"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Lande DiscGolfPark

#landediscgolfpark

Radan kuvaus

Pelillisesti erittäin monipuolinen ja sopivan haastava rata, jolla kelpaa myös istua alas hetkeksi nauttimaan maisemista eri korkeuksilla.

Rata sijaitsee hyvin vaihtelevassa maastossa, josta löytyy paljon korkeuseroja, järvi, monipuolista metsää ja peltoja.

Väylien laskettu keskipituus on 132 metriä.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Etsijäntie 90
    10350 Raasepori


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2023

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Mäkinen, paljon korkeuseroja

  • Opasteet

    TeeSign

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Viikoittainen

  • Ratamestari

    Justus Ahonala

  • Suunnittelija

    Pasi Koivu

  • Ilmainen/maksullinen

    maksullinen

  • Lisätietoja

    Range, Harjoituskori(t), Kiekkojen jälleenmyynti

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Lande DiscGolfPark

Ratakartta

Väylä 1: Lande DGP #1

Pituus 125 metriä. Par 3

Väylä 2: Lande DGP #2

Pituus 196 metriä. Par 4

Väylä 3: Lande DGP #3

Pituus 112 metriä. Par 3

Väylä 4: Lande DGP #4

Pituus 347 metriä. Par 5

Kuva tulossa viimeistelyjen jälkeen!

Väylä 5: Lande DGP #5

Pituus 91 metriä. Par 3

Väylä 6: Lande DGP #6

Pituus 172 metriä. Par 4

Väylä 7: Lande DGP #7

Pituus 106 metriä. Par 3

Väylä 8: Lande DGP #8

Pituus 137 metriä. Par 4

Väylä 9: Lande DGP #9

Pituus 101 metriä. Par 3

Väylä 10: Lande DGP #10

Pituus 92 metriä. Par 3

Väylä 11: Lande DGP #11

Pituus 172 metriä. Par 4

Väylä 12: Lande DGP #12

Pituus 135 metriä. Par 3

Väylä 13: Lande DGP #13

Pituus 88 metriä. Par 3

Väylä 14: Lande DGP #14

Pituus 83 metriä. Par 3

Väylä 15: Lande DGP #15

Pituus 97 metriä. Par 3

Väylä 16: Lande DGP #16

Pituus 135 metriä. Par 3

Väylä 17: Lande DGP #17

Pituus 127 metriä. Par 3

Väylä 18: Lande DGP #18

Pituus 165 metriä. Par 4

11 arvostelua radalle “Lande DiscGolfPark

    Varsin hieno ja onnistunut monipuolinen rata. Mukavasti korkeuseroja, mutta ei kuitenkaan fyysisesti liian paha. Aluskasvillisuutta ei ole liikaa ainakaan näin syksyllä. Muutama vähän mutainen/märkä väylä.

    Helppo suositus tälle radalle ja kiitos ylläpitäjille!

    Huikean radan alku! Useita visuaalisesti näyttäviä ja monipuolisia väyliä metsästä niitylle ja kalliolle sekä takaisin niitylle. Mainio alue radalle.

    Niittyväylien nurmikot oli leikattu hyvin. Vielä on radan ylläpidolla parissa kohti tekemistä runsaiden saniaispensaikkojen ja kaadettujen puiden poistamisessa. Ratainfra, kuten heittoalustat ja kallioiden portaikot, esimerkillisessä kunnossa.

    Lähes kaikki väylät pituudeltaan haastavia, rata sopii etenkin edistyneemmille heittäjille. Kaikki väylät on tehty nimenomaan frisbeegolfiin eli ei tarvitse heittää mitään kuntorataa tai tiepohjaa pitkin. Noin uusi rata jo nyt hienosti jalalla!

    En viitsi ottaa liiemmin kantaa radan hoitamisesta, kun en tiedä, onko se lammasfarmarin vai paikallisen seuran talkooporukan vastuulla. Mikäli jälkimmäisestä kyse, niin väkisin nousee mieleen, onko innokkaasti haukattu liian iso palanen kakusta, koska nyt radan heittäneenä tiedän, miten järkyttävän isosta ylläpitoprojektista on kyse.

