"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Myllymäki DiscGolfPark

Radan kuvaus

Pelattavissa talvella, talvikunnossapito

2023 osittain uudistettu 18 väyläinen haastava rata, soveltuu kuitenkin kaikentasoisille heittäjille. Ykkösväylä ja infotaulu löytyy Jämsänkosken jäähallin parkkipaikan reunalta.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Metsäoppilaitoksentie 2
    42300 Jämsä


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2020

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    TeePad

  • Pinnanmuodot

    Tasainen, vähän korkeuseroja

  • Opasteet

    TeeSign

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Viikoittainen

  • Ratamestari

    Jämsän Frisbeegolf Ry

  • Suunnittelija

    Pasi Koivu / Jämsän Frisbeegolf Ry

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Pelattavissa, talvikunnossapito

Väyläkuvaukset

Myllymäki DiscGolfPark

Ratakartta

Väylä 1: Myllymäki DGP #1

Pituus 104 metriä. Par 3

Väylä 2: Myllymäki DGP #2

Pituus 140 metriä. Par 4

Väylä 3: Myllymäki DGP #3

Pituus 95 metriä. Par 3

Väylä 4: Myllymäki DGP #4

Pituus 250 metriä. Par 5

Väylä 5: Myllymäki DGP #5

Pituus 72 metriä. Par 3

Väylä 6: Myllymäki DGP #6

Pituus 76 metriä. Par 3

Väylä 7: Myllymäki DGP #7

Pituus 81 metriä. Par 3

Väylä 8: Myllymäki DGP #8

Pituus 83 metriä. Par 3

Väylä 9: Myllymäki DGP #9

Pituus 91 metriä. Par 3

Väylä 10: Myllymäki DGP #10

Pituus 160 metriä. Par 4

Väylä 11: Myllymäki DGP #11

Pituus 171 metriä. Par 4

Väylä 12: Myllymäki DGP #12

Pituus 101 metriä. Par 3

Väylä 13: Myllymäki DGP #13

Pituus 80 metriä. Par 3

Väylä 14: Myllymäki DGP #14

Pituus 97 metriä. Par 3

Väylä 15: Myllymäki DGP #15

Pituus 86 metriä. Par 3

Väylä 16: Myllymäki DGP #16

Pituus 85 metriä. Par 3

Väylä 17: Myllymäki DGP #17

Pituus 115 metriä. Par 3

Väylä 18: Myllymäki DGP #18

Pituus 210 metriä. Par 4

7 arvostelua radalle “Myllymäki DiscGolfPark

    Jämsän kaupungissa Myllymäen frisbeegolfrata. Radalla pituutta 18-väylää, 2105m ja AA1-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 4510m. Pelattu 13.6.2023.

    Myllymäen rata sisälsi etu-9:n osalta hieman korkeuseroja, mutta taka-9 oli hyvin tasaista, joten mistään hikiliikunnasta radan pelaaminen ei käynyt, ei, vaikka väylät kohtalaisen pitkiä olivatkin. Väylät 2-3 olivat heti radan pisimmät ja tilaa oli heittää vaikka muille jakaa eikä pahemmin mitään esteitäkään amatöörin kiekon tiellä. Väylät olivat erinomaisen hyviä kokonaisuutena, oli vaihtelua, niin ylä kuin alamäkeäkin ja välissä sitä tasaistakin. Erityisesti pitää kiittää metsäväylien pelattavuutta, jotta, vaikka puut pelissä olivatkin, niin silti eivät ahdistaneet liikaa, tilaa ja väljyyttä oli kiitettävästi. Tämä on melkoisen tärkeää, kun metsässäkin liki 200m väyliä kaksi oli. Heittolinjat olivat koko ajan selkeät ja mäntykangasmetsästäkin pahemminkin linjalta harhautuneet kiekot löytyvät yleensä vaivattomasti. Siirtymät muutoin ok, mutta pari pidempää oli eli 6-7 ja 12-13.

    Radan rakenteet hyvässä kunnossa. Löytyi ratakartta, jopa tavallista pidemmät heittopaikat, heittopaikkaopasteet, korit suuntanuolineen ja harkkakorit. Next tee -kylttejä muutamia. Roskiksia löytyi liki jokaiselta väylältä. Lukittava löytökiekkolaatikko, taukopenkkejä, portaita ja runsaasti suojattuja puita. 12-väylän vieressä tulipaikka ja katosta eväiden syömiseen. Erikoismaininta myös tienristeyksissä olevista opasteista radan suuntaan, niitä aivan liian harvoin näkee! Vieressä lyhyt am-rata pro-radan lämmittelyä varten sekä kenttätilaa reilusti ulkoiluttaa draivereita. Jämsän keskustaan matkaa 7km ja Jämsänkoskelle 3km. Lämmin suositus Jämsän keskustassa Ravintola Silkkitielle minkä kiinalainen ruoka oli oikein maistuvaa. Iso suositus myös fribaturistin majoituspaikalle Jämsän Kaipolassa. Lomaluhti tarjoili maatilalla todellisen budjettimatkailijan unelman pihapiirin luhtiaitassa. Palvelu ystävällista ja yöunet oikein makoisat.

