"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Kantarelli Pro DiscGolfPark

Radan kuvaus

Talvipelattavuus ei tiedossa

Todella haastava 18-väyläinen metsärata.

Lue lisää

Rata kehittyy vielä lähitulevaisuudessa entistä monipuolisemmaksi lajin suorituspaikaksi.

Radan läheisyydessä kauppakeskuksia ja Golfkentän klubiravintola.

Vieressä myös 9-väyläinen Kantarelli AM DiscGolfPark

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Gunnarlankatu
    08200 Lohja


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2023

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    TeePad

  • Pinnanmuodot

    Tasainen, vähän korkeuseroja

  • Opasteet

    TeeSign

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Viikoittainen

  • Ratamestari

    Lohjan liikuntakeskus

  • Suunnittelija

    Teemu Nissinen

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Kantarelli Pro DiscGolfPark

Ratakartta

Väylä 1: Kantarelli DGP #1

Pituus 85 metriä. Par 3

Väylä 2: Kantarelli DGP #2

Pituus 186 metriä. Par 4

Väylä 3: Kantarelli DGP #3

Pituus 120 metriä. Par 3

Väylä 4: Kantarelli DGP #4

Pituus 195 metriä. Par 4

Väylä 5: Kantarelli DGP #5

Pituus 160 metriä. Par 4

Väylä 6: Kantarelli DGP #6

Pituus 240 metriä. Par 5

Väylä 7: Kantarelli DGP #7

Pituus 62 metriä. Par 3

Väylä 8: Kantarelli DGP #8

Pituus 210 metriä. Par 4

Väylä 9: Kantarelli DGP #9

Pituus 184 metriä. Par 4

Väylä 10: Kantarelli DGP #10

Pituus 139 metriä. Par 4

Väylä 11: Kantarelli DGP #11

Pituus 137 metriä. Par 4

Väylä 12: Kantarelli DGP #12

Pituus 107 metriä. Par 3

Väylä 13: Kantarelli DGP #13

Pituus 111 metriä. Par 3

Väylä 14: Kantarelli DGP #14

Pituus 82 metriä. Par 3

Väylä 15: Kantarelli DGP #15

Pituus 112 metriä. Par 3

Väylä 16: Kantarelli DGP #16

Pituus 82 metriä. Par 3

Väylä 17: Kantarelli DGP #17

Pituus 129 metriä. Par 4

Väylä 18: Kantarelli DGP #18

Pituus 93 metriä. Par 3

11 arvostelua radalle “Kantarelli Pro DiscGolfPark

    Siistimishommia tehty radalla todella paljon kesän aikana ja aluskasvillisuus on saatu pidettyä kurissa. Rata on siis pelattavassa kunnossa aktiivisten jäsenten johdosta. Vielä olisi radalla paljon työtä jäljellä (puunkaatoa yms.) mutta kannattaa tulla testaamaan Lohjan haastavin rata.

    Karttalinkki vie melkein kohteeseen, parkkipaikka löytyy karttalinkin paikasta noin 200 metrin päästä ennen sillan alitusta. Parkkipaikka on hyvin näkyvillä, samoin radan opaskartta. Tarjolla on (vielä) haastava 18 väylän metsärata.

    Väylät 1-3 antavat radalle hienon alkumaun. Erilaisia heittoja tarvitaan ja haastettakin löytyy. Tämän jälkeen rata muuttui varsin yksipuoliseksi heittämiseksi. Väylät ovat pitkiä ja haastavat kokeneemmankin heittäjän. Väylällä kannattaa pysyä ja ränniheittoja tarvitaan! Par4/Par5-väylillä olennaista on heittää avaus väylälle hyvällä jatkopaikalle. Väylien reunoilla on niin tiheää metsää, että sieltä jatkaminen tuhoaa nopeasti jatkopelin. Jos hakee pidempiä avauksia (ja jos käsi siihen riittää), niin spotteri on ihan ehdoton. Yksin pelatessani joudun useamman kerran kävelemään tarkistamaan väylällä, minne pitää pelata. Sokkopelaaminen vaikutti myös varmasti omaan turhautumiseeni.

