"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Latumajan frisbeegolfrata

Radan kuvaus

Talvipelattavuus ei tiedossa

Raumalle syksyllä 2015 avattu rata on kahdentoista väylän kokonaisuus, josta löytyy sekä kapeaa metsäväylää, että pitkää ja avointa peltoa. Radalla on myös jonkin verran korkeuseroja. Huomioithan keväällä ja syksyllä, että vanha pellon pohja ja sitä ympäröivät metsät ovat erittäin märkiä.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Lemmenkujantie 61
    26510 Rauma


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2015

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    12

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Peltorata
    Metsärata

  • Ylläpito

    Satunnainen

  • Ratamestari

    Mikko Karp

  • Suunnittelija

    Jani Ikonen, Marko Blomroos, Niilo Luovila

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

    vessa(t), kahvio

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Latumajan frisbeegolfrata

Ratakartta

Väylä 1: Latumaja #1

Pituus 122 metriä. Par 3

Väylä 2: Latumaja #2

Pituus 80 metriä. Par 3

Väylä 3: Latumaja #3

Pituus 126 metriä. Par 4

Väylä 4: Latumaja #4

Pituus 52 metriä. Par 3

Väylä 5: Latumaja #5

Pituus 96 metriä. Par 3

Väylä 6: Latumaja #6

Pituus 53 metriä. Par 3

Väylä 7: Latumaja #7

Pituus 57 metriä. Par 3

Väylä 8: Latumaja #8

Pituus 174 metriä. Par 4

Väylä 9: Latumaja #9

Pituus 60 metriä. Par 3

Väylä 10: Latumaja #10

Pituus 62 metriä. Par 3

Väylä 11: Latumaja #11

Pituus 111 metriä. Par 3

Väylä 12: Latumaja #12

Pituus 78 metriä. Par 3

10 arvostelua radalle “Latumajan frisbeegolfrata

    Nyt oli taas liian pitkää heinää pellolla ja metässäkin väylät vähän umpeen kasvaneita. No ihan pelattava rata, mutta talkootyötä olisi taas. Vissiin muutama lisäväyläkin tullut myöhemmin? Näissä lisäväylissä opastus oli mennyt vähän pilalle kun viiden pelatun väylän jälkeen tuli nelosvaylän opaste?? Ykkösväylän tiissä oli vähän hakemista joten opastus siinnekin olsi ihan kiva, mutta mäen päältä talojen takaa lähtee. 2/5 pientä parannusta vaatisi eli talkootyötä.. Pellon niitoa ja metsässäkin olisi aika paljon perkaamista..

    Rata oli erinomaisessa kunnossa, ruohot niitetty jne, mitä nyt syysateet olivat uittaneet kaiken. Ilmeisesti rataa on lihoitettu kolmella väylällä ja muutamaa vanhaa väylää viilattu, mutta hauskaa tämä taas pitkästä aikaa oli.

    Rata kelvottomassa kunnossa. Paikoittain heinää vyötäröön asti. Pari ihan ok väylää mutta se ei paljoa nostanut pisteitä. Ylläpito surkeaa, mutta itse väylät on suunniteltu hyvin ja siirtymät ovat lyhyitä. Ylläpidolla radasta saisi käymisen arvoisen kohteen!

    Aiemmista negatiivisista kommenteista huolimatta oli pakko käydä tämäkin rata bongaamassa ja toteamassa itse, että niissä oli vinha perä. Ensimmäiset neljä väylää olivat vielä ihan kelvollisia, mutta viitonen oli pakko jättää pelaamatta, koska väylä oli kasvanut täysin umpeen. Spotterin käytöstäkään ei olisi ollut hyötyä, sillä alueen nokkoskanta oli siinä määrin rehevää, että kiekon kaivaminen olisi ollut turhan kivulias kokemus. Väylä #7 oli radan hienoin. Kivisen kurun yli heittämisessä oli jo hiukan estetiikkaa. Kahdeksikko oli taas runsaan ruohikon takia näkötesti, mutta yhdeksiköstä jäi hiukan parempi maku. Kaiken kaikkiaan radassa olisi ihan potentiaaliamukavan helpoksi harrasteradaksi, mutta se edellyttäisi aika paljon parannustoimenpiteitä. Väylät, ja mielellään myös niiden ympäristö, pitäisi niittää riittävän usein, jotta kiekot eivät hukkuisi heinikkoon. Muutama opaste lisää siirtymiin, ainakin kakkonen oli epäloogisessa suunnassa ja piilossa metsän sisällä.

    3/5 ja rata bongattu. Hyvin suunniteltu kokonaisuus, siirtymät ovat järkevän mittaisia. Radan loppuosan väylät olivat siistissä kunnossa, mutta alkuosan väylät olivat jääneet hoitamatta. Jos ruohoa leikattaisiin useammin, niin käyttäjiäkin olisi enemmän. Tällä hetkellä tosiaan osassa väylistä kiekon hävittäminen on kohtuullisen helppoa. Tiimatot ovat osittain asennettu maapohjalle, osalle mattoja on tehty kunnon lavetti. Radan kehittämisen kannalla olisi hyvä (ja turvallista), että kaikilla väylillä olisi kunnon avauspaikka. Toivottavasti radan hoitoa lisätään, ettei rata pääse liikaa metsittymään. Radassa kun on kuitenkin ainesta kohtuullisen hyvään rataan.

    Jos laukustasi löytyy ylimääräisiä kiekkoja, joista haluat eroon, tällä radalla ne onnistuu hukkaaman todella helposti. Aluskasvillisuus on niin tiuhaa, että jopa keskelle väylää päätyvä heitto voi hukkua eetteriin. Jos draivi menee vähääkään sivuun, niin onnea matkaan. Väylille opastus on myös vielä todella keskeneräinen. Radalla on myös nähty kyitä, joten kumpparitkaan ei ole huono idea.

    Väylät itsessään ovat ihan ok suunniteltuja, mutta yksin ei ainakaan kannata lähteä tänne asti. Kaverin kanssa hakeminen on hauskempaa.

Vastaa