Myllärinkatu
13110 Hämeenlinna
2023
DiscGolfPark-maalikori
18
TeePad
Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja
TeeSign
Puistorata
Metsärata
Kuukausittainen
Hämeenlinnan Discaajat
Hämeenlinnan Discaajat
ilmainen
Ei pelattavissa
Pituus 89 metriä. Par 3
Pituus 118 metriä. Par 3
Pituus 191 metriä. Par 4
Pituus 102 metriä. Par 3
Pituus 189 metriä. Par 4
Pituus 233 metriä. Par 5
Pituus 175 metriä. Par 4
Pituus 132 metriä. Par 3
Pituus 107 metriä. Par 3
Pituus 350 metriä. Par 5
Pituus 127 metriä. Par 3
Pituus 166 metriä. Par 4
Pituus 83 metriä. Par 3
Pituus 102 metriä. Par 3
Pituus 103 metriä. Par 3
Pituus 178 metriä. Par 4
Pituus 162 metriä. Par 4
Pituus 105 metriä. Par 3
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Rata bongattu! Karttalinkki vie suoraan kohteeseen ja ratakartta on hyvin esillä. Tarjolla on erittäin haastava 18 väylän kokonaisuus hienossa järvimaisemmassa. Rataa pelataan pitkälti puistometsässä. Ykkösen tii löytyy mäen päältä.
Rata jakautuu omasta mielestäni vaikeampaan etuysiin ja vähän helpompaan takaysiin. Etuysillä väylillä korostuvat pitkät ja kapeammat väylät sekä älytön määrä OB-tikkuja. Omaan heittoon väylät olivat haastavia, enemmänkin pyrin pelaamaan järkevästi. Ykköstä lukuunottamatta väylillä 2-9 en päässyt pirkkupaikoille.
Takaysillä väylät ovat hieman avoimempia ja OB-rajat eivät pelota niin paljoa. Itse pystyin hyökkäämään useammalla väylällä ja pelaaminen oli mielekkäämpää.
Rata on kokonaisuutena selkeä, toki muutama pidempi siirtymä löytyy. Rata on juuri niin haastava kuin luokitus antaa ymmärtää. Kuten palautteista näkyy, amatöörille rata voi olla liiankin vaikea. Rataa voisi kehittää niin, että sieltä löytyisi myös ama-tiit ja siten kaksi eri layouttia. Nykymuodossaan ja tasoltaan 4/5 rata.
Tuli samalla käynnillä hetkeen ensimmäinen ja viimeinen kerta. Ei ollut montaa väylää josta puuttuisi mahdollisuus hukata kiekko veteen tai järkyttävään pusikkoon. Talvella kun vesi on jäässä ja vihreät kasvustot puuttuvat tämä voisi olla järkevä rata. Pitkällä väylällä 10 on melkein sama heitänkö hiukan vajaalla teholla, mutta paremmalla tarkkuudella vai merkkaanko korttiin suoraan par+4. Nyt näillä kahdella vaihtoehdolla oli yksi eroa heittämisen hyväksi. Ei kovin mieltä ylentävää. Pitkälle ja tarkasti heittävät nauttinevat radasta, minä en.
Kävin ekan kerran heittämässä sen ”sokkona” viime syksynä ja nyt uudestaan viime viikonloppuna. Ja olen sellainen ma4-heittelijä, joten nyt tulee rehellisen sunnuntai-heittelijän arviota ja palautetta.
Ensinnäkin kävin syksyllä sellaiseen aikaan että alkoi jo lehdet olla pudonneita puusta ja nyt kun oli täydessä lehdessä puut ni muutama väylä oli huomattavasti hankalampi (lähinnä siksi ettei nähnyt mitä on luvassa niin hyvin). Näin alkukesästä, onhan tuo rata todella kaunis! Burgerit naamaan läheisestä ravintolasta (tarviskin ruokaa ku oli Viisarin kierto takana aiemmin samana päivänä). Satamaravintola oli oikein hyvä kokemus ja siihen ei oo ku pikku kävely #1 tiiltä tai #18 korilta.
Rata jakaantuu oikeastaan neljään osioon:
Puisto – Väylät 1, 10, 11 ja 18:
Avointa, OB:lla ja hazardilla rajoitettua aluetta. Ykkönen ja ykstoista vaatii tarkkaa heittoa ja heti ykkösellä voidaan tehdä selkeitä eroja heittueen sisällä. Kympillä pääsee heittämään sydämensä kyllyydestä ja 18 on mainio päätösväylä vaatien tarkkaa (ja kohtalaisen kovaa, sillä heitetään reiluun ylämäkeen) heittoa jos haluaa ottaa miinusta korttiin.
Ranta”puisto” – Väylät 2-4 ja 9:
Avoimehkoa heittoa. Vesi tulee peliin kolmosella (ja teoriassa kakkosellakin). Ei mitään radan vaikeimpia väyliä missään nimessää, mutta kyllä täälläkin eroja saadaan aikaan. Kolmonen on itselle ykkösen ohella ehdottomasti lempiväylä radalla. Se korinpaikka ja sinne johtava kapea reitti on loistavasti suunniteltu. Ja kolmosen korille lähestyttäessä vesi TODELLAKIN tulee peliin. Luultavasti tuo ranta tulee olemaan paikallisten junnujen uusi lempipaikka käydä sukeltelemassa. Jo pelkästään ykkös- ja kolmosväylien takia kannattaa poiketa moottoritieltä Kantolaan.
