"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Kuivaniemen frisbeegolfrata

Radan kuvaus

Kuivaniemen frisbeegolfrata kiertelee luontevasti latupohjia pitkin. Väylät ovat helppokulkuisia ja linjoiltaan selkeitä. Latureitit ovat leveitä, mutta petollisia. Heti väylän reunasta voi alkaa ongelmallinen metsikkö, joten bogi kutsuu väylien vieressä harhailevaa.

Lue lisää

Väylien mitat ovat vaihtelevia, samoin niiden vaatima heittojen muoto, rata haastaa pelaajaa niin heittopituudelta, tarkkuudelta kuin tekniikaltakin.

Rata on tällä hetkellä opasteiden puolelta heikossa kunnossa. Ratakartta on vaillinainen ja samoin väyläkohtaiset opasteet. 7-väylän kori löytyi 1-väylän kohdilta. 4 ja 7-väylillä ei ollut merkattua heittopaikkaa.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Kaipaisentie 5
    95100 Ii


  • Rata kartalla

  • Perustettu

  • Korit

    Muu

  • Väylien määrä

    9

  • Heittopaikat

    Maapohja

  • Pinnanmuodot

    Tasainen, vähän korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Satunnainen

  • Ratamestari

  • Suunnittelija

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Kuivaniemen frisbeegolfrata

Ratakartta

Väylä 1: Kuivaniemi #1

Pituus 148 metriä. Par 4

Väylä 2: Kuivaniemi #2

Pituus 126 metriä. Par 3

Väylä 3: Kuivaniemi #3

Pituus 112 metriä. Par 3

Väylä 4: Kuivaniemi #4

Pituus 185 metriä. Par 4

Väylä 5: Kuivaniemi #5

Pituus 117 metriä. Par 4

Väylä 6: Kuivaniemi #6

Pituus 67 metriä. Par 3

Väylä 7: Kuivaniemi #7

Pituus 117 metriä. Par 3

Väylä 8: Kuivaniemi #8

Pituus 94 metriä. Par 3

Väylä 9: Kuivaniemi #9

Pituus 97 metriä. Par 3

Yksi arvostelu radalle “Kuivaniemen frisbeegolfrata

    Iin kunnassa Kuivaniemen frisbeegolfrata. Radalla pituutta mahdollisesti 9-väylää, pituutta joskus ollut 1063m ja paras veikkaus luokitukseksi BB3. Kiekon perässä tuli käveltyä 1850m. Pelattu 6.5.2025.

    Kuivaniemen leveän kuntoradan varrella sijainnut rata ei isoja korkeuseroja tarjoillut, joten aika kevyestä ulkoilusta kävi radan kiertäminen.
    Voihan huokaus Kuivaniemen ”rataa”… mikään ei oikein ollut kunnossa, ei kirjaimellisesti mikään. Rakenteista ratakartta löytyi 3-väylän puisesta opastetolpasta ja noh… mitä tuosta surkeudesta nyt sanoisi, aika onneton riekale, ihan kirjaimellisesti. Heittopaikat maapohjalla. Väyläopasteina pelkkä numero puutolpassa siellä missä nyt sellainen tolppa sattui tuurillansa löytymään. Korit näyttävät ihan virallisen oloisilta, mutta valmistajasta ei mitään käsitystä. Olivat ihan kelvolliset, vaikka kovasti elämää ja Suomen karuja sääolosuhteita nähneitä. Radalla ei omaa pysäköintialuetta, vaan pysäköinti lähtöpaikan likelle hiekkatien varteen. Iin keskusta palveluineen 36km päässä.

    Ja sitten ne ”väylät”. Ei oikein mitään hajua, kun mikään kartan riekalekaan ei pitänyt paikkaansa. Hiekkatien toiselta puolelta löytyi kaksi väylää, vaikka karttaan oli merkitty vain yksi. Oletettu 1-väylä jäi välistä valtavien monstereiden takia vaikkei kasvukausi ollut edes alkanut, ihan järjetön väylä! Samalla puolella tietä oli toinenkin kori, mutta mihin väylään se liittyi ja missä sen heittopaikka mahtoi olla, niin ei mitään käsitystä. Itse aloitin tien toiselta puolelta punaisen kopin vierestä mikä oli tolppaan merkattu 2-väyläksi. 3-väylä jatkuu pidemmälle kuin kartassa. 4-väylällä ei merkattua heittopaikkaa, lyhyempi kuin alunperin. 6 ja 7-väyliä en löytänyt lainkaan, olisiko kumpainenkin siirretty jonnekin muualle, toinen mahdollisesti 1-väylän kanssa samalle puolen tietä. 8 ja 9-väylillä heittolinja sama, tietenkin. Paljon sokkoväyliä. Ja Kuivaniemen paikallisessa väylälotossa löytyi vain 8-väylää, vaikka järjestyksestä ei mitään käryä.

    Voi Luoja… olipa surkea viritelmä. Sen mitä vuosien mittaan jonninmoisen määrän näitä viritelmiä ja ratoja ylipäänsä nähnyt, niin ihan surkeimmasta päästä. Tässä kunnossa harjoitteluun menee ihan kohtuudella, kun ei välitä siitä miten väylät menee tai on menemättä. Radaksi tuota voi kutsua oikeasti vasta sitten, kun koko ”rata” on suunniteltu uusiksi, laitettu opasteita, heittopaikkoja ja muitakin rakenteita kuntoon, ylipäänsä jotta tietää, että missä mikäkin väylä sijaitsee ja minkä mittaisena. Vuosien mittaan oli selvästi pieniä muutoksia tehty muttei edes paikan päälle minnekään oltu vaivauduttu muutoksista tietoa laittamaan. Ihan kipeää teki tuota radan tekelettä pelata.

    0/5 (#459. fgr)

Vastaa