"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Hotelli Pyhätunturi

Lue rataluokituksista

Radan kuvaus

Pyhätunturin rinnealueelta löytyvä 21-väyläinen rata sijaitsee perherinteiden tuntumassa ja on monipuolinen kaikentasoisille suunniteltu rata, josta löytyy väyliä 60-270m väliltä.

Lue lisää

Voit varaustautua joko omin kiekoin tai vuokrata kiekot Hotelli Pyhätunturin vastaanotosta. Hinta 5€/ setti (kolme kiekkoa), kadonneista vuokrakiekoista peritään 10 € maksu. Golfrata maksuton, tervetuloa pelaamaan!

Hotelli Pyhätunturista voi ostaa uusia kiekkoja.

Ajankohtaista

19.08.2011
Moikka maailma!
Tervetuloa blogiin FGR.fi -blogit. Tämä on ensimmäinen artikkeli. Muokkaa sitä tai poista se ja voit aloittaa muokkaamisen!

Radan tiedot

  • Osoite

    Kultakeronkatu 21
    98530 Pelkosenniemi


  • rata kartalla

  • Perustettu

    2011

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    21

  • Heittopaikat

    Maapohja

  • Pinnanmuodot

    Mäkinen, paljon korkeuseroja

  • Opasteet

    Muu

  • Ratatyyppi

    Hiihtokeskus

  • Ylläpito

    Kuukausittainen

  • Ratamestari

    Antti Keskitalo

  • Suunnittelija

    Jaakko Ruha, Simo Vilhunen, Antti Keskitalo

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Tulevat tapahtumat
  • Lähimmät jälleenmyyjät

Väyläkuvaukset

Hotelli Pyhätunturi, Pyhätunturi

Väylä 1: Pyhätunturi #1

Pituus 70 metriä. Par 3

Väylä 2: Pyhätunturi #2

Pituus 78 metriä. Par 3

Väylä 3: Pyhätunturi #3

Pituus 200 metriä. Par 4

Väylä 4: Pyhätunturi #4

Pituus 66 metriä. Par 3

Väylä 5: Pyhätunturi #5

Pituus 63 metriä. Par 3

Väylä 6: Pyhätunturi #6

Pituus 136 metriä. Par 3

Väylä 7: Pyhätunturi #7

Pituus 92 metriä. Par 3

Väylä 8: Pyhätunturi #8

Pituus 76 metriä. Par 3

Väylä 9: Pyhätunturi #9

Pituus 54 metriä. Par 3

Väylä 10: Pyhätunturi #10

Pituus 112 metriä. Par 3

Väylä 11: Pyhätunturi #11

Pituus 105 metriä. Par 3

Väylä 12: Pyhätunturi #12

Pituus 100 metriä. Par 3

Väylä 13: Pyhätunturi #13

Pituus 260 metriä. Par 4

Väylä 14: Pyhätunturi #14

Pituus 92 metriä. Par 3

Väylä 15: Pyhätunturi #15

Pituus 70 metriä. Par 3

Väylä 16: Pyhätunturi #16

Pituus 122 metriä. Par 3

Väylä 17: Pyhätunturi #17

Pituus 85 metriä. Par 3

Väylä 18: Pyhätunturi #18

Pituus 82 metriä. Par 3

Väylä 19: Pyhätunturi #19

Pituus 67 metriä. Par 3

Väylä 20: Pyhätunturi #20

Pituus 160 metriä. Par 4

Väylä 21: Pyhätunturi #21

Pituus 72 metriä. Par 3

8 arvostelua radalle “Hotelli Pyhätunturi

    Heitetty heinäkuun alussa – 20.
    Olipahan loistavaa laskettelurinneheittämistä! Kelikin suosivat ja tuulet olivat kohdallaan. Rata oli suunniteltu mukavasti: pitkiä alamäkiliidätyksiä oli alussa ja loppupuolellakin. Missään vaiheessa ei tullut liikaa nousua kerralla, mistä iso plussa. Radan vei uudelle tasolle parikin välillä olevaa rinnekahviota, jotka molemmat olivat vielä auki. Tässä on lomailevalle heittäjälle pyhiinvaelluskohde!
    Negatiivista löytyi opasteista, ensikertalainen joutui etsimään tietänsä seuraavalle väylälle turhan usein, ottaisiko joku tämän ongelman ratkaistavaksi? Viimeisen väylän korin viereinen kaatopaikka ei myöskään ollut sitä mitä Lapin luonnolta odottaa. Iso miinus!
    Kaikesta huolimatta, 4,5/5.

