"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Ruutananharjun frisbeegolfrata

Radan kuvaus

Talvipelattavuus ei tiedossa

Rantasalmen Ruutananharjun kuntorataa myötäilevä 18-väyläinen metsärata. Talvisin poissa käytöstä latujen takia.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Lehtolantie 10
    58900 Rantasalmi


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2017

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Mäkinen, paljon korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Viikoittainen

  • Ratamestari

    Samuli Lankinen

  • Suunnittelija

    Arto Tilaeus/RU:n frisbeegolfjaosto

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Ruutananharjun frisbeegolfrata

Ratakartta

Väylä 1: Ruutananharju #1

Pituus 116 metriä. Par 3

Väylä 2: Ruutananharju #2

Pituus 97 metriä. Par 3

Väylä 3: Ruutananharju #3

Pituus 234 metriä. Par 5

Väylä 4: Ruutananharju #4

Pituus 187 metriä. Par 4

Väylä 5: Ruutananharju #5

Pituus 125 metriä. Par 3

Väylä 6: Ruutananharju #6

Pituus 146 metriä. Par 4

Väylä 7: Ruutananharju #7

Pituus 123 metriä. Par 3

Väylä 8: Ruutananharju #8

Pituus 95 metriä. Par 3

Väylä 9: Ruutananharju #9

Pituus 135 metriä. Par 3

Väylä 10: Ruutananharju #10

Pituus 52 metriä. Par 3

Väylä 11: Ruutananharju #11

Pituus 112 metriä. Par 3

Väylä 12: Ruutananharju #12

Pituus 99 metriä. Par 3

Väylä 13: Ruutananharju #13

Pituus 113 metriä. Par 4

Väylä 14: Ruutananharju #14

Pituus 142 metriä. Par 3

Väylä 15: Ruutananharju #15

Pituus 105 metriä. Par 3

Väylä 16: Ruutananharju #16

Pituus 171 metriä. Par 4

Väylä 17: Ruutananharju #17

Pituus 98 metriä. Par 3

Väylä 18: Ruutananharju #18

Pituus 138 metriä. Par 4

6 arvostelua radalle “Ruutananharjun frisbeegolfrata

    Rata bongattu ja karttalinkki vie oikeaan paikkaan. Markon palaute on erittäin paikallaan ja täydennän sen pohjalta omia ajatuksiani.

    Osa väylistä on aivan käsittämättömiä, koska niistä puuttuu selkeä heittolinja. Kyseiset väylät ovat 5, 11, 12 ja 13. Ne kaipaavat selvästi hakkuuta joiltakin osin. Samoin väylän 15 vasen puoli on sellainen, minne ei kannata heittää, aivan kuten jo todettiin.

    Radassa on silti hyvä potentiaali ja se kehittyy varmasti uutena ratana paremmaksi. Ajan myötä radasta kehittynee laadukas kilpatason rata. Iso plussa väylien pituuksista.

    Nykykunnolla 3+/5, mahdollisuuset 4/5 tasoon.

    Rantasalmen kunnassa Harjupirtin hiihtokeskuksen ja tanssipaviljongin läheisyydessä Ruutananharjun frisbeegolfrata. Radalla pituutta 18-väylää (2288m) ja AA1-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 6300m.

    Paljon korkeuseroja sisältänyt metsärata, joten hyvää kuntoilua sai harrastaa. Infokartta, lukittava löytökiekkolaatikko, heittopaikat, heittopaikkaopasteet, korit ja korinuolet hyvässä kunnossa. Erityismaininta radan ennakko-opasteista isommalta tieltä joita liian harvoin näkee.

    Väylät olivat aika uniikkeja. Kasi oli vinosti rinteeseen futiskentän päädystä heitettävä ihan ainutlaatuinen väylä. Heti perään ysillä liidätys korkealta monttuun ja sieltä taas ylämäkeen hakkuuaukean poikki. Ja monia muitakin todella hyviä väyliä oli.

    Mutta… Väylät olivat sekä todella hyviä, mutta myös todella huonoja, ääripäät erosivat kuin yö ja päivä keskenään. Ainakin väylillä nro 2, 6, 11, 12 ja 13 ei ollut minkäänlaista heittolinjaa, ainoastaan tiheää metsikköä. Väylän nro 4 oikealla puolella hakkuujätettä, kiekko hukkuu. Hasardi-väylien kuningas ja isoisä löytyi sitten väylältä nro 15. Kaunis alamäkiliidätys, mutta vasemmalla odottelee ahnaasti sellainen ryteikkörinnemonsteri, joten heippa kiekot sinne! Ite etin omaa midariani ainakin 20min ja juuri, kun olin lähtemässä pois ja luovuttamassa niin löytyi.

    Radalla oli surkeiden heittolinjojen lisäksi aivan liikaa sokkoväyliä ja ainakin tänään todella paljon lenkkeilijöitä. Vähän hirvitti heittää ilman spotteria. Taisi olla vasta kasiväylältä, kun ilmaantui next tee -kylttejä, joita oli kohtuullisesti sen jälkeen, enemmänkin olisi mahtunut. Siirtymät olivat pääosin lyhyitä. Voisi sanoa, että muutamassa kohdin jopa liian lyhyitä. Esim. ykkösen ja viidennentoista väylän korien jälkeen seuraavat heittopaikat jopa vaarallisen lähellä, jos heitto yhtään karkaa.

    Kasassa on hyvän radan ainekset. Puita pitäisi ottaa pois aika rankalla kädellä ja risukkoja raivata isosti. Turvallisuudessa puutteita. Perusteellisella radan läpikäymisellä voisi tulla jopa yksi lempiradoista, sillä paljon oli siis hyvääkin. Nykyisten puutteiden takia ei todellakaan kiire uudestaan!

    3/5

Vastaa