"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Länkipohjan frisbeegolf

Radan kuvaus

Talvipelattavuus ei tiedossa

Rata on helppokulkuinen ja kaunis 10-väyläinen metsärata. Lyhyet väylät ovat aloittelijaystävällisiä, mutta radan puusto antaa haastetta kokeneemmallekin heittäjälle. Annathan lähiseudun asukkaille kotirauhan. Pidetään rata siistinä.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Jykintie
    05400 Jämsä


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2021

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    10

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Kuukausittainen

  • Ratamestari

    Länkipohjan Seudun Kyläyhdistys

  • Suunnittelija

    Ilkka Häyrinen ja Henri Rampanen

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Länkipohjan frisbeegolf

Ratakartta

Väylä 1: Länkipohjan DG #1

Pituus 57 metriä. Par 3

Väylä 2: Länkipohjan DG #2

Pituus 74 metriä. Par 3

Väylä 3: Länkipohjan DG #3

Pituus 62 metriä. Par 3

Väylä 4: Länkipohjan DG #4

Pituus 42 metriä. Par 3

Väylä 5: Länkipohjan DG #5

Pituus 66 metriä. Par 3

Väylä 6: Länkipohjan DG #6

Pituus 48 metriä. Par 3

Väylä 7: Länkipohjan DG #7

Pituus 100 metriä. Par 3

Väylä 8: Länkipohjan DG #8

Pituus 54 metriä. Par 3

Väylä 9: Länkipohjan DG #9

Pituus 44 metriä. Par 3

Väylä 10: Länkipohjan DG #10

Pituus 55 metriä. Par 3

3 arvostelua radalle “Länkipohjan frisbeegolf

    Jämsän kaupungissa Länkipohjan frisbeegolf. Pituutta radalla 10-väylää, 602m ja C1-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 2190m. Pelattu 29.6.2022.

    Länkipohjan rata sisälsi pieniä korkeuseroja, muttei mitään raskasta kapuamista kuitenkaan missään vaiheessa. Väylät olivat seiskaa lukuunottamatta lähes neppiväylien mitoissa, mutta siltikään väylät eivät olleet mitään läpihuutojuttuja, vaan väylät hyvin suunnittelemalla oli saatu aina jotain jujua väylillä mukaan. Väylät kulkivat enimmäkseen metsässä, mutta kakkonen hieman avoimemmalla alueella. Hyvin suunnitellut väylät konkretisoituivat ykkösellä ja kolmosella mitkä olivat jo tunnelmaltaankin hienoa puukujaväyliä. Lisäksi huomasi heti ratamestarin erikoisena, että lukuisat korinpaikat oli mietitty tarkasti ja huolella, sen verran upeisiin paikkoihin koreja oli aseteltu. Erityisesti vitosväylän kori sijaitsi hienossa paikassa ja vastaavia oli siis muitakin. Tästä ison iso plussa!

    Rakenteet pääosin hyvässä kunnossa ja riittävät, kuten uudelta radalta sopii odottaakin. Infokartta, heittopaikkaopasteet, heittopaikat ja korit oikein mallikkaat. Lisäksi löytyi roskista ja 2-väylän kohdilla kenttää draiverien ulkoilutukseen. Aivan uniikki idea mitä en ole koskaan aiemmin nähnyt oli matkan varrella parikin kuvakehystä missä sai itseään ja kanssapelaajiaan kuvauttaa radan nimen sisältävän kehyksen sisässä. Mainio yksityiskohta tuo valokuvauspaikka!

    Rakenteita oli mietitty selvästi paljon, sillä radan varrelta löytyi useampi ja asiallinen varoitus/infokyltti radasta. Erityisesti mieltä lämmitti myös hakkeen ja radalla ajetun murskeen iso määrä, voisi sanoa, jotta harvoin näkee haketta noin paljon mikä auttanee radan pysymistä pelattavana hyvin paljon! Ja aina on plussaa radalle ohjaavat opasteet, nyt sellainen löytyi Längenmäentieltä. Turhan harvinaisia nuo ohjaavat opasteet ovat. Rata starttaa Längelmäen jäähallin vierestä. Lähin kauppa Sale Länkipohja vain 1km päässä. Jämsän keskustan palveluiden äärelle 26km matkaa. Itse ruokailin 24h auki olevassa Shell Jämsässä.

    Mutta ei aivan… erittäin hyvää yritystä oli, mutta puutteitakin oli jonkin verran miksi rata ei ihan korkeinta arviointia mitenkään saa. Mielenkiintoisin oli ehkä radan kiertologiikka. P-paikan vierestä löytyi heti infotaulu, mutta rata ei startannutkaan siitä, vaan vasta aika pitkän siirtymän päästä. Infotaulun kohdilta löytyivät väylät 8-10. Sitten takaisin päin tullessa 7-8 siirtymä oli turhan pitkä. Ehkä rataa ei ole ollut mahdollista suunnitella rakennusten ja maaston takia järkevämmin, mutta kyllä tuo aika sekalaisen, hajanaisen ja valjun fiiliksen mukanaan toi kuitenkin. Next tee -kylttejä ei ollut kaikilla väylillä. Kun rakenteisiin oli muutoin kiitettävästi panostettu, niin next tee -opaste olisi voinut olla jokaisella väylällä vaikka siirtymät kuinka lyhyt olisi. Pahoja megamörrejä löytyi onneksi vain yksi kappale eli 2-väylän oikeasta sivustasta mihin itsekin kiekon sain viskattua ja hyvä tovi meni etsiessa, jotta mihin puskaan kiekko mahtoi sujahtaa… ihan ehdottomasti kaipaisi tuo kohta säännöllistä raivaamista!

    Länkipohjan rata oli oikein mukava hyvänmielen rata missä ison erityismaininnan voi antaa poikkeuksellisen hyvästä haketuksesta ja sorapoluista. Korien paikkoja oli selvästi mietitty erityisen paljon ja se miellytti omaa silmää melkoisesti. Yksi paha megamörri, siirtymät, kierron epäloogisuus ja väylät missä 20m suoran jälkeen jyrkkä käännös mikä tekis heittämisestä ”mielenkiintoista” eivät kuitenkaan peli iloa lopulta vieneet kovin paljoa pois. Rata oli kokemuksena lopulta niin hyvä, että sen voisi milloin tahansa pelata uudestaankin!

    4/5

    Aika lyhyitä väyliä,mutta ne ovat metsässä ja aika tiukkoja metsä rännejä joten ei musta ihan helppoa. Urheilukentällä pari pidempää avoisempaa väylää. Ei kovin kummoinen rata. Sopii aloittelijolle ja lapsille 3/5

    Hyvät korit ja opasteet. Ihan ok heittopaikat. Osalla väylistä ei ole mitään reittiä korille. Alle 50 metriset väylät olisi voinut jättää tekemättä, ne on todella huonoja. Olisi ehkä kannattanut käyttää suunnitteluun ammattilaisia, nyt potentiaalinen paikka ei anna mitään, paitsi alle 12 vuotiaille aloitteleville pelaajille.

Vastaa