    Nykyisin 22-väyläinen pitkä rata tunturin juurella. Löytyy teknistä metsäpätkää ja avointa alamäkiliidätystä. Varsinkin alamäkiväylät todella upeita.

    Plussat:
    + Avoimet väylät upeita ja niitä on useita
    + Alamäkiväylät
    + Korit
    + Teet sopivan isoja

    Miinukset:
    – Infotaulun puute radalla
    – Väyläkuvaus-kartat puuttuu täysin.
    – Next tee- kylttejä vain siellä täällä. Alussa varsinkaan ei ollut tarpeeksi. Koreissakin vain osassa merkitty suunta.
    – Pitkät siirtymät (makuasia)

    Rata vaatii kyllä välittömästi uuden info-taulun, väyläkuvaus-kartat ja next-tee kyltit. Tämä parantaisi merkittävästi kokemusta. Myös tänne sivustolle pitäisi päivittää uusi ratakartta. Idea: Pölkkyjä joka teelle, joihin niitata muovipäällysteiset tulostetut kartat.

    Radalla on tosiaankin ala-arvoiset opasteet, jotka piti jo viime kesänä laittaa kuntoon, mutta ei vaan näytä tapahtuvan.
    Ei luulisi olevan keskukselle mikään kohtuuton investointi, mutta eivät taida olla asiasta päättävät kiekkomiehiä, kun mitään ei tapahdu.
    Muuten on kyllä ”kiekkoherra” tainnut seikkailla ihan omalla mielikuvitusradallaan, jos on löytänyt talon keskeltä väylää tai jotunut ylittämään ”vilkkaan tien”
    Vaikka opasteiden kehnous laittaisikin sapen kiehumaan, ihan puutaheinää ei kannattaisi kirjoittaa, menee uskottavuus koko kommentilta.
    Luoston hienosta radasta samaa mieltä!

    Suuri seikkailu Lapin jylhiin maisemiin koki kolauksen tämän surkean radan parissa. Ohjeistus vaihteli puutteellisen ja olemattoman välillä, kävelyreitit kulkevat radan halki. Löysin rantein heitetty parisataametrinen draivi meinasi lävähtää ikkunan läpi, kun joku oli päättänyt rakentaa talon keskelle väylää. Yhdellä väylällä sai myös valita kuinka kallista autoa heittää väylän ylittäessä vilkkaan tien. Kun viimein saat aikaiseksi hyvän heiton, huomaat lähteneesi etenemään kohti väärää koria. Tämän saitin kartan avulla väylät melkein löytyivät rinteestä, mutta matkalla sai auttaa muita eksyneitä oikealle väylälle. Parilla tiillä sai myös varoa muiden heittäjien toisella väylällä mättämiä heittoja.

    Radan paras ominaisuus oli huono opastus ensimmäiselle väylälle, koska näin olisi voinut välttyä koko radalta. Jos frisbeetä haluaa heittää niin suosittelen ajamaan parikymmentä kilometriä Luostolle, josta löytyy loistava rata.

    Rata vaikuttaisi olevan mielenkiintoinen ja potentiaalinen, mutta vaatisi perusasioiden laittamista kuntoon. Huomattavasti paremman radan saisi tekemällä ensi alkuun kunnolliset opasteet ja ratakartan. Nyt joutui arpomaan lähes kaiken aikaa, että mistä seuraava väylä lähtee. Tämän sivuston ”ratakartta” ei täsmää väylien kuvausten ja luonossa olevien heittopaikkojen kanssa.

    Tiedä häntä…opasteita olisin kaivannut enemmän, vain pari Next tee-merkkiä. Kakkosväylän tee osittain rakennustyömaan puolella. Jouduin pyytämään rakennusmiehiä siirtämään autoa, jotta sain heitettyä avauksen. On nykyään 22-väyläinen, joista neljä viimeistä jäi heittämättä kun ei ollut päivitettyä ratakarttaa, eikä opasteista tietoakaan. Muuten ihan hyvin toteutettuja väyliä.

Vastaa