"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Nurmijärven frisbeegolfrata

Lue rataluokituksista

Radan kuvaus

Ennen Maaniittu-Ihantola nimeä kantanut rata päivittyi hieman kaudella 2017 ja samalla vaihtui nimi. 18-väylää puistofribaa vaihtelevan vaikeusasteen väylillä.

Lue lisää

Ajankohtaista

26.03.2010
Moikka maailma!
Tervetuloa blogiin FGR.fi -blogit. Tämä on ensimmäinen artikkeli. Muokkaa sitä tai poista se ja voit aloittaa muokkaamisen!

Radan tiedot

  • Osoite

    Heikkiläntie/Väinöläntie
    01900 Nurmijärvi


  • rata kartalla

  • Perustettu

    2007

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Tasainen, vähän korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Puistorata

  • Ylläpito

    Kuukausittainen

  • Ratamestari

    Jari Väyrynen

  • Suunnittelija

    Jari Väyrynen

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Tulevat tapahtumat
  • Lähimmät jälleenmyyjät

Väyläkuvaukset

Nurmijärven frisbeegolfrata

Väylä 1: Nurmijärvi #1

Pituus 78 metriä. Par 3

Väylä 2: Nurmijärvi #2

Pituus 115 metriä. Par 3

Väylä 3: Nurmijärvi #3

Pituus 103 metriä. Par 3

Väylä 4: Nurmijärvi #4

Pituus 82 metriä. Par 3

Väylä 5: Nurmijärvi #5

Pituus 95 metriä. Par 3

Väylä 6: Nurmijärvi #6

Pituus 100 metriä. Par 3

Väylä 7: Nurmijärvi #7

Pituus 78 metriä. Par 3

Väylä 8: Nurmijärvi #8

Pituus 83 metriä. Par 3

Väylä 9: Nurmijärvi #9

Pituus 95 metriä. Par 3

Väylä 10: Nurmijärvi #10

Pituus 60 metriä. Par 3

Väylä 11: Nurmijärvi #11

Pituus 101 metriä. Par 3

Väylä 12: Nurmijärvi #12

Pituus 87 metriä. Par 3

Väylä 13: Nurmijärvi #13

Pituus 100 metriä. Par 3

Väylä 14: Nurmijärvi #14

Pituus 95 metriä. Par 3

Väylä 15: Nurmijärvi #15

Pituus 56 metriä. Par 3

Väylä 16: Nurmijärvi #16

Pituus 56 metriä. Par 3

Väylä 17: Nurmijärvi #17

Pituus 125 metriä. Par 3

Väylä 18: Nurmijärvi #18

Pituus 90 metriä. Par 3

9 arvostelua radalle “Nurmijärven frisbeegolfrata

    Yllättävän hyvin ylläpidetty, haastavahko 18-väyläinen. Tasoonsa nähden etelä-suomen alikäytetyin rata. Kun talin, kivikon tai siltiksen ruuhkat pännivät liikaa, suuntaa tänne. Maaniitussa mahtuu aina heittämään. Väylät 5-12 risteilevät aika tiuhasti samalla alueella mutta juuri ruuhkattomuuden takia se ei ainakaan itselleni ole aiheuttanut ongelmia.
    Varokaa ykköskorin alla olevaa ruohomattoa jos se on vähänkään kostea. Se on valmistettu murhasta ja täten 3 kertaa jäätä liukkaampaa.

    Hyvät teepaikat ja korit, hyviä väyliä. Rataleiska on jotenkin sekava, ensikertalaisena on vaikea löytää seuraavaa väylää. Koreissa on edelleen vanhoja väylänumeroita. Väylät menevät paikoitellen ristiin ja kävelyteitä on seassa, joten tarkkana saa olla.

    Kävin tänään. Oli ihan haastavia ja hyviä väyliä. Todella sekavia väyliä ja piti pari kertaa kysyä ”paikallisilta” että mihin suuntaan seuraavaksi. Luulin, että olisi ollut neppirata, mutta aika moni 60-80m merkattu väylä tuntui paljon pidemmältä mitä opasteessa. Mittausvirheitä? 3/5 rata.

    Rata oli todella suuri pettymys. Tiipaikat ja korit olivat suurimmaksi osaksi ihan kelvollisessa kunnossa (joskin parista korista puuttui ketjuja tai kori oli huomattavan vinossa). Heikosti ylläpidetty, väylät kasvoivat metrin korkuista heinää, kuin olisi perunapellolla pelannut. Muutamat ojien yli kulkevat sillat olivat rikki ja veden alla. Väyläopasteet antoivat väylistä väärän kuvan (puihin merkattu mm. Mandoja, joita ei itse väyläopasteissa ollut) ja väylissä oli selkeästi huomattavia mittausvirheitä. Väylien sijainnit poikkeavat muutamalla väylällä ratakartasta ja ne menevät todella ikävästi ristiin. Ei todellakaan käymisen arvoinen, ainakaan, jos kauempaa on aikomus tulla. Itse väylät olivat kuitenkin varsin järkevästi suunniteltuja.

    Paikka paikoin ihan mukava rata. Selvä plussa siitä, että täällä ei ole koskaan ruuhkaa. Alkuväylien jälkeen alkavat puronylitysarpajaiset sen sijaan laittavat vituttamaan, kun siinä puron ympärillä on tiheät puskat ja puut, niin käsistä lähtevä heitto rankaisee kiekkoa kovaa.

    3/5

    Opasteet puutteelliset, ratakartta päivittämättä, koreissa vääriä väylänumeroita ja heittopaikat osittain huonossa kunnossa. Leiska on erittäin sekava, väylät risteilevät keskenään sekä kävelyteiden yli joten tarkkana saa olla. Seuraavan väylän löytäminen melkoista arpomista. Rata kaipaisi pikaista kunnostamista jolla siitä saisi aivan kelvollisen puistoradan. Nykykunnossaan ei jatkoon.

Vastaa