Maasto on vaihtelevaa tunturimaastoa, jossa on rinnepohjaa, rakkakiveä sekä metsämaastoa ja korkeuseroa kertyy noin 140 m.
Lapland Hotels Saagasta ja JemesSportista voi vuokrata frisbeegolfkiekkoja.
Rata lähtee gondolihissin vierestä. Perheradan (väylät 1-5) maasto on helppoa, korkeseroa on n. 40m. Tämän radan pelaamiseen vierähtää n. 30 min. Koko radan (väylät 1-18) pituus on yli 2,5km siirtymineen ja korkeuseroa on jopa 140m. Radan kiertämisessä kestää n. 1,5 – 3h.
Gondooliaseman vieressä puttikori lämmittelyä ja harjoittelua varten.
Iso-Ylläksentie 42
95980 Kolari
2008
DiscGolfPark-maalikori
18
Tekonurmi
Mäkinen, paljon korkeuseroja
Itsetehdyt opasteet
Hiihtokeskus
Viikoittainen
Läskit ja Nahkat
Monia tekijöitä
ilmainen
Kiekkojen vuokraus & myynti, ravintola, kylpylä, hotelli, gondolihissi, keilahalli, alamäkipyörät, harjoituskori(t)
Ei tiedossa
Pituus 97 metriä. Par 3
Pituus 168 metriä. Par 5
Pituus 51 metriä. Par 3
Pituus 58 metriä. Par 3
Pituus 88 metriä. Par 3
Pituus 136 metriä. Par 4
Pituus 66 metriä. Par 3
Pituus 84 metriä. Par 3
Pituus 205 metriä. Par 4
Pituus 77 metriä. Par 3
Pituus 87 metriä. Par 3
Pituus 75 metriä. Par 3
Pituus 130 metriä. Par 4
Pituus 220 metriä. Par 4
Pituus 64 metriä. Par 3
Pituus 86 metriä. Par 3
Pituus 165 metriä. Par 3
Pituus 62 metriä. Par 3
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Aika rankka rata jos väyliä 1-5 ei lasketa. Äkäslompolon rata on parempi mutta siellä on hyttysiä. Väylät 6-12 ovat pelkkää nousua. Jos tykkää Tahkon pitkästä radasta niin tämä rata voi olla mieluinen.
Kaksi kierrosta samaan aikaan – ensimmäinen ja viimeinen.
Iso-Ylläksen radalla on tapahtunut se mitä pelkäsin, eli vähiten firmoille rahaa tuottava laji on saanut väistyä lisää muiden lajien tieltä. Tämä näkyy jo ensimmäisillä väylillä pitkine siirtymineen. Radan uudet väylät on raivattu monin paikoin kivikkopohjaiseen ryteikköiseen metsään. Korit ovat vieläpä muutamalla väylällä sijoitettu louhikkoisten rotkojen ympäröimäksi. Eikö alueella oikeasti ole tilaa rakentaa rataa niin, että väyliä pitää sijoittaa pääkallolouhikkoon? Tällaisenaan rataa ei voi suositella kuin hyväjalkaisille ja hyvällä kelillä heitettäväksi. Suosittelenkin seuraavaa: kun maanrakennustyöt on tehty, tehdään parkkipaikan tuntumaan kätevästi kierrettävä 6 – 9 väyläinen. Ilman isoja siirtymiä ja jättäen hienot 1, 3, 4 ja 5 – väylät kuten ovat. Takalenkki on tehtävä niin että karmeat louhikkoväylät jätetään pois ja käytetään hyväksi tasaisia rinnepohjia. Tälläisenaan radalle vain 2,5/5, uusien väylien ansiosta.
Netin ratakartta ei ainakaan pidä paikkaansa ja väylien etsiminen jyrkällä rinteellä ei ole kevyttä touhua. Piti keskeyttää kierros.
Tuossahan se uus ratakartta karttalinkin takana on.
Sport resortilla puhaltelevat muutoksen ja kehityksen tuulet uuden lumetusjärjestelmän merkeissä. Myös muutetut DH-linjat tuovat oman lusikkansa soppaan. Avaamme loppuviikosta 23 pelattavaksi väylät 6-10 ja 17-18 eli lähtö Saaga hotellin vierestä ja kympin kipolta iisisti siirtyminen väylälle 17.
Jahka vesilinja kesän mittaa umpeutuu pääsemme avaamaan väylän 1. Väylä 2 siirtyy n. 100 m ykkösen kipon yläpuolelle ja väylä 3 poistuu rosterista hissin pyöriessä koko kesän. Väylät 4 ja 5 pysyvät näillä näkymin ennallaan (joskin numeroituvat jatkossa väyliksi 3 ja 4) ja uutta väylää ilmestyy sitten ylemmäksi kentälle. Syksyn kisoille pitäisi viimeistään sitten koko pajatso olla tyhjennettävissä