Hopun puistossa sijaitseva aloittelijoille ja harrastijille soveltuva 9-väyläinen rata.
Rajakatu
38210 Sastamala
2010
DiscGolfPark-maalikori
9
Betonilaatat
Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja
Muu
Puistorata
Metsärata
Kuukausittainen
Sastamalan kaupunki
Jouni Kotilahti, Jussi Meresmaa
ilmainen
Ei tiedossa
Pituus 90 metriä. Par 3
Pituus 94 metriä. Par 3
Pituus 85 metriä. Par 3
Pituus 63 metriä. Par 3
Pituus 53 metriä. Par 3
Pituus 57 metriä. Par 3
Pituus 50 metriä. Par 3
Pituus 75 metriä. Par 3
Pituus 92 metriä. Par 3
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Pelattu viikkokisoissa 02.04.2025
Nyt ratakartta on oikein. Kaikki tiit ja korit ovat kuten kartassakin, mutta väylä 1 on oikeasti 76m. eikä väylien 6 ja 8 viivat vastaa kiekon lentorataa. Väylää 6 ei voi heittää suoraan ja 8 kääntyy vasta lopussa, mutta tiit ja korit ovat siellä missä ovat oikeastikin. Väyläopasteita ei ole, eli kun löytää tiin niin ei välttämättä tiedä millä väylällä on. Tosin se ja betoniset tiit kertovat ehkä ilkivallan olemassaolon uhasta. Paikka on vähän sen oloinen puisto, että tekonurmitiit tuhottaisiiin mopopoikien avustuksella, joten ihan ok ratkaisu. Ratana ihan pelattava puistorata jossa on oikeasti haastetta tarjolla, mutta ei pelota aloittelijoita pois. Ihan mukava puistoradaksi. Mukavaa midari- ja putteriavausväylää, mutta saa myös heittää kunnolla, että pääsee korille. Ja pitemmät väylät ovat tehty niin, että voi oikeasti heittää ilman pelkoa sivullisten turvallisuudesta. Esim. väylä 9 antaa aika hyvin tilaa sivuille. Väylän 8 mandoa ja sen tarpeellisuutta ihmettelin, mutta kun näin kuntoportaat siellä vasemmalla ymmärrän miksi se on siinä.
Kaikenkaikkiaan puistoradaksi ihan hyvä, saa/ joutuu heittämään kaikilla tyyleillä. Tuuliolosuhteet tuovat tuloksiin eroja.
Ratakartat (täällä tai missään muualla) eivät täsmää ainakaan kolmen väylän osalta.
Mukava nopea bongaus, mutta omituiset muutokset laskee arvostelua. Alkaa ja loppuu mukavalle puistoalueelle.
Arvosteluksi 2/5.
Sivuston ratakartasta poiketen väylä 4 lähtee kauempaa tenniskentän päädystä, väylä 7 on lyhentynyt viereisen autotien kannalta turvallisemmaksi ja väylä 8 on siirtynyt pikkuisen lähemmäksi järveä kääntyen linjassaan lopussa oikealle.
Heittoalustat oli tehty kookkaista betonilaatoista. Mukavan urheilupuiston ja viereisen kalliometsän rata, jossa heti alkuun radan kaksi pisintä väylää hoidetulla nurmikolla.
Nyt UDiscissä ratakartta, Tiit ja korit näkyy
ratakarttaa ei ole paikan päällä eikä tee opasteita.. vieläkään.. eikä mitään muutakaan opastetta mihin suuntaan pitää mennä että löytää seuraavalla väylälle. joten netti apuun.. 4 väylällä ei ollut teepaikkaa tehty, joten heitettiin hiekalta, eikä mitään merkintää että se olisi se oikea ”kohta”. muut tee paikat oli tehty betonilaatoista. turvallisuus riskejä aika paljon.. arvosteluna vain 1/5.
