"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Rajamäen frisbeegolfrata

Radan kuvaus

Talvipelattavuus ei tiedossa

Rajamäen liikuntapuiston radasta on nähty versio jos toinenkin sen 1999 alkaneen tarinan aikana. Vuonna 2017 rata päivittyi 9-väyläiseksi puistoradaksi.

Lue lisää

Koska alueella harrastetaan muutakin urheilua, ja väkeäkin kulkee ristiin rastiin, vaaditaan frisbeegolfaajilta kärsivällistä, ja herrasmiesmäistä suhtautumista radalla pelatessaan. Ja tietysti ekstra varovaisuutta.

Rata sisältää kuitenkin varsin mielenkiintoisia väyliä. Onneksi maastossa on puustoa, pieniä korkeuseroja, ja jopa hieman vesi esteitäkin värittämässä väylien ilmettä.

Puistosta löytyy myös vanhoja koreja sieltä täältä, joten treenaaminenkin onnistuu varsin kätevästi muuallakin kuin väylillä.

Auto on melkeinpä helpointa jättää parkkiin uimahallin pysäköintialueelle. 1. heittopaikka löytyy Rajamäentien toiselta puolelta, käänny alikulkutunnelin jälkeen vasemmalle, tii on vajana 50m päässä puun takana.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Kuntolanpolku 1
    5200 Nurmijärvi


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    1999

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    9

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Puistorata

  • Ylläpito

    Viikoittainen

  • Ratamestari

    Jari Väyrynen

  • Suunnittelija

    Jari Väyrynen, Severi Oksanen, Jussi Lindberg, Janne Lindberg

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

    Harjoituskorit

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Rajamäen frisbeegolfrata

Ratakartta

Väylä 1: Rajamäki #1

Pituus 97 metriä. Par 3

Väylä 2: Rajamäki #2

Pituus 64 metriä. Par 3

Väylä 3: Rajamäki #3

Pituus 54 metriä. Par 3

Väylä 4: Rajamäki #4

Pituus 74 metriä. Par 3

Väylä 5: Rajamäki #5

Pituus 80 metriä. Par 3

Väylä 6: Rajamäki #6

Pituus 175 metriä. Par 4

Väylä 7: Rajamäki #7

Pituus 91 metriä. Par 3

Väylä 8: Rajamäki #8

Pituus 140 metriä. Par 4

Väylä 9: Rajamäki #9

Pituus 87 metriä. Par 3

13 arvostelua radalle “Rajamäen frisbeegolfrata

    Hieno miljöö, mutta rata itsessään ei vakuuta. Olisi syytä tehdä muutoksia. Ratojen luokitusnumerot ovat olemassa syystä ja tämä rata tuntuu olevan poikkeus mitä luokitukseen tulee. Kirjain B ilmaisee radan väylien keskimääräistä matkaa, enpä ole tuota varmuudeksi laskenut mutta en ihmettelisi jos olisi sekin pielessä.. Numero kirjaimen perässä ansaitaan täyttämällä seuraavat vaateet:

    Viralliset maalikorit, check
    Virallinen ratakartta, check check(kartta on piirretty miten sattuu eikä vastaa todellisuutta)
    Teepadit, 2. väylältä puuttuu, siinä on sen sijaan hiekkamonttu 🙂 (ymmärtääkseni saavuttaakseen 1 luokan olisi oltava kaikilla heittopaikoilla teepad, hylky tuli)
    Ylläpito, Todella isoja puutteita.

    Frisbeegolfaajat roskaavat. PALJON. Ihmettelenkin miksi radan varrella ei ole roskiksia? Golfaaja on kyllä laiskaa sorttia mutta pudottaa kyllä roskansa koriin asti, ei se sentään lampsi viittäkymmentä metriä etsiäkseen sitä roskakoria. Luonto ympärillä kiittelisi kovasti jos pari pönttöä laittaisi väylien läheisyyteen.

    On riittävän painava syy lyödä tämä rata B2 ratojen joukkoon. Olen sähköpostitse käynyt keskustelua radasta Nurmijärven liikuntapäällikön kanssa, kovin vaitonaisia siellä ollaan asiasta. Niin sääli. Hoitamaton puistorata. Se se on.

    Hienoja urheilukenttiä kiertävä nurmiväylien rata paikkakunnallaan keskeisellä sijainnilla. Erikoisuutena liikennekäytössä oleva sillan ali heittäminen… Alueella paljon muitakin ulkoilijoita eli heittojen kanssa oltava varovainen. Kiva rata.

    ”Ei näin” -puistorata.

    Osoite opastaa ilmeisesti uimahallin tai koulun parkkipaikalle, nelosväylän korin taakse. Vaikka siellä se tienoon tiestö onkin myllerryksessä (mm. 1. tii siirtynyt tien tieltä), olisi sille infotaulun viereiselle parkkipaikallekin varmaan joku osoite. Aloitinkin väylältä 3. Semi-ok väylä, kapea metsäkaistale pyörätien ja tien välissä. Sitten väylä 4 aivan liian ahtaassa välissä pyörätien ja urkeilukentän (OB) välissä. 5 ja 6 ihan hyviä väyliä, tosin mitään ob-rajoja ei ollut merkitty. Seiska huono, heitetään parimetrisen kummun yli pusikoiden taakse, pitää käydä spottaamassa ettei ketään tule kummun takana kulkevalla kevyen liikenteen väylällä. Ja siltikään ei tiedä, sieltä tulee metsästä polkuja asutusalueelta urheilupuiston laitaan juuri korin kohdalla. 8 myös ahdas metsän ja kevyen liikenteen väylän välissä, mutta siinä edes näkee onko muita liikkujia. 9 on suorastaan kummallinen heitto metsikön yli tai ohi, jotain mandoa ja ob-rajaa siinäkin pitäisi olla, vaan ei näkynyt. 1 taas pyörätien ja tien välissä, tällä kertaa vähän paremmin tilaa, tosin tietyöt on syöneet tiin. Kakkonen sitten on myös vähän kumma, heitetään pyörätien yli autotien sillan penkereeseen, vastamäkeen, todella läheltä ykkösen koria.

    Muutama ihan hyvä väylä, mutta loppu on sitten joko huonoja ideoita tai ideoita jotka eivät toimi noin ahtaassa paikassa.

    En tykänny oikeen missään vaiheessa. Älyttömiä siirtymiä ja par nelosia puistoradalla. Ne olisi voinut katkoa kahdeksi väyläksi. Alueen roskaisuus ärsytti. Ihan mihin vaan katsoi niin oli sipsipussia, mehupurkkia yms. roskaa ja oikeasti ihan jokapuolella. Ihan kun joku kävisi tyhjentämässä roskiksensa alueelle säännöllisesti. En näe mitään syytä tulla tänne uudelleen.

    Kävin heittämässä radan läpi nyt, kun rata oli laitettu viime vuonna kuntoon. Urheilukentän ympäristöön rakennettu 9-väyläinen. Osin aika tiukkaa OB-rajausta, mutta varmasti aiheellista. Väylä 7 joutui heittämään osittain sokkona ison pensaan yli. Väylän 8 ja 9 jätin pelaamatta, koska nurmialueen oli vallannut koirankouluttaja, joka ei halunnut siirtyä väylältä sivuun 😀

    Nyt kuitenkin löytyy bongaamisen arvoinen kunnossa oleva rata, mikä oli aiempaan verrattuna oiva parannus.

    Rata päivittynyt 2017 täysin, aiemmat arviot eivät enää pidä paikkaansa. Rata luokkaa ihan jees. 4. ja 9. väylä jättävät hieman toivomisen varaa, myös 8. väylä on enemmän heittäneelle helpon puoleinen, mutta eipä tämän radan liene tarkoituskaan palvella fanaattisinta fribahörhöä.

    Käytiin katsomassa tänään paikkaa. EI tainnut kartta mikä meillä oli kovinkaan hyvin vastata väylien paikkoja. Lisäksi ainakin ensimmäiset väylät on joko poistettu tai sitten sirretty muualle (oletettavasti työmaan takia). Ei sitten viitsitty pelata.

Vastaa