Radasta vastaa paikallinen urheiluseura Ingå IF.
Alueelta löytyy helposti parkkipaikka ja on vain 1,5km päässä Inkoon keskustasta.
Heittäessä kannattaa huomioida pururataa käyttävät lenkkeilijät, sillä pari väylää kulkee suoraan radan poikki.
Torppanummentie 69
10210 Inkoo
2017
DiscGolfPark-maalikori
18
Tekonurmi
Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja
TeeSign
Metsärata
Kuukausittainen
IIF (Ingå Idrottsförening) Discgolf och motionssektionen
Rolf Englund
ilmainen
Pelattavissa, talvikunnossapito
Sinisiin koreihin pelattava rata. Radalla käytetään samoja teepaikkoja kuin Pro-radalla.
Pituus 47 metriä. Par 3
Pituus 44 metriä. Par 3
Pituus 49 metriä. Par 3
Pituus 91 metriä. Par 4
Pituus 33 metriä. Par 3
Pituus 61 metriä. Par 3
Pituus 48 metriä. Par 3
Pituus 85 metriä. Par 4
Pituus 46 metriä. Par 3
Pituus 44 metriä. Par 3
Pituus 87 metriä. Par 4
Pituus 103 metriä. Par 4
Pituus 113 metriä. Par 4
Pituus 33 metriä. Par 3
Pituus 50 metriä. Par 3
Pituus 123 metriä. Par 5
Pituus 28 metriä. Par 3
Pituus 97 metriä. Par 4
Keltaisiin koreihin pelattava rata.
Pituus 64 metriä. Par 3
Pituus 85 metriä. Par 3
Pituus 89 metriä. Par 3
Pituus 136 metriä. Par 4
Pituus 71 metriä. Par 3
Pituus 97 metriä. Par 3
Pituus 60 metriä. Par 3
Pituus 170 metriä. Par 4
Pituus 68 metriä. Par 3
Pituus 88 metriä. Par 3
Pituus 140 metriä. Par 4
Pituus 170 metriä. Par 4
Pituus 186 metriä. Par 4
Pituus 69 metriä. Par 3
Pituus 75 metriä. Par 3
Pituus 197 metriä. Par 5
Pituus 65 metriä. Par 3
Pituus 157 metriä. Par 4
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Aivan timanttisessa kunnossa. Upeasti huollettu ja griinit ihan mintis kunnossa. Paras metsärata jota olen pelannut. Tänäänkin kenttähoitaja trimmas väyliä kuntoo. #12 opastaulu tulossa, ei paljoo haitannu.
Mukava metsärata, joka on hyvässä kunnossa.
Hieno kokonaisuus, huomaa että seuralla on hyvä talkoohenki, arvostan😀
Todella hyvällä pidolla, tiit puhtaan ja hyväkuntoiset sekä opasteet erinomaiset. Myös kaksi rinnakkaista layouttia kiva lisä jos vaikka puolison kanssa lähtee reippailemaan. Pari sokkoa väylää ja olisiko ollu 12 rataopaste ei ihan ajantasalla.
Väylä 12 rataopaste on vielä vanha. Uusi opaste tulee kyllä kun saamme sen vaan tehtyä.
Metsä- ja kalliorata toimivasti vaihtoehtoisilla väylillä. Lyhemmät linjat ovat sinisiä harrastajaväyliä ja haastavammat pelataan keltaisiin koreihin.
Puitteet olivat kunnossa. Varvikko ja muu aluskasvillisuus oli poistettu laajasti. Väylät ja niiden väliset siirtymät opastettu erittäin hyvin. Heittoalustoista pääosa oli suurikokoisia.
Löytyi radasta kunnon alamäkiliidätys (6. väylä) ja hiekkakuoppalammen takana odottava korikin. Radassa paljon hyvää!
Ei toimi edes Inkoossa kaunis ajatus eli avoinna oleva löytökiekko boxi, tyhjä oli kun lähdin Lohjalta kiekkoani hakemaan 😓
Tämäkin on nyt muuttunut. Uusi boxi nyt väylällä 18 korin läheisyydessä.
Nyt on Inkoon frisbeegolfrata kokenut uudet teepaikkapäivitykset lavoilla ja kaikki alikasvillisuus ajettu alas 2021 300h. Puitteet siis kunnossa, täällä ei tarvitse jonotella, tervetuloa, radan partulos Metrix on 963.
Nauttikaa ja hyviä heittoja kaikille!
T. IIF Discgolf Ari Dufvelin
Osoite parkkipaikalle Tykkitie 3, Inkoo
Inkoo on yhteenvetona monipuolinen rata missä on tarjolla myös helppoja ja heitettäviä väyliä Tuskasotureille. Toisaalta useampi väylä vaatisi kuitenkin edes jonkin verran kättä, että todellisille birkkupaikoille olisi mahdollisuus päästä. Rata on kokenut muodonmuutoksen myös raivaustöiden ansiosta ja jos muistikuvat on jotenkin epäselvät niin kannattaa käydä katsomassa miltä Iloinen Inkoo tänä päivänä näyttää.
Ensimmäiset 7 väylää kivoja, mieltä ylentäviä väyliä. 8 väylästä alkaen rata vaikeutuu ja maa on osittain todella märkää ja jopa suomaista jos on vähänkin satanut. Väylä 12 ja 13 käytännössä samanlaiset, tässä ratasuunnittelijalla loppunut luovuus. Käymisen arvoinen rata lähellä PK seutua jossa välttää suuremmat jonot
Radalle tullut uusia väyliä mitä ei ratakartassa vielä näy. Kartan 8-12 eivät ole enää olemassa, vaan 7 (lammenylitys) väylän jälkeen uuden väylät lähtevät eri suuntaan, mistä ilmeisesti jonkun pienen kierroksen tehtyään uusi 12 väylä pelataan par 4 väylänä suurinpiirtein kartan 8 ja 9 väylien kohdalla, mistä sitten kartan 13 väylälle ja loput kartan mukaan.
