Kangasvuorentie 18
40340 Jyväskylä
2015
DiscGolfPark-maalikori
10
TeePad
Mäkinen, paljon korkeuseroja
TeeSign
Metsärata
Pasi Koivu
ilmainen
Pelattavissa, ei talvikunnossapitoa
Pituus 58 metriä. Par 3
Pituus 54 metriä. Par 3
Pituus 59 metriä. Par 3
Pituus 57 metriä. Par 3
Pituus 51 metriä. Par 3
Pituus 84 metriä. Par 3
Pituus 55 metriä. Par 3
Pituus 58 metriä. Par 3
Pituus 82 metriä. Par 3
Pituus 40 metriä. Par 3
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Kävin sukulaisilla kylässä ja samalla testasin lähimmän frisbeegolf radan.
Lyhyitä väyliä mutta ainakin tähän aikaan vuodesta maasto oli haastavaa, osa puskista niin rehevöityneitä ettei nähnyt eteensä.
Yleisesti kivan helpot Parit ja Kahdelle ensikertalaiselle oli jopa hieman haastava rata korkeuserojen takia.
Ei mitään driveri pommeja saanut heitellä mutta kivaa tarkkuus treeniä ja vaihtelevia väyliä!
Isoin miinus tuli yleisestä hämmennyksestä ratakartan ja väyläopasteiden kanssa.
Ratakartta ei ollut ajan tasalla ja suurin osa väyläopasteista oli aivan väärän näköisiä kyseisiin väyliin.
Jyväskylän kaupungissa Huhtasuo DiscGolfPark. Radalla pituutta 10-väylää (käytännössä löytyi yhdeksän), 598m ja C1-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 2880m. Pelattu 27.5.2022.
Huhtasuon rata piti sisällään mukavalla tavalla korkeuseroja, joten kivasta kuntoilusta kävi radan kiertäminen. Ylä- ja alamäkeä oli siis tarjolla koko radan osalta ja ihan ok, heitettäviä väyliä.
Heittopaikat, korit nuolineen ja next tee -kyltit hyvässä kunnossa. Liikuntakeskuksen puolella oli kenttää isoissa määrin, joten draiverien ulkoiluttamiseen paljon, todella paljon tilaa. Rata Huhtasuon yhtenäiskoulun ja liikuntapuiston naapurissa. Jyväskylän keskusta laajoine palveluineen vain 5km päässä. Lähin kauppa Sale Huhtasuo 700m päässä radasta. Itse evästelin keskustassa ravintola Revolutionissa. Oli superlaadukasta hampurilaista ja muutakin ruokaa tarjolla ja hieno palvelu, niin ei voi kuin lämpimästi suositella.
Mutta… aika hurja pettymys. Ei jaksanut väyliäkään ja niiden pelattavuutta kunnolla analysoida, kun peittyi se toimenpide kaiken muun ketutuksen alle. Ensimmäinen ongelma mikä ei tietenkään ollut ylläpitävän tahon vika, oli se, että radan sijainti oli ihan hakusessaan. Auton navigaattorista ei ollut mitään iloa, joten GoogleMaps käyttöön. Noh… radan p-paikka on koulun vierustalle minne Maps ensin ohjasi. Kun sinne auton laittoi parkkiin, niin Maps käänsi sijainnin kohden liikuntapuistoa, joten sinne sitten. Noh… liikuntapuiston parkissa sijaintipiste näyttikin koulun suuntaan ja opasti kuitenkin reitiksi hieman yli 1km reitin, kun suoraan olisi päässyt muutamalla sadalla metrillä. Harvoin GoogleMaps pettää noin pahasti kuin nyt.
