"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Koiviston koulun frisbeegolfrata

Radan kuvaus

Talvipelattavuus ei tiedossa

Koiviston koulun kiertävä helppoja ja lyhyitä väyliä sisältävä 7-väyläinen rata. Aloittelija ystävällinen, enemmän heittäneille hyvää holari harjoittelua.

Lue lisää

HUOM! 9-väyläinen rata on supistunut kahdella väylällä eli poissa ovat aiemmista väylistä nro 6 ja 7. Tämä johtuu siitä, että alueelle rakennetaan päiväkotia ja tämän rakennusprojektin pitäisi olla valmis kesällä 2024. Päätös radan mahdollisesta laajentamisesta takaisin 9-väyläiseksi tehdään rakennusprojektin valmistuttua. (27.9.2023)

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Koivistonkyläntie 143
    44250 Äänekoski


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2022

  • Korit

    Prodiscus

  • Väylien määrä

    9

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Kuukausittainen

  • Ratamestari

    Henna Korkiajärvi

  • Suunnittelija

    Kari Liimatainen ja Juha Sormunen

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Koiviston koulun frisbeegolfrata

Ratakartta

Väylä 1: Koiviston koulu #1

Pituus 56 metriä. Par 3

Väylä 2: Koiviston koulu #2

Pituus 40 metriä. Par 3

Väylä 3: Koiviston koulu #3

Pituus 57 metriä. Par 3

Väylä 4: Koiviston koulu #4

Pituus 46 metriä. Par 3

Väylä 5: Koiviston koulu #5

Pituus 40 metriä. Par 3

Väylä 8: Koiviston koulu #8

Pituus 42 metriä. Par 3

Väylä 9: Koiviston koulu #9

Pituus 55 metriä. Par 3

3 arvostelua radalle “Koiviston koulun frisbeegolfrata

    Äänekosken kaupungissa Koiviston koulun frisbeegolfrata. Radalla pituutta 7-väylää, 336m ja C1-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 1260m. Pelattu poitsun kanssa 18.10.2023.

    Koiviston koulun metsärata sisälsi jonkin verran korkeuseroja ja lyhyydestään huolimatta oli ihan mukavaa kuntoilua. Väylät olivat lyhyitä ja helpohkoja neppailuväyliä, mutta lähtökohtaisesti hyvin suunniteltuja ylä- ja alamäkineen. Ei erityistä suosikkiväylää. Siirtymät lyhyet, 2-3 pidempi taival.

    Rakenteet hyvässä kunnossa kuten uudelta radalta sopiikin odottaa. Löytyi ratakartta, heittopaikat, heittopaikkaopasteet ja Prodiscuksen hyvät korit. Löytyi myös lukitsematon löytökiekkolaatikko. Pikkusiltoja oli muutamia alueella kulkevan joen ylityksiä varten. Äänekosken keskustan palveluiden äärelle 17km matkaa. Hirvaskangas palveluineen (mm. ABC) 3km päässä.

    Mutta ei, hyvin tuttu oli kaiku askelten. Sinällään ihan hyvä rata oli päästetty pahemman kerran rapistumaan heti tuoreeltaan, kun kaikesta näki ettei minkäänlaista ylläpitoa radalla ole ollut. Heinä ja puskamonsteria oli vaanimassa oikeastaan ihan jokaisen väylän sekä oikealla että vasemmalla sivulla sekä luonnollisesti myös nyt jo syyskeleillä lakoontunutta heinää keskellä väylääkin öpaut enemmän kuin laki koskaan voisi sallia. Liekö näitä puskamonstereita raivattu edes radan perustamisen hetkelläkään. Heittopaikat olivat monin paikoin heinien valtaamat ja 3-väylän korista puski läpi iso nokkospuska. Next tee -kylttejä oli, mutta esim. siirtymä 2-3 oli ihan täyttä arvailua.

    4-väylä ihan ok lievä alamäkiväylä, mutta heittopaikalta ei nähnyt yhtään virtaavaa pikkujokea (oli tokikin kartassa) ja sekä oma että pojan kiekko upposivat jokeen ja hyvällä tuurilla löytyivät vaikkei kovin syvästä joesta mitenkään kyse ollutkaan. Kontopolku risteää monen väylän kanssa ja usein näkyväisyys hieman heikko, joten vaara saada lapsiosuma aivan liian suuri. Ja tietenkin rakennustyömään takia väylä 6 ja 7 ainakin väliaikaisesti pois käytöstä.

    Jep. Väyläsuunnittelu ihan onnistunutta, samoin rakenteet. Pelikierroksen aikana tuli väkisinkin mieleen, ettei radalla oltu tehty suunnittelun jälkeen minkäänlaista raivausta, sillä ihan varmuudella parissa vuodessa puskat ja heinät eivät olisi rataa noin massiivisesti vallanneet. Kasvukauden ulkopuolella pystyi juuri ja juuri pelaamaan. Kaikesta lakoontuneesta heinästä näki ettei radalle ole mitään järkeä mennä pelaamaan juurikin kovimmalla kasvukaudella kesä-elokuussa. Surullista, kovin surullista. Radan aihio on hyvä ja maasto myös. Kokonaisvaltaista raivaamista vain vaatisi huomattavan paljon.

    2/5

Vastaa