"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Anttilanrannan frisbeegolfrata

Radan kuvaus

Talvipelattavuus ei tiedossa

Anttilanrannan frisbeegolfrata on 14-väyläinen puistorata Alavieskan keskustan läheisyydessä. Radalla ei ole autoille paikoitusaluetta, mutta viereiselle huoltoasemalle voi pysäköidä.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Ojapolku 1
    85200 Alavieska


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2015

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    14

  • Heittopaikat

    TeePad

  • Pinnanmuodot

    Tasainen, vähän korkeuseroja

  • Opasteet

    TeeSign

  • Ratatyyppi

    Puistorata

  • Ylläpito

    Kuukausittainen

  • Ratamestari

    Tomi Visuri, Ville Nurkkala

  • Suunnittelija

    Riku Sipilä

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Anttilanrannan frisbeegolfrata

Ratakartta

Väylä 1: Anttilanranta #1

Pituus 65 metriä. Par 3

Väylä 2: Anttilanranta #2

Pituus 102 metriä. Par 3

Väylä 3: Anttilanranta #3

Pituus 58 metriä. Par 3

Väylä 4: Anttilanranta #4

Pituus 66 metriä. Par 3

Väylä 5: Anttilanranta #5

Pituus 98 metriä. Par 3

Väylä 6: Anttilanranta #6

Pituus 72 metriä. Par 3

Väylä 7: Anttilanranta #7

Pituus 100 metriä. Par 3

Väylä 8: Anttilanranta #8

Pituus 93 metriä. Par 3

Väylä 9: Anttilanranta #9

Pituus 67 metriä. Par 3

Väylä 10: Anttilanranta #10

Pituus 54 metriä. Par 3

Väylä 11: Anttilanranta #11

Pituus 130 metriä. Par 4

Väylä 12: Anttilanranta #12

Pituus 65 metriä. Par 3

Väylä 13: Anttilanranta #13

Pituus 57 metriä. Par 3

Väylä 14: Anttilanranta #14

Pituus 78 metriä. Par 3

2 arvostelua radalle “Anttilanrannan frisbeegolfrata

    Alavieskan kunnassa Anttilanrannan frisbeegolfrata. Radalla pituutta 14-väylää, 1105m ja B1-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 2770m. Pelattu 16.8.2025.

    Anttilanrannan rata ei juurikaan korkeuseroja sisältänyt, joten kevyestä ulkoilusta kävi radan kiertäminen. Auto parkkiin SEO:n pihalle ja lyhyt siirtymä ensimmäiselle väylälle. Väylät menivät yhtä lukuunottamatta kaikki puistossa missä nurmi oli lyhyttä ja maisemat nätit. Väylät oli pääosin helppoja ja avoimia ja heittotilaa paljon. Jonkin verran maastonmuodoilla oli esteitä väylille saatu. Alue tiivis ja koreja näkyi aina yhdellä vilkaisulla useampi kappale. 10-väylä oli ainoa mikä meni metsässä ja olikin ihan mukava väylä. Siirtymät olivat kiitettävän lyhyet, vaikka rata sijaitsi kahta puolen maantietä.

    Rakenteet hieman puutteelliset. Ratakartta löytyi kuten kuuluu. Heittopaikat olivat tekonurmimattoa, mutta suoraan maassa kiinni ja monin paikoin turhan muhkuraisia, 2-väylällä maapohja. Väyläopasteita löytyi, mutta puuttui väyliltä 7, 8 ja 13. Korit olivat taattua DiscGolfPark tasoa. Itse evästelin SEO:lla mihin auto tuli jättää parkkiin ja minkä kahta puolen väylät olivat. Alavieskan keskustan palvelut aivan vieressä.

    Puutteita oli. Paljon tasoa pieni tai keskisuuri. 1-väylällä oikean laidan omakotitalojen pihat olivat turhan likellä, jos kiekko lähtee kovasti oikealla kaartamaan. Next tee -kylttejä oli, mutta 6-7 siirtymältä puuttui. Ei ollut pituudella tuo siirtymä pilattu, mutta tiiviillä alueella menee helposti korit ja kaikki sekaisin, joten kummallista ettei tuota siirtymää ollut huomioitu mitenkään. Pahin puute liittyi väylien turvallisuuteen, sillä liki kaikki väylät olivat toisen väylän kanssa liian lähekkäin. Nyt oli sateisella säällä hiljaista, mutta hyvin ongelmallinen tilanne, jos vähänkin pelaajia radalla on. Kori, heittopaikka tai heittolinja olivat liian likellä toisiaan väylillä 4/5, 5/7, 2/8, 1/9 ja 11/13.

    4-väylän heittopaikan kohdilla kota, muttei tietenkään puita. 11-väylällä kannattaa varoa oikean reunan ison rakennuksen takana olevia autoja, jos heitto lähtee feidaamaan liikaa oikealle. 11-väylällä kannattaa katsoa väyläopaste tarkasti ettei heitä 13-väylän korille, kuten itse ensin tein. 12-väylän takana leveä oja mitä kannattaa varoa, ei näe ollenkaan heittopaikalle. 13-väylä jopa kuumottavan likellä valtatietä, jos kiekko jää pahasti käteen kiinni ja pääsee reilusti oikealle lipsahtamaan.

    Anttilanrannan rata oli kaunista ja hyvin hoidettua puistoaluetta. Väylät helppoja, avoimia ja selkeitä heittää. Väyläturvallisuus kuitenkin hyvin kehnoissa kantimissa ja kun rakenteissakin ihan riittämiin puutteita, niin laski aika paljon arvosanaa. Sääli. Kyse on yksi lempiratatyypeistä ja aineksia radassa olisi ollut ihan suosikkienkin joukkoon, jos puutteita ei olisi ollut niin paljon.

    3/5 (401. fgr:ssä listattu rata minkä allekirjoittanut pelannut)

    Hiukan erikoisempi puistorata. Pistimme automme parkkiin läheisen huoltoaseman pihaan, josta on pieni kävelymatka radalle. Huoltoasema on samalla puolella isompaa tietä kuin väylät 1 – 6 ja 9. Jotkut väylät menevät ristiin, joten muita heittäjiä täytyy varoa. Lisäksi ikivästi väylän 3 lähellä on kota jota saa varoa. Tiit ja väyläopasteet kunnossa ja rata siisti, mutta ratasuunnittelussa olisi voinut hiukan vielä panostaa enemmän vaarojen välttämkseksi.

Vastaa