Mörrimetsä – Väylät 5-8:
Jos Ensimmäiset neljä väylää sisältää pari radan parasta väylää ja hyvän mahdollisuuden tehdä tulosta, sekä kasan hyvää fiilistä niin ”takalenkillä” palautetaan heittäjä maan pinnalle. Luultavasti jos olisin paikallinen ja haluaisin heittää hyvän mielen kierroksen ni kävelisin nelosen korilta suoraan 9. tiille. Vitonen antaa ensimakua mitä on luvassa, sillä kyseessä on aika tiukalla aukolla alkava väylä jossa ”väylän” molemmilla puolilla on läpi väylän puuta ja paikoittain läpipääsemätöntä mörriä. Jos heitto hieman sivussa niin on täysin mahdollista että putti väylälle on ainut vaihtoehto. MUTTA väylä 6 on luultavasti vaikein koskaan pelaamani väylä. Jos vitosella sitä läpipääsemätöntä mörriä on paikoin, niin kutosella menee niin että paikoin sitä ei ole 5 metriä leveän väylän ulkopuolella. 233 metriä viiden metrin ränniä jonka ulkopuolelle päätyessä on lähinnä epätoivoa luvassa. Luultavasti isoin pahan mielen väylä suomessa. Seiska ja kasi on huomattavasti helpompia kuin kaks edellistä, mutta näissä ongelma on luultavasti se että että oot kutosella ottanu tripla-bogeyn korttiin ja seiskan avauksella on hyvä mahdollisuus epäonnistuneella heitolla päätyä keskellä väylää sijaitsevalle OB-alueelle ja kun on mentaali lukossa kutosen jälkeen ni se tulee enemmän peliin kuin jos on onnistunut pitämään pään kunnossa. Kasi alkaa pikkuhiljaa palauttamaan takaisin kohti normaalia.
Rantametsä – Väylät 12-17:
No okei, puolet näistä väylistä ei oikeasti oo rannassa, mutta osuvat hyvin samaan kategoriaan. Tää osio on haastava, mutta miellyttävä. Väylillä 12, 13 ja 15 on todella tiukat OB-linjat ja siten väylällä pysyminen nousee tärkeää arvoon. Itse väylä on avoimempaa, mutta tilaa ei ole liikaa. 13 on tälläiselle puhtaalle RHBH pelaajalle aivan karmaisevan vaikea väylä. Pieni oikealle kääntö ja todella tiukka OB vasurissa menee tunteisiin nopeasti. 16 ja 17 vaatii tarkkaa heittoa. Sillä on tarjolla paljon puita, tiukkaa OB:ta ja mandoa. Palkintona kuitenkin kauniita korinpaikkoja 15 ja 16 ja niissä silmä lepää.
Yhteenveto:
Rata tarjoaa todella kauniita korinpaikkoja, monipuolisia väyliä, haastavuutta ja hyvää fiilistä.
Siirtymät on lyhyet, lukuunottamatta siirtymää 4-5, 8-9 ja 9-10.
Isoa posia hyvästä parkkialueesta, radalle levitetystä hakkeesta, läheisestä ravintolasta ja radan yleisestä ilmeestä. Myöskin huomiona se että tän radan pystyy helposti kiertämään Zucan kanssa, jos sellaista mukanaan pitää.
Pientä miinusta siitä että mörri väylien ympärillä on hieman liiankin rankaiseva paikoittain, mutta toki tasottuu kuluman myötä varmasti.
En malta odottaa että pääsee katsomaan miten rata pelaa kilpailuolosuhteissa.
Suosittelen ehdottomasti. Etenkin kokeneemmille heittäjille, mutta on täysin pelattava myös meille hieman kokemattomammille.
Upealla paikalla, reilu, haastava.
Muutamat OB tikut hieman turhan kapealla ja vesi vaanii kiekkoja monella väylällä mutta loistava kokonaisuus.
Ihan hyvä ja hieno rata, mutta mulle oli ihan liiaan vaikea. Ihan pelkästään pro pelaajille suuniteltu rata. Joillakin välillä pusikot hieman ärsytti eli jos heitot ei pysy väylällä kiekon hukkaa helposti pusikkoihin. Aika kapeitakin välilä paitsi 10 jossa on kunnolla lääniä toki siinäkin on varottava ob:tä. Vaikka rata olikin mulle liian vakea niin kyllä tää ihan 4/5 rata on ja varmasti parannellaan vielä jatkossa. Opasteita ei vielä ole, mutta varmaan joskus tulee. Opasteisiin on piirelty tusilla jotain väliaikaista. Väylissä oli jossain kohtaa hieman hakemista. mutta ne löytyi Next tee kylit olis hyvä vielä laittaa.
Järvenrantaväyliä upeasti kolmasosa radasta. Lisäksi parilla väylällä tekolammikoita. Muutamat korit ovatkin jossain määrin kuumottavasti vain noin 6-7 metrin päässä vedestä… Erittäin hyvä ratakokonaisuus edistyneemmille ja pitkäheittoisille pelaajille!
Kierros vaativoituu huomattavasti kolmosväylästä alkaen. Monia hienoja lehtipuuympäristön väyliä, joissa useampia kiinnostavan kapeita, paikoin teknisiäkin heittolinjoja. Korkeuseroja selvimmin 1. väylän alamäessä ja 18. väylän ylärinteessä. Heittoalustalavat esimerkilliset.
Parilla ahtaimmalla ja pensaikkoisimmalla väylällä on luonnollisten esteiden lisäksi ehkäpä tarpeettoman paljon OB-rajoja. Radan pisin väylä (10.) kaipaisi aukealle yksittäisiä puuistutuksia nykyisten OB-linjojen ja parin teräspylvään lisäksi.