Väylät 1-18 muodostavat AM layoutin radan jolla väylillä 1-9 väylien pituudet ovat 67 ja 88 metrin välillä tarjoten birdie mahdollisuuksia useimmille pelaajille. Lisäksi tälle osalle radasta on merkitty punaisin kepein lyhennetty rata aloittelijoita varten. Maasto on melko tasaista mutta pari alamäkiväylääkin löytyy. Väylät 10-18 tarjoavat jo hieman tiukempaa haastetta mm 215m pitkän par 5 väylän ja radan vaikeimman väylän, kapean par 4:n muodossa.
Selvästi vaihtelevammassa maastossa kulkevat väylät 19-36 muodostavat haastavamman PRO layoutin väylien keskimitan ollessa 138m ja radan par on 66. Lyhyemmät väylät vaativat enemmän tarkkuutta kuin voimaa mutta pidemmillä väylillä voivat myös jättihanskat ottaa sokan irti. Rata tiukkenee loppua kohti ja viimeistään par 5 väylä 35 punnitsee kierroksen lopussa pelaajan taidot ja harkintakyvyn koko 231 metrin matkalla.
Radan reitityksestä johtuen voi radalla pelata halutessaan myös eri ratojen yhdistelmia. Myös vanha 27 väylän rata on edelleen mahdollista pelata jatkamalla väylän 20 jälkeen suoraan alhaalla näkyvälle väylälle 30.
Parkkipaikan läheisyydessä urheilukentällä voi lämmitellä ennen kierrosta tai treenata tekniikkaa mutta ethän aiheuta vaaratilanteita alueen muille käyttäjille. Kentältä löytyy myös 2 kpl harjoituskoreja.
Vuoksenniskantie 96
55800 Imatra
2019
DiscGolfPark-maalikori
36
TeePad
Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja
TeeSign
Metsärata
Kuukausittainen
Markku Tiainen
Pasi Koivu & Markku Tiainen
ilmainen
Range, Harjoituskori(t), Vessa(t)
Ei tiedossa
Pituus 69 metriä. Par 3
Pituus 88 metriä. Par 3
Pituus 80 metriä. Par 3
Pituus 73 metriä. Par 3
Pituus 85 metriä. Par 3
Pituus 91 metriä. Par 3
Pituus 67 metriä. Par 3
Pituus 85 metriä. Par 3
Pituus 77 metriä. Par 3
Pituus 86 metriä. Par 3
Pituus 79 metriä. Par 3
Pituus 122 metriä. Par 3
Pituus 60 metriä. Par 3
Pituus 219 metriä. Par 5
Pituus 90 metriä. Par 3
Pituus 161 metriä. Par 4
Pituus 82 metriä. Par 3
Pituus 56 metriä. Par 3
Pituus 127 metriä. Par 4
Pituus 80 metriä. Par 3
Pituus 141 metriä. Par 4
Pituus 245 metriä. Par 5
Pituus 106 metriä. Par 3
Pituus 164 metriä. Par 4
Pituus 96 metriä. Par 3
Pituus 202 metriä. Par 4
Pituus 75 metriä. Par 3
Pituus 174 metriä. Par 4
Pituus 87 metriä. Par 3
Pituus 156 metriä. Par 4
Pituus 145 metriä. Par 4
Pituus 122 metriä. Par 3
Pituus 165 metriä. Par 4
Pituus 70 metriä. Par 3
Pituus 231 metriä. Par 5
Pituus 112 metriä. Par 3
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Kovin kaksijakoinen fiilis jäi radasta elokuussa 2022. Väylät 1-18 helpohkoa ja leppoisaa pelailua. Maasto kulunut hyvin ja pelaaminen sujuu.
Väylä 19-36 ovat tuoreempia ja selkeästi vähemmän pelattuja. Veikkaisin, että näitä pelataan ylipäätään huomattavasti vähemmän vielä tänäpäivänäkin, sillä aluskasvillisuus on sen verran runsasta vielä keskellä väylääkin, että laskeutuvia kiekkoja saa seurata ihan tosissaan, jos ne mielii löytää. Yksin pelatessa aikaa paloi kiekkojen etsimiseen turhankin paljon.
Loppuosastakin voi vielä jonain päivänä tulla loistava rata, mutta se vaatii pelaajia, joita ei niille ei välttämättä löydy?
Pro-leiska tuntui hieman keskeneräiseltä vielä elokuussa 2020. Psykedeelinen mäkäräisten määrä pakotti jättämään kierroksen kesken.
Perinteinen metsärata, mutta väylien profiilit varsin hienot ja eri tyyppistä heittoa tarvitaan. Miinusta aika rouhesta aluskasvillisuudesta, heittoa joutui paljon suorittamaan paikaltaan ja myös vaarana kiekkojen katoaminen. Toivottavasti maasto tasaantuu pelaajien ja ylläpitäjien toimesta.
Kolme 9-väyläistä lenkkiä toimii loistavasti. Väylillä 1-18 oli useita liian samankaltaisia väyliä, joka tuntuikin hetkittäin tylsältä. Ehkä etuysi voisi olla vieläkin selkeämmin ama-rata tai vaikka linjoiltaan avarampi, jotta olisi selkeästi erityyppiset ”ysit”. Väylät 19-27 taasen olivat oikein mielenkiintoisia ja senpä takia radasta jäi itsellekin hyvä fiilis. Ainoa pieni miinus useiden väylien reunoilla olevista sormenvahvuisista pajukoista, joita tulisi kyllä karsia.
Kesällä pelattu läpi koko 27-väyläinen layout. Rata löytyy helposti ja radan opaskartta on selvästi näkyvillä.
Heti alkuun erityinen maininta radan suunnittelusta: jokaisen yhdeksän väylän jälkeen on mahdollista poiketa takaisin parkkipaikalle ja vaikkapa ottaa lisää evästä/juomaa seuraavalle lenkille. Rata on suunniteltu siirtymineen erinomaisesti.
Väylät 1-9 on pääosin lyhyempää väylää ja soveltuu hyvin heitettäväksi puttereilla ja midareilla. Keskiosan 10-18 ovat jo hieman pidempää väylää ja draiveriheitot voivat tulla tarpeeseen. Loppuosan 19-27 onkin sitten selkeästi haastavampaa heittämistä. Väylät ovat monipuolisia ja ne vaativat monipuolista heitto-osaamista – suoraa, hysseä, antsaa ja toisaalta kontrollia osua kapeampiin väyliin. Lisäksi osalla väylistä on pakko pelata järkevään jatkopaikkaan eikä hyökätä täysillä. Heittoalustat olivat hyvässä kunnossa, ainakin vielä.
Lisäksi täytyy huomioida, että rata on vielä uusi ja sitä (toivottavasti) kehitetään. Polut tallaatuvat hiljalleen ja rata asettuu muotoonsa tulevien vuosien aikana. Väittäisin, että kyseessä on yksi parhaimmista Kaakkois-Suomen radoista. Toki kyseessä on ”perinteinen” suomalainen metsärata, mutta pidin radasta silti. Kyseessä on rata, mikä haastaa heittämään hyvin. Lisäksi rata myötäilee kohtuu hyvin pururataa, mikä mahdollistaa liikkumisen myös rattaiden kanssa.
Tässä kunnossa 4½/5, tulevaisuudessa 6/5. 🙂