"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Kuulumisia Tervakosken ratatalkoista

5.6.2014 22:45

Tervakosken frisbeegolfradan suunnittelu aloitettiin jo alkuvuodesta 2013 ja nyt projektin loppu alkaa viimeinkin häämöttää. Ratatalkoot edistyvät kiihtyvällä tahdilla ja tällä hetkellä radalla on jo aloitettu tiipaikkojen pohjatyöt. Toiveissa olisi radan valmistuminen parin viikon sisällä.

Huhtikuussa talkoot aloitettiin maastokatselmuksella ja todettiin väylien toteuttamismahdollisuudet. Hienosäätöä suunnitelmaan suoritettiin tässä vaiheessa ensimmäistä kertaa. Alkupään väyliä suunniteltiin uusiksi ja muutamia muita pieniä viilauksia suoritettiin käytettävissä olevan alueen rajoitteet huomioon ottaen.

Huhtikuun lopulla puhkaistiin ensimmäisinä väylät 7 ja 8 maastoon. Allekirjoittaneen mielestä nämä olivat etukäteen ajateltuna ne mielenkiintoisimmat väylät. Samalla 7. väylä linjattiin hieman uudelleen ja lyhennettiin noin 20 metriä alkuperäisestä suunnitelmasta, mutta väylä tarjonnee edelleen riittävästi haastetta. Alkuperäinen ajatus on säilynyt ja kyseessä on kapea luotisuora metsäpilli. Putterin tai mid-rangen draivaaminen on syytä opetella saavuttaakseen hyvän pelituloksen tällä väylällä.

8. väylästä tuntui tulevan jopa haastavampi kuin etukäteen ajattelin ja uskallan melkeinpä väittää että kyseessä on koko radan haastavin väylä. Birdieitä tuskin tällä väylällä tullaan aivan liukuhihnalta tehtailemaan. Myöhemmin kesällä nähdään tarvitseeko tätä väylää siivota risukosta vielä perän koivikko-osuudelta.

9. väylä on puhkaistu viimeisimpänä kuluneella viikolla ja tämän jälkeen on aloitettu jo tiipaikkojen rakentaminen. Viikolla 24 tullaan suorittamaan tiipaikkojen loppuun rakentaminen (=tavoitetila) jonka jälkeen edetäänkin jo korien pystytykseen.

Toivottavasti voin julkaista lisää infoa radan valmistumisesta mahdollisimman pian, mutta nyt alkaa olla jo käsillä hetki jolloin paikkakuntalaisten kannattaa aloittaa kiekkojen hankkiminen. Kohta täällä jo heitetään ja Tervakoskikin pääsee osaksi Suomen nopeimmin kasvavaa urheilulajia. Olkaa kuulolla…

— Terveisin ratamestari

9. väylä oli ennen puhkaisua lähes lävitsepääsemätöntä ryteikköä. Tulevaisuudessa karheikkoa voisi hieman harventaa jolloin kiekot löytyisivät helpommin ja väylälle pelaaminen olisi inhimillisempi suoritus.

9. väylä oli ennen puhkaisua lähes lävitsepääsemätöntä ryteikköä. Tulevaisuudessa karheikkoa voisi hieman harventaa jolloin kiekot löytyisivät helpommin ja väylälle pelaaminen olisi inhimillisempi suoritus.

9. väylän puhkaisu tuotti melkoisen määrän oksia ja niitettyä "lepikkoa". Tämä keko kertyi noin 30m matkalta väylän alkupäästä. Tihein osuus löytyy väylän loppupäästä.

9. väylän puhkaisu tuotti melkoisen määrän oksia ja niitettyä ”lepikkoa”. Tämä keko kertyi noin 30m matkalta väylän alkupäästä. Tihein osuus löytyy väylän loppupäästä.

9. väylän tiipaikalta avautuu kapeahko ylämäki. Tiipaikoille tulee kerros kivituhkaa ja päälle keinonurmitii.

9. väylän tiipaikalta avautuu kapeahko ylämäki. Tiipaikoille tulee kerros kivituhkaa ja päälle keinonurmitii.

Korien paikkoja saatiin kaivettua koneella niiltä osin minne koneella pääsi. Neljän väylän osalta korien paikat jäivät kaivettavaksi käsipelillä.

Korien paikkoja saatiin kaivettua koneella niiltä osin minne koneella pääsi. Neljän väylän osalta korien paikat jäivät kaivettavaksi käsipelillä.


0 kommenttia:

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *