"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Nurmijärven frisbeegolfrata

Radan kuvaus

Talvipelattavuus ei tiedossa

Ennen Maaniittu-Ihantola nimeä kantanut rata päivittyi hieman kaudella 2017 ja samalla vaihtui nimi. 18-väylää puistofribaa vaihtelevan vaikeusasteen väylillä.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Heikkiläntie/Väinöläntie
    01900 Nurmijärvi


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2007

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Tasainen, vähän korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Puistorata

  • Ylläpito

    Kuukausittainen

  • Ratamestari

    Jari Väyrynen

  • Suunnittelija

    Jari Väyrynen

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Nurmijärven frisbeegolfrata

Ratakartta

Väylä 1: Nurmijärvi #1

Pituus 83 metriä. Par 3

Väylä 2: Nurmijärvi #2

Pituus 115 metriä. Par 3

Väylä 3: Nurmijärvi #3

Pituus 105 metriä. Par 3

Väylä 4: Nurmijärvi #4

Pituus 82 metriä. Par 3

Väylä 5: Nurmijärvi #5

Pituus 73 metriä. Par 3

Väylä 6: Nurmijärvi #6

Pituus 95 metriä. Par 3

Väylä 7: Nurmijärvi #7

Pituus 113 metriä. Par 3

Väylä 8: Nurmijärvi #8

Pituus 75 metriä. Par 3

Väylä 9: Nurmijärvi #9

Pituus 67 metriä. Par 3

Väylä 10: Nurmijärvi #10

Pituus 99 metriä. Par 3

Väylä 11: Nurmijärvi #11

Pituus 60 metriä. Par 3

Väylä 12: Nurmijärvi #12

Pituus 87 metriä. Par 3

Väylä 13: Nurmijärvi #13

Pituus 95 metriä. Par 3

Väylä 14: Nurmijärvi #14

Pituus 86 metriä. Par 3

Väylä 15: Nurmijärvi #15

Pituus 58 metriä. Par 3

Väylä 16: Nurmijärvi #16

Pituus 79 metriä. Par 3

Väylä 17: Nurmijärvi #17

Pituus 108 metriä. Par 3

Väylä 18: Nurmijärvi #18

Pituus 80 metriä. Par 3

22 arvostelua radalle “Nurmijärven frisbeegolfrata

    Alkuun selkeä ja mukava jos vaan jostain löytää parkkipaikan päästäkseen tiille 1. Uusi väylä 5 oikein rento par 3. Mutta siitä eteenpäin loppuu väyläopasteet, kutosväylästä ei mitään tietoa kun koko homma on laitettu uusiksi, ajantasalla olevaa ratakarttaa ei ole eikä maastosta löytynyt viime vuonnakaan kuin 15 tiipaikkaa, mihinkähän ne väylät on piilotettu? Joku kori siellä täällä mutta järjestys muutettu, teepadeja ei löydy mistään. Pahat ojat heinikon alla näkymättömissä, vesiesteet joista kiekkojen kalastaminen tuottaa haasteita ilman naarausvarusteita. 0 tähteä viidestä vaikka löydetyt ja heitetyt väylät on ihan hyvää peruspelaajan tasoa. Omaa tulosta ei voi edes laskea jos ei kaikkia väyliä edes ole kartalla.

    Väyliltään oikein mukava ja sopivan haastava perusharrastajalle. Radan kalusto kaipaisi kuitenkin jo päivitystä, osa koreista aika ruosteessa. Monella väylällä on väyläopasteeseen merkattu ob-aluetta, mutta useilla väylillä ei ollut merkintää missä raja kulkee. Kunnostuksella radasta olisi mahdollisuus saada oikein hyvä puistorata, hyvät väylät ovat jo olemassa.

    Ihan mukava rata, mutta alakoululaisen kanssa heitettäessä vaikuttaa hieman haastavalta joen ympärillä heittely.

    Sen lisäksi suurehko miinus korien ja ratojen läheisyys, joka näkyi tunnin kierroksen aikana liki 10 fore huutoa, joista yksi oli vain oma.

    Kaikille tällä kotiradallani kävijöille: Sateiden jälkeen kentällä saa uida kurassa, muutoin kyllä käymisen arvoinen paikka.
    Väylän 16 pituus on merkitty tälle sivulle päin honkia. En tiedä, mitä väyläopasteessa sanotaan, mutta väylä on arvioni mukaan 85m pitkä.

    Ihan ok-kunnossa kun väylällä pysyy. Pari metriä heinikkoon ja saa yllättävän kauan etsiä välillä. Ei tänne nyt ihan tavaton matka Vantaalta ole.

    Kannattaa käydä myös Herunen heittämässä jos täällä päin käy. Tästä on kyllä reilu 10km lisää matkaa, mutta ihan tutustumisen arvoinen rata.

    Nyt ykköstiin läheisyydessä on kunnon ratakartta. Ota siitä kuva jos et ole tallentanut sitä jo puhelimeesi. Kuten moni edellä sanoi, niin ilman karttaa et rataa kierrä läpi. Radan ylläpito edelleen ongelma. Väylät kaipaavat leikkuuta ja vaikka lähes joka väylällä on opasteessa ob- linjaa niin niitä ei ole merkitty maastoon mitenkään. 18- väyläinen rata, mutta ob- keppien puuttuessa ei ole kelvollinen kisaradaksi. Väyläopasteet eivät ole yhtä väylän kanssa, vaan vähän sinnepäin. Hyvänä esimerkkinä 1. väylän ob- merkintä on opasteessa soikea alue ennen koria 8 x 12m. ja todellisuudessa ob on suorakulmio 1 x 5 m. Kyllähän tuon kiersi, mutta eipä siitä jäänyt sellaista ”Tullaan toistekin”- oloa.

    Tämä rata kaipaa pikaisen siistimisen ja isolla kädellä. Ruoho ja heinä on tosi pitkää jopa väylillä ja etenkin väylien vieressä. Ratakartta on myös syytä päivittää esim. ykköstiin läheisyyteen. Nyt se oli huoltokopin seinässä 5 tiin lähellä olevan huoltokopin seinässä johon oli tussilla koetettu merkata tämän hetkinen rata. Tällä hetkellä radalle ei kannata vaivautua mennä.

    Opasteet puutteelliset, ratakartta päivittämättä, koreissa vääriä väylänumeroita ja heittopaikat osittain huonossa kunnossa. Leiska on erittäin sekava, väylät risteilevät keskenään sekä kävelyteiden yli joten tarkkana saa olla. Seuraavan väylän löytäminen melkoista arpomista. Rata kaipaisi pikaista kunnostamista jolla siitä saisi aivan kelvollisen puistoradan. Nykykunnossaan ei jatkoon.

    Paikka paikoin ihan mukava rata. Selvä plussa siitä, että täällä ei ole koskaan ruuhkaa. Alkuväylien jälkeen alkavat puronylitysarpajaiset sen sijaan laittavat vituttamaan, kun siinä puron ympärillä on tiheät puskat ja puut, niin käsistä lähtevä heitto rankaisee kiekkoa kovaa.

    3/5

    Rata oli todella suuri pettymys. Tiipaikat ja korit olivat suurimmaksi osaksi ihan kelvollisessa kunnossa (joskin parista korista puuttui ketjuja tai kori oli huomattavan vinossa). Heikosti ylläpidetty, väylät kasvoivat metrin korkuista heinää, kuin olisi perunapellolla pelannut. Muutamat ojien yli kulkevat sillat olivat rikki ja veden alla. Väyläopasteet antoivat väylistä väärän kuvan (puihin merkattu mm. Mandoja, joita ei itse väyläopasteissa ollut) ja väylissä oli selkeästi huomattavia mittausvirheitä. Väylien sijainnit poikkeavat muutamalla väylällä ratakartasta ja ne menevät todella ikävästi ristiin. Ei todellakaan käymisen arvoinen, ainakaan, jos kauempaa on aikomus tulla. Itse väylät olivat kuitenkin varsin järkevästi suunniteltuja.

    Kävin tänään. Oli ihan haastavia ja hyviä väyliä. Todella sekavia väyliä ja piti pari kertaa kysyä ”paikallisilta” että mihin suuntaan seuraavaksi. Luulin, että olisi ollut neppirata, mutta aika moni 60-80m merkattu väylä tuntui paljon pidemmältä mitä opasteessa. Mittausvirheitä? 3/5 rata.

    Hyvät teepaikat ja korit, hyviä väyliä. Rataleiska on jotenkin sekava, ensikertalaisena on vaikea löytää seuraavaa väylää. Koreissa on edelleen vanhoja väylänumeroita. Väylät menevät paikoitellen ristiin ja kävelyteitä on seassa, joten tarkkana saa olla.

    Yllättävän hyvin ylläpidetty, haastavahko 18-väyläinen. Tasoonsa nähden etelä-suomen alikäytetyin rata. Kun talin, kivikon tai siltiksen ruuhkat pännivät liikaa, suuntaa tänne. Maaniitussa mahtuu aina heittämään. Väylät 5-12 risteilevät aika tiuhasti samalla alueella mutta juuri ruuhkattomuuden takia se ei ainakaan itselleni ole aiheuttanut ongelmia.
    Varokaa ykköskorin alla olevaa ruohomattoa jos se on vähänkään kostea. Se on valmistettu murhasta ja täten 3 kertaa jäätä liukkaampaa.

Vastaa