Kaunis ja toimiva puistorata. Väylät oikean mittaisia olosuhteisiin nähden eli sopivan lyhyitä, jotta radalla ei kiskota hampaat irvessä, jolloin tarkkuus kärsii ja vaarat lisääntyvät, mutta ei kuitenkaan liian lyhyitä. Kritiikkiä tulee opasteiden puuttumisesta. Varmasti paikalliset tuntevat väylien sijainnit ja järjestyksen, mutta ensi kertaa paikalla tuleva joutuu tämän tästä turvautumaan ratakartan zoomailuun. Itse kävelin kakkostiin ohi ja heitin ensin kolmosen, jonka aloituspaikka tarjosi itseään aistihavaintokenttään heti ykkösen korin jälkeen. Jo pelkästään korin pohjaan sommiteltu nuoli kohti seuraavaa tiitä olisi selkeä parannus, jos varsinaisten opastetaulujen pystyttäminen on pois laskuista kustannussyistä tai ruohokentän ylläpidon vuoksi. Nelosväylä aiheutti minullekin päänvaivaa, koska heittopaikkaa ei löytynyt. Pelasin sen nyt sitten karttaan tukeutuen virtuaaliselta tiiltä. Mukavat maisemat ja monipuoliset väylät nostavat arvosanan kuitenkin kolmeen tähteen.
Mukava puistorata! Karttalinkki opastaa suoraan parkkipaikalle, mistä on lyhyt kävely ensimmäiselle väylälle. Kaksi ensimmäistä väylää on avoimempaa puistoa, loput väylät enemmän tai vähemmän metsää. Edelleen väylä 4 aiheutti hämminkiä, joten se jäi pelaamatta. Kori tuli sentään bongattua. Väylän 8 tuplamando on aivan turha, kun väylän voisi pelata vasemmalla hienosti skipillä.
Siirtymät lyhyitä ja väylät muodostavat ratakokonaisuuden. Heittoja pystyy käyttämään monipuolisesti.
Kannattaa käydä bongaamassa ja heittämässä läpi.
Todella hieno puistoväylä, mutta opasteita ei ole ja väylä 4 on epäselvä. Kori on siirretty eikä tiitä löydy mistään.
Kohtalainen puistorata. Osa väylistä avoimella nurmella, muutamassa puuesteitä tekemässä haastetta, pari aivan avointa ja suoraa. Kolme väylää osittain metsässä jyrkän mäen päällä. Kokonaisuutena aika hyvin vaihtelua lyhyeksi puistoradaksi. Kakkos- ja seiskaväylät ovat vähän ”pimeät”, korin ympäristössä tapahtuvaa liikehdintää ei tiiltä näe kunnolla. Nelosväylä kartassa huonosti, paikan päällä ilmoitustaululla lukee ”väylää muutettu” mutta ei kerrota miten, kori löytyi, tiitä ei.
Tiit betonilaattaa, ei väyläopasteita lainkaan. Ratakartta löytyy ilmoitustaululta, mutta taulu on keskellä rataa, eikä ykkösväylän tai parkkipaikan lähellä.
Tästä pitäisi ottaa mallia siihen miten puistorata tehdään. Alueella on jalkapallokenttää, jääkiekkokaukaloa sekä tenniskenttää ja käytännössä frisbeegolfin heittäminen ei aiheuta näille muille aktiviteeteille haittaa. Ainoana miinuksena väylän 4 joko poistaa tai rakentaa uusiksi jonnekin muualle kuin nykyiseen sijaintiinsa. Tulos oli heikko kierroksella mutta tällä kertaa en syytä rataa vaan oli muita tekijöitä jotka saattoivat häiritä tulosta.
Mukava kohtuu helppo puistorata. Pari vähän huonompaa väylää, mutta pääasiassa hyviä väyliä. 4. väylä oli vähän epäselvä. Heitopaikkaa ei löytynyt ja korikin eri paikassa kuin ratakartassa.