"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Parkkivuori DiscGolfPark

Radan kuvaus

Talvipelattavuus ei tiedossa

Mänttä-Vilppulan Parkkivuoressa sijaitseva 18-väyläinen metsärata. Rata on päivittynyt kesällä 2023 9-väyläisestä radasta 18-väyläiseksi AA1-luokan kokonaisuudeksi.

Radan tiedot

  • Osoite

    Hopumäentie 17
    35700 Mänttä-Vilppula


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2015

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    TeePad

  • Pinnanmuodot

    Mäkinen, paljon korkeuseroja

  • Opasteet

    TeeSign

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Kuukausittainen

  • Ratamestari

  • Suunnittelija

    Jussi Meresmaa / Mikael Häme

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Parkkivuori DiscGolfPark

Ratakartta

Väylä 1: Parkkivuori DGP #1

Pituus 78 metriä. Par 3

Väylä 2: Parkkivuori DGP #2

Pituus 105 metriä. Par 3

Väylä 3: Parkkivuori DGP #3

Pituus 120 metriä. Par 4

Väylä 4: Parkkivuori DGP #4

Pituus 168 metriä. Par 4

Väylä 5: Parkkivuori DGP #5

Pituus 86 metriä. Par 3

Väylä 6: Parkkivuori DGP #6

Pituus 167 metriä. Par 4

Väylä 7: Parkkivuori DGP #7

Pituus 72 metriä. Par 3

Väylä 8: Parkkivuori DGP #8

Pituus 112 metriä. Par 3

Väylä 9: Parkkivuori DGP #9

Pituus 122 metriä. Par 4

Väylä 10: Parkkivuori DGP #10

Pituus 64 metriä. Par 3

Väylä 11: Parkkivuori DGP #11

Pituus 82 metriä. Par 3

Väylä 12: Parkkivuori DGP #12

Pituus 100 metriä. Par 3

Väylä 13: Parkkivuori DGP #13

Pituus 115 metriä. Par 3

Väylä 14: Parkkivuori DGP #14

Pituus 84 metriä. Par 3

Väylä 15: Parkkivuori DGP #15

Pituus 230 metriä. Par 5

Väylä 16: Parkkivuori DGP #16

Pituus 93 metriä. Par 3

Väylä 17: Parkkivuori DGP #17

Pituus 112 metriä. Par 3

Väylä 18: Parkkivuori DGP #18

Pituus 142 metriä. Par 4

8 arvostelua radalle “Parkkivuori DiscGolfPark

    Mänttä-Vilppulan kaupungissa Parkkivuori DiscGolfPark. Radalla pituutta 18-väylää, 2052m ja AA1-luokitus. Pelattu 15.6.2023. Kiekon perässä tuli käveltyä 2700m. Rata oli pelihetkellä vielä 9-väyläinen, joten arviointi sen mukaan.

    WAU! Upea rata! Parkkivuoren 9-väyläinen sisälsi hyvin paljon korkeuseroja pieneksi radaksi, joten raskaasta kuntoilusta kävi radan kiertäminen. Väylät pitkiä, vaihtelevia ja haastavia. Löytyi niin ala kuin ylämäkeäkin ja ihan tasaistakin unohtamatta. 3-väylä oli ihan ehdottomasti radan signerature ja aivan parhaita 9-väyläisen radan väyliä mitä on koskaan heittänyt, sopisi aivan minne tahansa pidemmälle kilparadallekin. Sopivan loiva ja riittävän tilava alamäkiliidätys, jossa vain tyytyväisyyden huokaisuja pääsi, kun väylän näki. 4-väylä oli hieno puukuja ja korin kohdilla nurmikenttä missä mahdollista ulkoiluttaa myös draivereita treenimielessä. 6-väylä pitkä ja raskas kuin mikä, mutta silti upea ylämäkiväylä vestornien siintäessä taustalla. 8-väylän alamäestä tykkäsin erityisesti myös. Siirtymät sopivan lyhyet.

    Rakenteet ihan ok kunnossa ja osin muuttumassa, kun rataa oltiin laajentamassa. Löytyi kuitenkin ratakartta, heittopaikat, heittopaikkaopasteet ja korit (treeni x 1). Vähän aavistuksen nuhjuisuutta siellä täällä, muttei mitenkään häiritsevästi kuitenkaan. Roskis löytyi myös.

