Puisto on tasainen ja puusto on kohtalaisen suurta. Puistoa ylläpidetään säännöllisesti ja pelaaminen tästä johtuen helppoa. Kiekkoja syöviä niittyjä tms. ei ole. Rata antaa hienon mahdollisuuden niin vasta-alkajalle kuin aktiiviharrastajallekin. Nykyisen radan väylän ovat tiivis nippu puisto- ja metsäväyliä.
Radan sijainnin vuoksi voi kesken kierroksen käydä vaikka kahvilla tai syömässä hampurilaisen. Kaikki palvelut ovat lähellä, ollaanhan kaupungin keskustassa. Radalla on 6 väylää, joten sen kiertää helposti useaan kertaan päivässä. Toisaalta kireän aikataulun omaavat kerkiävät sen käymään läpi nopeasti. Rata antaa monia mahdollisuuksia, sillä sijainnin puolesta radalla on paljon muitakin ihmisiä, joka tosin tuo myös harrastuksen turvallisuusnäkökohdat esiin. Puistoradan ollessa kyseessä, ei pelaaja tarvitse erityisiä maastokenkiä tms. Autolla pääsee aloitus tiille ja joka väylältä on lyhyt etäisyys takaisin.
Rantatie
21600 Parainen
2008
DiscGolfPark-maalikori
6
Tekonurmi
Tasainen, ei korkeuseroja
TeeSign
Puistorata
Metsärata
Viikoittainen
Eero Väisänen
Juho Rantalaiho
ilmainen
Ei tiedossa
Pituus 74 metriä. Par 3
Ainoa alkuperäisen radan väylä, joka on säilynyt. Helpon näköinen väylä saaristotien vieressä. Väylän ja tien välissä oja, johon yllättävän usein kiekko kuitenkin päätyy. Heitto matalana, jotta oksat eivät pysäytä sitä. Jos heitto lähtee kaartamaan vasemmalle, todennäköisesti kiekko löytyy saaristotieltä. Oikealla tiheä metsä, joka pysäyttää oikealle livenneet heitot tehokkaasti. Greeni on kova ja liukas, birkkuun saa olla tyytyväinen.
Pituus 55 metriä. Par 3
Pituus 53 metriä. Par 3
Pituus 72 metriä. Par 3
Pituus 57 metriä. Par 3
Pituus 43 metriä. Par 3
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
En Mycket potentiell träningsbana med flera intressanta hål. Korger är i ganska bra form, men särskilt ledning i utkastplatser behöver förnyas. Banan har väsentlig och märkbar platsen i Pargas, alltså det är lätt att hitta.
Kuuden väylän nopea visiitti.
Mukavalle pienelle puisto/metsäalueelle tehty aloittelijaystävällinen rata. Väyläopasteet kokeneet kovia sekä väylän kolme korista roikkuu kaikki ketjut. Pienoiselle pusikoiden raivaukselle voisi olla tarvetta.
Arvosteluksi 2/5.
Oma käyttökokemus 25.5.2023. Taisin löytää 5 heittoväylää ja lähtö ratakartan kohdalta 2. Tämä rata vaatisi kunnon päivityksen niin puitteiden, kuin ratakartankin osalta. Heittoalustat luokattomat, opasteet osin rikki jne…
2019 päivitys: karttalinkki vie suoraan oikeaan paikkaan ja opastaulu on hyvin näkyvillä. Tarjolla on puistorataa 6 väylän verran. Meille rata toimi lämmittelyratana ennen Finbyn rataa. Heittoalusta ovat jo aikansa nähneet, ne kaipaisivat uusimista. Väylät olivat pääosin suoraa heittämistä, ei mitään erikoista niiden suhteen. Rata kaipaisi jo pienen kunnostuksen, ehkä väyliäkin voisi kehittää samalla. Alueessa on kyllä potentiaalia parempaan. Tässä kunnossa 2/5.
Loistava lähäri- ja puttitreenipaikka hienossa puistossa kunnon koreilla! Ykkösväylä aivan kermaa todella matalalla ikkunalla, kannattaa käydä kokeilemassa miten lähtee metrin korkuinen 74m ?
Sääli mikä rata nykyään.
todella pettynyt =( mutta ymmärrän hyvin kun on kesäkaupunki ja paljon ihmisiä silloin liikkeellä..
Paraisten aiempi rata oli todellakin täysin eri luokkaa. Se oli yksi Suomen puistoratojen helmistä. Valitettavasti puisto on erittäin aktiivinen ulkoilupaikka ja se on lähes poikkeuksetta täynnä muita puiston käyttäjiä. Tämä rajoitti usean entisen väylän pelattavuutta ja toisaalta aiheutti myös vaaratilanteita, jos heittäjä ei ollut tarkkaavainen.
Nykyinen rata sijaitsee puiston reunalla, missä ei ole juurikaan muita liikkujia. Vieläkin täytyy tietenkin varoa muita, mutta väylät ovat paremmin vapaana pelattavaksi, vaikkei se tarjoakaan samoja pelillisiä elämyksiä kuin entinen rata.
Paraisten legendaarinen rata on nykyään vain varjo entisestä. Ilmeisesti paikallisten puutarhurien vaatimuksesta rata on siirretty pois turmelemasta vanhoja lehmuksia ja tammia, ja pystytetty samaisen puiston syrjäiseen osaan, Turkuun johtavan tien reunassa olevaan pieneen metsikköön. Ykkösväylänä toimii vanhan radan #7, mutta muut väylät ovatkin sitten kokonaan uusia. Uusi layout ei ole ollenkaan huono, pikemminkin varsin kekseliäs, mutta kun vertailukohtana on vanha rata, ei tälle nyt voi sombreroja ilmaan heitellä. Kuudesta väylästä ainoastaan nelonen on tuulahdus vanhasta avoimesta radasta, muut ovat sitten enemmän tai vähemmän puita vastaan taistelua.