    Asia ei kuitenkaan muutu siitä, että varsinkin metsäväylillä oli järkyttävät määrät saniaspuskia yms. muuta kasvustoa/puita linjoilla tai ns sweetspoteissa, että ne eivät kyllä tamppaannu pelkästään rataa tulevaisuudessa kiertävillä heittueilla. Eniten harmittaa, kun olimme kaverin kanssa lukuisasti avausten jälkeen keskellä väylää tai ns. sweetissä sekä molemmat näimme, minne avaukset laskeutuvat, mutta silti etsimme lähes joka väylällä avauksiamme 10-20min ja sama toistui aina seuraavalla väylällä.

    Radassa on paljon potentiaalia ja huomaa, että sitä rakentaessa on käytetty aikaa, vaivaa ja resursseja, mutta nykykunnossa ei mielestäni voi pyytää maksua tästä kokemuksesta.

    Melko kohtuutonta pyytää ratamaksua täysin keskeneräisestä projektista. Huonot opasteet, väylät ei ole valmiita. Järjetön määrä kasvustoa väylillä. Väyläopasteet eroavat udisciin laitetuista väylistä. Turhan pitkiä siirtymiä. Sekava kokonaisuus.

    Tykkäsin radasta vaikka se ei olekkaan suunniteltu tålläiselle pelkällä kädellä heittävälle vanhukselle. Avoimet väylät tasapainottavat kivasti metsäväyliä. Ensimmäisellä kerralla on hiukan haasteita hahmottaa missä OB rajat ja metsissä mistä koloista väylä menee. On siellä selvät väylät, mutta ne eivät erotu kulman takaa. Toisella kerralla olisi varmaan vielä hauskempi pelattava. Kylmiltäänkin irtosi vanhukselle muutamat birdiet 😎
    Viimeinen väylä toi mieleen kaatiksen 11 väylän(vai mikäs se pitkä metsästä ulos nykyään on)
    Suosittelen jos löytyy heittokättä, mutta yksin ei kannata ekalla kerralla mennä.

    Anteeks nyt vaan mut kyseessähän ihan huikee rata! Annetaan anteeks se että rata vielä uusi ja raffia löytyy, mut näkee et ollut tekijämies suunnittelijana! Ihan PRO -tason rata ja mielelläni maksoin 5€ tästä. Metsäväylät hakee vielä sitä kulumista mut aika selkeät linjat korille joka väyläl ja neppailemaan täällä ei joudu. Puttikorit ja draiviverkko alussa antaa heti hyvän kuvan radasta. Paskaa on lampaiden toimesta, mut vaa oikeestaan ekalla väylällä. Suosittelen!

    Rata maksu 5€ ihan kohtuuton rataan verrattuna. #4 piti olla 347m, todellisuudessa alle 200m. Peltoväyliä on joskus kuukausi sitten ajettu osittain. Metsäväylät vois olla kivoja jos niitä ois edes raivattu osittain paremmin. Ei kyl edes euron arvoinen kokemus ollut.

    Peltoväylillä lampaan sitä itseään kaikkialla ja metsäväyliä ei ole raivattu lähes ollenkaan. Jäi kaikin puolin huono maku paikasta,koska varsinkin maksun takia ajattelin radan olevan hyvin hoidettu.

    ”Lande” kuvaa tätä rataa hyvin. Haastava ja pitkä kokonaisuus jossa ainakin ekan kerran melko hukassa että missä kaikkialla menee ob raja ja missä kori on. Paljon kasvillisuutta joten kannattaa pysyä väylällä. Paljon muurahaisia jokapaikassa. Tiit , opasteet ja korit uusia. Ratamaksu 5€ oikeutettu ja varmasti rata paranee kun ihmiset käyttää ja väylät tallaantuu ns paremmaksi. Suosittelen kokeilemaan mutta itse en aio käydä uusiksi, ainakan tänä vuonna.

Vastaa