Kartalle merkattu radan pysäköintialueen sijainti, joka on siis sama kuin 18-väyläisellä radalla. Amatööriradan 1. heittopaikka on toisella puolella Julkujärventietä, kuin 18-väyläisen radan 1. heittopaikka.
18-väyläisen Julkujärvi DiscGolfParkin tiedot.
Radan tiedottaminen tapahtuu pitkälti sen facebook-sivuilla.
Julkujärventie 8
39160 Ylöjärvi
2017
DiscGolfPark-maalikori
12
Tekonurmi
Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja
TeeSign
Metsärata
Hiekkakuopparata
Kuukausittainen
Ylöjärven frisbeegolfradat ry
Tuomas Malinen, Petri Niemelä
ilmainen
Harjoituskori(t). Tiedotteet ja tapahtumat facebook-sivuilla.
Pelattavissa, ei talvikunnossapitoa
Pituus 67 metriä. Par 3
Pituus 61 metriä. Par 3
Pituus 62 metriä. Par 3
Pituus 73 metriä. Par 3
Pituus 69 metriä. Par 3
Pituus 62 metriä. Par 3
Pituus 65 metriä. Par 3
Pituus 64 metriä. Par 3
Pituus 74 metriä. Par 3
Pituus 65 metriä. Par 3
Pituus 85 metriä. Par 3
Pituus 72 metriä. Par 3
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Etenkin uudemmille heittäjille sopiva lyhyiden väylien rata osittain metsittyneessä helppokulkuisessa hiekkakuopassa. Löytyypä pari hyvinkin kapeaa väylää mahdolliseksi kierroksen ”show stopperiksi” haastamaan eri taitotasojenkin heittäjiä.
Laadukkaat heittoalustat, tiiopastetolpat ja korit.
Tämä rata on nyt uusittu. Eli nyt on kaikki opasteet ja kartat. 12 väylää C1 luokitus. Voisi päivittää tämän uudistuksen tännekin. Ihan hyvä nyt. Aika tarkkuus rata jossa heietään aika kapeistakin kujista ja mandoista.Lukuunottamatta kahta viimistä väylää jossa on tilaa. Heitto kättä tämä rata ei vaadi eli paljon lyhyempiä väyliä kuin pro radassa.
Oikein jeppis rata. Opasteet oli kyl hieman huonot. 1-2 oli sekunnin hankala löytää. Amatöörirata? No aika hankala tääkin minusta on mutta toiminee varmaan proheeboille hyvin lämppänä ennen kisoja.
Suurin osa näistä radoista on harjun katveessa, joten sulavat hyvin hitaasti. Näin maaliskuun lopulla ainakin radat 3-6 olivat liukkaita ja jäisiä kuin luistinrata melkein kauttaaltaan. Rataopasteiden puutteesta on kaksi vuotta sitten moitittu, ja ne puuttuvat edelleen. Parkkipaikan reunassa oleva paperinen ratakartta on ainoa opaste ylipäätään: radalla ei ole mitään. Iso miinus siitä. Puhelimeen ratakartta auki niin tuolla selvinnee; muutoin voi joutua eksyksiin varsinkin ekoja väyliä hakiessa.
Moitteista huolimatta, tällaiselle keskinkertaiselle heittäjälle tarjoaa juuri sopivan verran haastetta. Maasto on todellakin helppokulkuista jahka jää sulaa. Kiekkojen hukkumistakaan ei tarvitse pelätä.
Mukava rata käydä vähän rennommalla otteella. Aloittelijoillekin tarjolla mukavia onnistumisia. Kokeneille lähes pelkkää pirkkoa tarjolla, ässiäkin mahdollista heitellä.
Yllättävänkin nopeasti kierretty kuuden hengen poolilla. Hieman etsittiin ykköstiitä. Pieni miinus puuttuvista opasteista. Vain yksi väylä sössitty ob-keinotekoisuudella. Mukava rata jonka kiertää yllättävänkin nopeasti. Tulos? Ei ehkä puhuta siitä…
Karttalinkki vie kohtuu lähelle oikeaa paikkaa, parkkipaikka näkyy jo selvästi opastauluineen. Tästä pääsee sekä AM-radalle, että PRO-radalle.
AM-radan väylät on tasoltaan aloittelijaystävällisiä ja maasto on mukavaa kulkea. Par-lukematkin ovat radalla hyvin kohdallaan. Ainoa heikkous lienee ehkä väylien samankaltaisuus, suurimmaksi osaksi pärjää suoraan heittämällä tai sitten pienellä feidillä vasemmalle kääntyen. Selkeästi oikealle kääntyviä väyliä oli oikeastaan yksi.
Rata toimii kuitenkin hyvänä lämmittelyratana ennen isompaa Julkua. Tällaiselle kahden radan kompoille on varmasti enemmänkin tilausta. Vanhan layoutin muuttaminen on ollut erittäin onnistunut ratkaisu, uusi ratakokonaisuus on selkeä ja toimiva.
Tärkeä bonus: maasto on todella helppokulkuista ja avointa, liikkuminen on mahdollista myös rattaiden kanssa! 🙂
Poika lähtee äitinsä kanssa ajamaan ajamaan Kokkolaan. Täytyypä antaa vinkki että kahvitauko Ylöjärvellä.
Täydentää hyvin melko haastavaa Pro-rataa. Väylät ovat sopivan pituisia ja selvästi vähemmän rankaisevia. Siinä missä Pro-radan puolella suurimmalla osalla väylistä molemmin puolin on paljon puita ja sitä kautta isoja numeroita niin tällä radalla oikeastaan vain parilla väylällä puut voivat aiheuttaa ongelmia. Siirtymät ovat selkeitä ilman opasteitakin, jotka oletettavasti on tulossa. Rata on myös kierrettävissä kohtalaisen nopeasti. Muutama väylä ehkä hieman toistaa toisiansa (3, 6, 8) esimerkkinä, joissa tavoiteltava heitto on melkolailla sama. Seiskaväylän tiipaikalle erityismaininta, kekseliäs paikka.