"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Mieluskylän frisbeegolfrata

Radan kuvaus

Mieluskylän koulun maastossa oleva 7-väyläinen rata.

Lue lisää

Radalla sekalaiset korit DisCatcher, Amexpo, jne… maapohjaiset heittoalustat. Ylläpito satunnaista ja peltoväylät ajoittain ylikasvaneita. Tiit merkattu kepein.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Mieluskoskentie 13
    86600 Haapavesi


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2018

  • Korit

    Muu

  • Väylien määrä

    7

  • Heittopaikat

    Maapohja

  • Pinnanmuodot

    Tasainen, vähän korkeuseroja

  • Opasteet

    Ei

  • Ratatyyppi

    Peltorata
    Puistorata

  • Ylläpito

    Satunnainen

  • Ratamestari

    Niko Palokangas

  • Suunnittelija

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Mieluskylän frisbeegolfrata

Ratakartta

Väylä 1: Mieluskylä #1

Pituus 72 metriä. Par 3

Väylä 2: Mieluskylä #2

Pituus 100 metriä. Par 3

Väylä 3: Mieluskylä #3

Pituus 100 metriä. Par 3

Väylä 4: Mieluskylä #4

Pituus 68 metriä. Par 3

Väylä 5: Mieluskylä #5

Pituus 65 metriä. Par 3

Väylä 6: Mieluskylä #6

Pituus 55 metriä. Par 3

Väylä 7: Mieluskylä #7

Pituus 58 metriä. Par 3

2 arvostelua radalle “Mieluskylän frisbeegolfrata

    Haapaveden kaupungissa Mieluskylän frisbeegolfrata. Radalla pituutta 7-väylää, 518m ja C2-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 1500m. Pelattu 10.10.2024.

    Mieluskylän rata sisälsi vain hyvin vähäisiä korkeuseroja, joten kevyestä ulkoilusta kävi radan kiertäminen. Alue frisbeegolfiin hyvin soveltuvaa ja tarjolla myös erityisen kaunista vesimaisemaa eikä vesi kuitenkaan amatöörinkään vaihtelevien heittojen äärellä ollut kertaakaan niin likellä, että olisi tarvinnut kiekkojen puolesta millään tavoin pelätä. 5-väylä nätti ja hyvin heitettävä väylä missä puut mukavasti tuomassa vaikeuskerrointa pelaamiseen. 7-väylä veden äärellä radan ehdottomasti hienoin kulkien puisten rakennusten vieressä. Siirtymät lyhyet.

    Radan rakenteista korit ainoat mitkä jotensakin ajoivat vielä kohtuudella asiansa. Sekalaista seurakuntaahan nekin toki olivat, Amexpot väylillä 1, 6 ja 7, Innovat 2, 3 ja 4 sekä DGP 5-väylällä. Roskis löytyi. Haapaveden keskustan palveluiden äärelle 13km matkaa.

    Voihan huokaus… rata on juuri sellainen jota voi suositella korkeintaan kaikkein vannoutuneimmille ratabongareille ihan nippa nappa heillekin. Erilaisissa listauksissa pitäminen nykykunnossaan jo hieman kyseenalaista. Ratakarttaa ei. Heittopaikat maapohjalla, eikä merkitty yhdelläkään väylällä millään tavalla. Heittopaikkaopasteita ei yhtään kappaletta, kuten ei myöskään next tee -kylttejä, vaan omaa karttaa sai koko ajan vilkuilla. Radan suurin ongelma rakenteiden surkeuden ohella ylläpidon kokonaisvaltainen laiminlyöminen. Nyt oli pikkupakkasten aikaan heinä jo hieman lakoontunnut, mutta kaikesta näki, että pahimmillaan reilusti yli vyötärölinjan korkeudella on aluskasvillisuus kaikkein pahimpaan kasvuaikaan. 1-väylän alku hyvä, mutta kori todellisen supermegamörrin keskellä. Pahin tilanne kuitenkin väylillä 2-4 missä mörri koko väylän leveydeltä niin kamalaa ettei heittämistä voinut edes harkita, joten skip vaan sullekin! 6-väylän heittolinja liian likellä autojen p-paikkaa, joten hyvin vaarallinen väylä turvallisuuden kannalta. 1/5 väylät risteää keskenään. Vaikka hiljaista olisikin, niin väylien risteäminen on aina merkki hyvin kehnosta ratasuunnittelusta.

    Mieluskylän radan rakenteet olivat surkeaa tasoa, vain korit juuri ja juuri menivät. Heittopaikatkin sai arpanopalla heittää, että mistä viskasee kiekon kiitämään uljaasti ilmojen teille. Ylläpito laiminlyöty muutamien väylien osalta aivan kokonaan ja etenemiseen olisi kirjaimellisesti tarvittu viidakkoveistä. Kolme väylää piti tuon takia jättää kokonaan välistä. Ollaan jo siinä rajoilla, että voiko tuota tekelettä enää edes radaksi kutsua ja vielä vähemmän kenellekään suositella. Alue on kyllä kaunis vesimaisemineen, mutta rata pitäisi suunnitella kokonaan uusiksi ammattilaisen avulla joka jotain tietäisi turvallisen radan rakentamisesta. Lisäksi rataa pitäisi myös muistaa ylläpitää. Mieluskylän rata on surullinen esimerkki radasta mikä on rakennettu vain muutama vuosi aiemmin, mutta, kun ylläpito on 0-tasolla, niin jälki on aika karmaisevaa. Näitä ratoja Suomessa on aivan liian paljon.

    0/5

Vastaa