    Positiivinen piirre on kuitenkin väylien tasalaatuisuus, jokaisessa on haastetta. Toki väylä 7 ei tähän kuvaan sovi ja selvästi täyteväylä – pakkopirkun arvoinen. Tiit, korit ja siirtymäopasteet plussaa. Rata oli helppo kulkea läpi. 1-2 välillä pieni kävely sillan yli, samoin radan lopussa 18-parkkipaikka.

    Rata sopii kokeneemmalle heittäjälle. Aloittevalle pelaajalle rata on liian vaikea. Pitää kuitenkin muistaa, että rata on uusi ja sitä toivottavasti kehitetään. Tähän asti kirjattu palaute on varsin yhtenäinen monelta osin. Rata kaipaa väylien siistimistä ja reunojen karsimista, jotta pelattavuus paranee. Toki liian karsimisella myös radan haastavuus pienenee.

    Kapeita ja pitkiä väyliä. Hyvin oli kuitenkin pelattavissa vaikka haastetta oli enemmänkin. Pitää vain olla pitkät suorat heitot hallussa, mitä itseltä ei löydy 😀

    8 väylän voi käydä heittämässä normaalimman 9 väyläisen radan.

    En voi suositella radalla pelaamista nykyisessä muodossaan. Kaksi ekaa väylää on ihan OK, varsinkin #2 on hienolla paikalla ja väylällä hyvin leveyttä.

    Kolmosväylältä alkaen avaukset ovat melkein poikkeuksetta tiukkaa metsäpilliä, joissa on täysin raivaamattomat erittäin rehevät raffit (kiekkoa saa etsiä).

    Väylät erittäin itseääntoistavia, katso kuinka pitkään pystyt heittämään hysse flippiä suoraan ja väliin laitettu tiukkoja mutkia, joissa on kuitenkin metsäpillin leveys.

    Jos olet täällä päin niin mene laakspohjaan tai nummelanharjuun.

    Niinkun yllä mainittu, parin ekan väylän jälkeen rata muuttuu ihan jäätäväksi metsäseikkailuksi. Tänään käytiin muutaman kaverin kanssa heittämässä, kiekkojen etsimiseen meni enemmän aikaa kun heittämiseen. Aivan juosten kustu tämän radan teko, miksi heittää tätä jos kuitenkin suhteellisen läheltä löytyy esim laakspohja/ nummelan radat. Ei ole itsellä ainakaan mitään mielenkiintoa tuonne p-reikään lähteä tarpomaan uudestaan.

    Eilen kierros Kantarellilla. Parkkipaikka hyvällä sijainnilla ja pari koria sen läheisyydessä. Alussa muutama ihan siisti väylä, mutta sitten alkaa tarpominen. Rata on niin metsäinen ja tiheä, että aikamoinen taikuri saa olla, jos ei kiekkojaan joudu etsimään useita minuutteja per väylä. Sokkona heitetään varmaan 75% väylistä, ja siitä miinusta. Miksi näin paljon? Pituudet ovat hyvää luokkaa oikeastaan jokaisella väylällä. Takki oli kierroksen jälkeen ihan tyhjä kiekkojen etsinnästä. Ota haukankatseen omaava kaveri tai parikin mukaan, niin voit nauttia enemmän itse heittelystä. Vaatii muutaman vuoden kulumista ja metsänhoitoa, jotta tämä saisi kiitettävän arvosanan. Nyt 2/5.

    Radan erityispiirteenä ovat pitkät metsäväylät, joita on saatu mukaan tavallista runsaammin. Useat väylät haastavat myös kapeilla linjoillaan eli kierroksella todennäköisemmin ei voi välttää kuusten alaoksien karheaa syleilyä. Vaikka rata on lähes täysin tasaisella ja kallioton, niin monet väylät ovat horisontaalisesti monipuolisia.

    Rata muuttuu sujuvakiertoiseksi pidemmän kakkosväylälle siirtymisen jälkeen. Muutamissa kohti vielä kerättävä kaadettuja puita ja risuja pois. Mainiot heittoalustat ja niiden väyläopasteet sekä laatukorit.

    Vaativa ja oiva ratahaaste!

Vastaa