Uudet väylät jäivät pelaamatta sillä maasto oli aivan äärimmäisen märän näköistä ja täynnä raivausjätettä. Toivotetaan paikalliselle seuralle voimia jotta nämä saadaan pelikuntoon joskus, tosin en tiedä mahtaako maaperän kosteudelle juuri mitään.
Radan 8-13 väylät uusittu metsäväyliksi. Radan välistä osa ainakin nyt todella märkiä, kumisaapas suositus. Heittoalustat suurimmalta osin jonkinlaista ”messumattoa”. Roskiksia en huomannut rata-alueella enkä parkkipaikallakaan.
8-väylän (170m) kori kummun takana piilossa, eli osittain summamutkissa joutuu avauksen heittämään. Ehkä käytön myötä tuokin väylä selkenee. 9-väylällä (66m) avaus ylämäkeen, kori kummun jälkeen puurykelmän takana. Väyläopaste nopeasti katsottuna ohjaa heittämään väärään kohtaan. Väyläopasteiden fonttikoko saisi olla isompi, ainakin noilla uusilla väylillä.
Kaiken kaikkiaan mukava rata, erittäin hyvin opastettuna. Ratakarttaa ei tarvinut katsella sen vuoksi. Nyt siis noita pururataväyliä ei enää ole, joten senkin puolesta turvallisempi.
Ihan ok perus metsärata. Haastetta riittävästi. Teepaikat puolet huonoja puolet hyviä noin karkeasti. Suosittelen dayglow keltaisia tai valkoisia kiekkoja, osalla väylistä meinaa muuten kadota helposti. Zuca kannattaa jättää kotiin..
Hiukan kahtiajakoiset fiilikset jättänyt rata. Toisaalta todella hienoja väyliä (kuten 6&7) mutta toisaalta paljon samanlaisia 90-100m metsäpillejä. Iso miinus erittäin tiheästä varvikosta, täällä jos kiekko karkaa väylältä sivuun niin kiekon häviäminen on erittäin tn:stä. Suosittelen erittäin kirkkaan värisiä kiekkoja. Ei voi suositella aloittelijoilla, väylät ovat suhteellisen pitkiä ja vaativat suhteellisen tarkkaa heittokättä. Itse hävitin väylälle 15 lilan Discraft Ringer Gt:n. Kiekossa on numero alapinnalla, ei ole tn:sesti kovin syvällä mörrissä, draivi lähti lievästi oikealle ja en nähnyt parin puun takaa mihin kiekko meni. Pitkällisistä etsinnöistä huolimatta en löytänyt sitä varvikosta. Otan kiekon mielelläni takaisin jos joku löytää!
Tämä oli 40. pelaamani radoista ja sen ensimmäiset viralliset viikkokisat. Monipuoliset väylät. Tarkkoja avauksia joista karkaaminen aiheuttaa jonkin verran etsimistä korkean varvikon/kanervikon takia, mutta yhtään lostia ei tullut. Muutama väylä myötäilee lenkkipolkuja, mutta niissäkin hyvä näkyvyys ja vaikka oli kaunis lämmin ilta ei muita ihmisiä juuri näkynyt. Selkeät opasteet korilta seuraavalle heittopaikalle. Parhaat väylät 6 ja 7 joissa kutosella saa liidättää korkealta ob- alueen ohi korille ja seiska jossa lammen ylitys joka onnistuu heikompikätiseltäkin, mutta korin ollessa heti veden takana birdie vaatii tarkkaa määrämittaista. Muutama jossa saa ”ynffätä” avauksen jos uksaltaa eli isompikätisillekin riittää haasteita. Hyvä rata ja sijainnin takia rauhallinen.
Opasteet hyvät.. Muutama Väylä kaipaisi pientä harvennusta.. Roskiksia en mielestäni nähnyt missään? Pienillä muutoksilla kehittyy loistavaksi paikaksi nakella… Varmasti menen toistekin ? ps. Par2 Väylä pois ?
Rata on laajentunut 18-väyläiseksi. Paikalta löytyy infotaulu-ratakartta.
Nopea yhdeksänväyläinen pururadan ympäristössä. Opasteet ja kartta erinomaiset, kaikki väylät löytyivät heti. Heittopaikat ovat päässeet vähän kumpuilemaan, mutta ihan hyvin niiltä pystyi avaukset heittämään. Radan hienoin väylä oli pienen lammen yli.
Viimeisen väylän par2-lukeman lämmittää aina mieltä 😉
Nyt löytyi asianmukaiset teepaikat jos heittää. Ei kummallisia väyliä ja tosiaan edellistä kompaten noi pururataväylät on aivan suolistosta jo pelkästään turvallisuuden takia. Ei uudestaa mut täytyi bongata pois. Plussaa hyvistä opasteista!
Mitähän tästä sanoisi, että ei loukkaisi ketään? En pidä pururatojen yhteyteen tehdyistä frisbeegolfradoista. Tällä radalla ns. väylät ovat pururatojen pohjia, joiden sivuun oli sijoitettu teet ja korit. Teet olivat maapohjaisia kahdella kepillä merkattuja heittopaikkoja, joilta oli lähes mahdoton ottaa vauhtia ja ristiaskelia. Opasteet olivat hyvät, eikä seuraava heittopaikkaa tarvinnut etsiä. Ensimmäinen ja viimeinen kerta tällä radalla.