    Next tee -kylttejä ei montaa ollut ja niitä voisi tiiviilläkin radalla olla vaikka ihan jokaisen korin jälkeen. 7-väylällä ei opastetaulua enää ollut. 1-väylä oli ehdottomasti radan kehnoin. Vähän sokkona sinnepäin ja oikealla odottaa puskat ja vasemmalla melkoinen rinne mihin itsekin sain yhteen kiven koloon piilotettua oman kiekon ja meni tovi, jos toinenkin ennenkuin löytyi juuri ennenkuin oli luovuttamassa etsintää.

    Upean monipuolinen rata 9-väyläiseksi. Monta raskasta, mutta hyvin heitettävää ylämäkiväylää ja sitte ehdoton kruununjalokivi eli se 3-väylä alamäkeen! Hyvin hoidettua ja maisemallisesti kaunista aluetta. 1-väylän jälkeen odotukset eivät korkealla olleet, mutta niin vain tunkeutui kirkkaasti suosikkien listalle! Radalla menossa muutos 18-väyläiseksi ja sen testaaminen jäi nyt hamaan tulevaisuuteen. Erittäin hyvä fiilis kaikin puolin, voisi pelata milloin tahansa uudestaankin!

    5/5 (suosikki-listalle)

    18-väyläinen versio oli oikein hyvässä kunnossa, kartta ja opasteet hyvät. Vanhoista väylistä kolme hiukan muuttunut myös. Vaihtelevaa puistoa ja metsää, monella uudella väylällä ei nähnyt koria tiiltä, joten vaatii tähystelyä.

    Tämä on heino rata. Harmi, että väyliä on vaan 9. Opastus sais olla hitusen parempi (next tee kyltit) Ratakartta kannattaa ottaa mukaan sillä jossain kohtaa sitä joutui kaivamaan esiin, että osasi lähteä oikeaan suuntaan. Sesika väylällä ei näkynyt opastetta lainkaan. 4/5 Muutama ihan 5/5 väyläkin, mutta silti kokonaisuutena 4/5

    Hieno rata. Märällä kelillä kumisaappaat tai vastaavat pakollinen varuste 3 ja 4 väylillä. Aloittelijalle saattaa olla ehkä hieman liian vaikea. Hyvin näkyvät kiekot pakollinen varuste… Metsää ja hoitamatonta pusikkoa kaikki väylien ulkona oleva alue + vanhoja kaatuneita puita ja joissakin paikoissa kivipeltoja.

    Hieno rata, joka sijaitsi kätevästi aivan reissumme yöpaikan vieressä. Väylät 1 ja 2 olivat mukava aloitus ja väylä 3 oli todella upea, mutta sen jälkeen alkoikin kohdallamme via dolorosa. Monella väylällä oli niin tiheää ja pitkää kasvillisuutta, että väylältä sivuun lentäneitä kiekkoja sai etsiä tuskallisen kauan.

    Väylän 6 jätimme pelaamatta ja kävelimme sen vain suosiolla lävitse. Väylät 7-9 olivat haastavia, mutta hyvin toteutettuja, eikä niissä kasvillisuus haitannut niin paljoa.

    4/5 Todella selkeät väylät eikä seuraavaa väylää tarvinnut etsiä kun siirtymät oli suhteellisen lyhyitä. hyvin korkeuseroja ja suhteellisen avoimet väylät. Hieman kapeampiakin olisi väylät voineet olla tuodakseen hieman lisää haastetta.
    Suosittelen aloitteleville ja harjoitteluun.

    5/5…kylläpä oli hieno 9-väyläinen rata. Rata muodostaa väylineen järkevän kokonaisuuden, siirtymät ovat lyhyitä ja seuraava heittopaikka löytyi helposti. Tiimatot olivat isoja, ei jää heittäminen ainakaan niistä kiinni. Lisäksi väylät ovat monipuolisia ja pituutta riittää niin paljon, että heittokättä pääsee revittelemään enemmän. Toivottavasti rataa jaksetaan ylläpitää jatkossakin. Todella positiivinen kokonaisuus. 🙂

Vastaa