"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Patanan frisbeegolfrata

Radan kuvaus

Pururadan varrelle tehty rata. Väylät 3 ja 11, 4 ja 10 sekä 5 ja 9 heitetään samoihin koreihin. Radan varrella ei ole roskakoreja, jos tuot mukanasi virvokkeita tai muita roskia, niin tuo ne myös pois mukanasi.

Lue lisää

HUOM! Monen muuttujien takia rata on huonosti pelattavissa, ratakartta ei pidä muutamilla väylillä paikkaansa. (16.9.2023)

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Patanantie 785
    69850 Veteli


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2014

  • Korit

    Amexpo

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Satunnainen

  • Ratamestari

  • Suunnittelija

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Patanan frisbeegolfrata

Ratakartta

Väylä 1: Patana #1

Pituus 86 metriä. Par 3

Väylä 2: Patana #2

Pituus 101 metriä. Par 3

Väylä 3: Patana #3

Pituus 90 metriä. Par 3

Väylä 4: Patana #4

Pituus 128 metriä. Par 4

Väylä 5: Patana #5

Pituus 78 metriä. Par 3

Väylä 6: Patana #6

Pituus 106 metriä. Par 3

Väylä 7: Patana #7

Pituus 70 metriä. Par 3

Väylä 8: Patana #8

Pituus 68 metriä. Par 3

Väylä 9: Patana #9

Pituus 94 metriä. Par 3

Väylä 10: Patana #10

Pituus 83 metriä. Par 3

Väylä 11: Patana #11

Pituus 144 metriä. Par 4

Väylä 12: Patana #12

Pituus 93 metriä. Par 3

Väylä 13: Patana #13

Pituus 55 metriä. Par 3

Väylä 14: Patana #14

Pituus 99 metriä. Par 3

Väylä 15: Patana #15

Pituus 69 metriä. Par 3

Väylä 16: Patana #16

Pituus 103 metriä. Par 3

Väylä 17: Patana #17

Pituus 83 metriä. Par 3

Väylä 18: Patana #18

Pituus 83 metriä. Par 3

4 arvostelua radalle “Patanan frisbeegolfrata

    Vetelin kunnassa Patanan frisbeegolfrata. Radalla pituutta 18-väylää, 1633m ja A1-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 3210m. Pelattu 21.5.2025.

    Patanan metsärata sisälsi jonkinmoisia korkeuseroja, joten ihan mukavasta liikuntatuokiosta kävi radan kiertäminen. Siirtymät ihan kohtuulliset.

    Rakenteita… kyllä, niitäkin oli. Ratakarttaa ei missään näkynyt tai kätketty niin hyvin ettei satunnainen pelaaja moisesta nauttimaan päässyt. Heittopaikat aika kulahtaneet, mutta kyllähän niiltäkin juuri ja juuri vielä heitti. Väyläopasteet löytyi, siitä plussaa. Korit olivat ehkä Amexpoa (numeroidut) tai vastaavaa ja toimivat ihan mukavasti, vaikka osa vähän ruosteessa olikin, nelosella eri firman irtokori. Vetelin keskusta palveluineen 21km päässä.

    Mutta ne väylät, ai, että tekee pahaa ajatellakin koko asiaa! Yhtä lukuunottamatta kaikki väylät olivat joko kohtalaisesti tai erittäin paljon vaarallisia pururatasokkoja ja ilman spottaamista heittäminen turvallisesti ihan hylätty ajatus. Ainoa mikä ei ollut sokkona, niin oli 4-väylä, mutta… kori tietenkin ihan älyttömän mörrin keskellä… jep. Kaikki väylät kulkivat orjallisesti pururadan myötäisesti ja kuten todettua, niin hyvin vaarallisesti. Sama kori löytyi väyliltä 3/11, 4/10 ja 5/9 mikä säästää tietenkin korikustannuksissa, mutta pelillisesti aina äärettömän huono ratkaisu! Samaa heittopaikkaa käytettiin väylillä 5 ja 11. Koreja ja seuraavan väylän heittopaikkoja jatkuvalla syötöllä aivan liian likellä toisiaan. Väylät 5 ja 10 ristesivät keskenään. Maisemat osalla väylistä ihan kivoja, sellaista sopivaa jylhyyttä ja peltomaisemaa, mutta… jatkuvasti väylillä valtavat määrät juurakoita ja risukasoja ja kiekkojen hävittämisen mahdollisuus erittäin suuri. Osa väylistä heitetään vasten aiempaa väylää, tietenkin. 9-väylän mandossa ei pahemmin järjen hiventä.

    Patanan rata oli yksi heikoimmista 18-väyläisistä mitä olen koskaan pelannut ja ehdottomasti heikoin, jos miettii vain turvallisuutta! Miksi rakentaa umpisurkealla turvallisuudella ja liki 0-rakenteilla 18-väylää, kun voisi järkevämmin toteuttaa alueella laadukkaan 9-väyläisen, jos rahat ei täyspitkään rataan riitä? Nykyinen rata huspoisveks ja kokonaan uusi rata sellaisen suunnittelijan johdolla joka lajista jotain ymmärtää ja, jolle mahdollisetaan riittävät taloudelliset resurssit toteuttaa riittävän laadukas rata. Patanan rataa pelatessa tuli kiukku, raivo ja paha mieli, ihan kirjaimellisessa muodossaan. Voitte ihan laittaa arvauksia tulemaan, jotta haluanko koskaan tuonne eksyä uudestaan…

    0/5 (#464. fgr)

    Karttalinkki menee vähän ohi, oikea paikka löytyy 100 m etelän suuntaan huoltorakennuksen vierestä. Radan opastaulu on hyvin näkyvillä ja väylä 1 pienen kävelymatkan päässä pururataa pitkin.

    Väylät ovat selkeitä ja kori näkyy lähes jokaiselle väylälle. Heittopaikat ovat maapohjalla, mutta vielä ok kunnossa. Korit vähän heppoiset, mutta vielä toimivat. Osa väylistä pelataan samaan koriin, mutta ei aiheuta sen suurempaa vaaraa. Väylät ovat avoimia ja selkeitä. Muutamalla väylällä on mando ja dropparit sijoitettu vähän hassusti. Muutoin rata on ihan mukava pelata.

    Maasto on helppokulkuista ja suurimman osan rataa pystyy kävelemään kuntopolkua pitkin. Ympäristö oli kaikin puolin siistissä kunnossa. Nykyisellään 2/5 rata. Päivittämällä korit ja heittoalustat voisi olla 3/5 rata.

Vastaa