No mutta… kun koulun parkissa kävi pyörähtämässä, niin kaikelta etsimisen vaivalta olisi välttynyt, jos p-paikan vieressä olisi ollut jo infokartta tai opaste radan suuntaan, ei ollut minkäänlaista. Kun kierrosta lähti pelaamaan, niin selvisi pian ettei radan infokartta ja väylilla olevat opasteet vastanneet millään tavoin toisiaan. Koko ajan sai arpoa kartan kanssa, jotta millä väylällä oli menossa eikä siltikään ollut varmuutta, joka mitä väylä mahtoi olla juuri nyt menossa. Kun rata oli kierretty perstuntumalta, niin kasassa oli vain 9-väylää. Paikallisella some-palstalle kysymystä, jotta milloin vähentynyt yksi väylä radalta pois. Moni oli sitä mieltä, että 10-väylää on edelleenkin. Sitten alkoi tulla viestejä radan äskettäin pelanneilta, että moni muukin oli etsinyt sitä yhtä väylää pitkään ja hartaasti eikä edes kysymällä ollut löytynyt lainkaan. Ilmeisesti 2-väylä poistunut asuinrakennuksen tieltä kokonaan. Jännä miten radalta voi vain kadota mystisesti yksi väylä ja monen mielestä ei ole kadonnut. Kertoo vain siitä kuinka sekaisin rata tällä hetkellä on.
Sääli, ihan turkasen iso sääli! Sinällään muutoin ihan hyvän radan pelifiilis laski pakkaselle tuon opastepuolen alennustilan takia. Ei radasta jaksanut nauttia ollenkaan, kun ketutti sekavuus. Toki, jos rataa ollaan juuri nyt uudistamassa, niin tilanne toinen. Radan hoito ilmeisesti kaupungin vastuulla eikä paikallinen seuraväki ainakaan uudistuksista tiennyt. Opastus p-paikalta radalle sekä infokartta sekä heittopaikoilla olevat opasteet kuntoon, niin omakin arviointi nousisi monella pykälällä.
1/5
10 väylää, juuri uusittu väylien numerot ja väylälle 1 tullut tii takaisin. Yksi uusi metsäväylä lisätty.
Karttalinkki vie koulun pihaan. Rata löytyy koulun oikealta puolelta pienen kävelymatkan päässä. Opaskartta on (vielä) paikoillaan rakennustyömaan vieressä.
Rata on kokonaisuutena selkeä. Siirtymät ovat lyhyitä ja väylät löytyivät helposti. Väylät eivät ole älyttömän pitkiä, mutta mukavasti erilaisia. heittolinjat ovat selkeitä ja korkeuseroja on osattu hyödyntää väylien suunnittelussa. Pitkälti pärjää puttereilla ja midareilla. Korit ja heittopaikat ok kunnossa (paitsi väylä 1 työmaan takia).
Maasto on osin vaikeakulkuista ja maapohja on mutainen.
Kyseessä on perustason metsävippailua, haastavuus sellaista keskitasoa. Rata sopii alueen asukkaiselle, aloittelijalle ja kokeneemmallekin pelaajalla. Melkein 3/5 nykymuodossaan.
Mukavan helppo neppailurata, jossa on saatu jonkin verran vaihtelua väylien välille. Ratakartta ja opasteet löytyy, vaikka ei aivan täysin pitäneet paikkaansa (esim. väylä 3). Tiit on hyvin tehty.
Paikan päällä siisti, pienelle alueelle tiivisti tehty 10-väyläinen. Ratakartta, tiit, opasteet ja korit hyvässä kunnossa. Tänne pitäisi kyllä päivittää ajan tasalle tiedot. Helppoja lyhyitä väyliä, maasto ja puusto tekee hieman variaatiota väylien välille, muuten kivaa pikku neppailua.
Nykyään DGP-10, par 30. Väylillä hyvät kuvaukset ja ekalla väylällä hyvä kartta koko paikasta. Kuka näitä muokkaa/päivittää?
Ei vissiin kukaan kun Jyväskylän seudun radat on ollut tulossa jo pari vuotta
Opastukset puuttuvat kokonaan, välillä sai hetken ihmetellä minne pitäisi seuraavaksi suunnistaa. Enempi tosin häiritsi paikoittain maastoon jätetyt oksat.
Kaikki väylät tasaisen helppoja. Maasto vaikeaa ja mutaista. Ainakin keväällä kannattaa ottaa kumpparit mukaan. Opastus seuraavalle väylälle kehnoa. Muuten ihan ok, mutta en mene toiste.