    Ihan ei kaikki Myllymäelläkään kuitenkaan ollut kunnossa. Kokonaisuus oli hieman epätasapainoinen. Etu-9 hyvä ja mielenkiintoinen, mutta taka-9 sitten aavistuksen tylsempi ja itseään toistavampi. Siirtymä väylien 16 ja 17 välillä vaarallinen, kun ihan huomaamatta astutkin keskelle 3-väylän heittolinjaa ja, kun pitkä väylä on, niin draiverit laitetaan siinä aika kovalla vauhdilla liikkeelle. Jonkinlainen varoituskyltti olisi tuossa kohdin ihan paikallaan tai väylien muokkaaminen niin, että siirtymä tuossa kohdin olisi järkevämpi. Samalla vilkaisulla saattoi aika ajoin nähdä monta koria ja heittopaikkaa, mutta onneksi kartan ja korinuolien avulla suunnistaminen oli lopulta vaivatonta.

    Myllymäen rata oli kokonaisuutena ajatellen hyvä rata. Etu-9 oli mielenkiintoisempi avoimuuden ja vaihtelevuuden takia. Taka-9 oli hieman tylsempää tekemistä. Väylät kuitenkin metsässä erityisen väljiä, vaikka puita ihan riittävästi siltikin oli. Etu-9 oli viemässä kirkkaasti suosikkilistalle, mutta loppu tosiaan hieman latisti. Siltikin hieno rata, vaikkei aivan huipputasolle päästykään. Voisi aivan hyvin pelata joskus uudestaankin!

    4/5

    Tää on ihan hyvä metsarata. Maastossa on helppo kulkea ja ihan hyvä, että on aika tasaisen maastonkin ratoja. Paljon mandoja. 16 väylän mando on kyllä aika ihme kierto? Muut mandot kyllä ymmärtää, että ei lähde heitteleen väyläiä ihan mistä satuu. Myös ob tiukkuja muutamilla väylillä. hyvä rata, mutta ei ihan priima 4/5

    Erittäin vahva 4/5, jos puolikkaita tähtiä voisi jakaa niin saisi 4,5/5 helposti.

    Rata haastaa monipuolisuudellaan kenet tahansa, ainoa mitä radalta ei löydy on suurilla korkeuseroilla olevia väyliä, mutta rata muuten on ehdottomasti vierailun arvoinen.

    Väylien siirtymät opastettu aivan loistavasti, ei tarvinnut ensikertalaisena rataa kiertämässä karttaa vilkuilla kertaakaan kierroksen aikana.

    Muutamalla väylällä missä voisi tarvita vähän pitempää vauhtia olisi hyvä olla suuremmat lähtöpaikat tai noi nykyiset pienet tehty maantasalle.

    Rata pelattu 8.5.2021, amatöörin ajatuksia: Rata itsessään hyvin siistissä kunnossa, väyliä oli monenlaisia (avoimempaa ja sitten harvassa metsässä ja sitten vähän tiheämmässä metsässä). Ehkä väylä 3 (251 m) omaan käteen sopivana melko älytön mutta heti muutama seuraava väylä olivatkin aloittelevalle paljon mukavempia! Kyllä täällä kannattaa käydä, 4/5!

    Uusi 18 väylänen nähty ja koettu. Tiit kunnossa, väylät siistissä kunnossa, uudet korit joka väylällä, seuraavan väylän opastenuoli joka korin pohjalla ja puissa hyvät opasteet eli ensikertalainenkaan ei voi eksyä. Monipuolisia väyliä eikä samanlaisten väylien toistoa juurikaan. Omasta mielestä yksi väylä jota muuttaisin mutta.. toinen tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Kaikinpuolin siis hieno ja käymisen arvoinen rata. Varmuudella käyn uudestaan ohi ajellessani ?

    Vanha rata tulee jäämään pois / toivottavasti tulee esim 9 väyläinen uuden radan rinnalle. Uusi rata on täysin pelattavissa, ratakartta vielä puuttuu ykköstiiltä sekä nextee kyltit maastosta. Ne on tulossa lähiaikoina. Ratakartta uudelle radalle löytyy täältä.

Vastaa