"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Radan kuvaus

Sopivasti haastava, mutta myös aloittelijaystävällinen metsä/puistorata Vesalan leirikeskuksen alueella Jyväskylässä.

Lue lisää

Ajankohtaista

Ei blogipostauksia.

Radan tiedot

  • Osoite

    Neulakankaatie 64
    41940 Jyväskylä


  • rata kartalla

  • Perustettu

    2020

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    9

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Tasainen, vähän korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Kuukausittainen

  • Ratamestari

    DG Ratamestarit

  • Suunnittelija

    Sakari Lehto, Esa Salonen, Johannes Naukkarinen

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Tulevat tapahtumat
  • Lähimmät jälleenmyyjät

Väyläkuvaukset

Vesalan Ysi

Väylä 1: Vesalan Ysi #1

Pituus 58 metriä. Par 3

Väylä 2: Vesalan Ysi #2

Pituus 82 metriä. Par 3

Väylä 3: Vesalan Ysi #3

Pituus 62 metriä. Par 3

Väylä 4: Vesalan Ysi #4

Pituus 71 metriä. Par 3

Väylä 5: Vesalan Ysi #5

Pituus 59 metriä. Par 3

Väylä 6: Vesalan Ysi #6

Pituus 100 metriä. Par 3

Väylä 7: Vesalan Ysi #7

Pituus 68 metriä. Par 3

Väylä 8: Vesalan Ysi #8

Pituus 80 metriä. Par 3

Väylä 9: Vesalan Ysi #9

Pituus 95 metriä. Par 3

2 arvostelua radalle “Vesalan Ysi

    Jyväskylän kaupungissa Vesalan Kurssikeskuksen mailla sijaitseva ”Vesalan Ysi” -niminen frisbeegolfrata. Pituutta radalla 9-väylää, 675m ja B2-luokitus. Kiekon perässä tuil käveltyä 2000m. Pelattu 6.6.2021.

    Tämä jyväskyläläinen rata ei juurikaan korkeuseroja sisältänyt, joten kevyehköstä ulkoilusta kävi radan kiertäminen. Siirtymät lyhyet. Tarjolla on perus ok-väyliä, heittolinjat koko ajan selkeät. Tiukkaa puuränniä tarjolla monella väylällä, joten tarkat heittäjät kiittävät ja kumartavat. Ja sitten meikäläinen… kaivaa kiekkoja koko ajan puskasta tai jostain ihan muualta. Väylistä nro 1 ihan nätti pienen kentän kohdilta avaus kohden koivukujaa. Myös nro 5 pikkunätti mäntyränni.

    Rakenteet olivat surkeimmasta päästä mitä 9-väyläisellä ja vielä uudella sellaisella on koskaan nähnyt. Ainoa maininnan arvoinen positiivinen asia oli korit ja nuolet mitkä olivat laadukas dgp-tasoa. Infokartta ei ollut. Heittopaikat oli tehty hieman niin ja näin. Ei ollut yksi tapaus, kun lavetti alla huojahteli ja tuli mieleen, jotta milloinkahaan hajoaa lopullisesti. Heittopaikkaopasteina puiset, tukin pätkistä tehdyt tolpat joiden päähän maalattu väylän nro. Vain kahdella heittopaikalla oli näkyvissä tolpassa myös par-lukema ja väylä pituus. Pikkukuvia heittosuunnan hahmottamisen avuksi ei myöskään ollut yhdelläkään väylällä. Ei löytynyt roskiksia, taukopenkkejä ( yksi alussa ), löytökiekkolaatikoita tai yhtään mitään muutakaan erityistä koko kierroksen aikana. Next tee -kyltteinä keltaisen nuolet. Ihan ok, mutta olisi niissä selvyyden vuoksia voinut lukea vaikka ”next tee”… P-paikka yhteinen viereisen Vesalan Montun radan kanssa.

    Ratasuunnittelu hieman niin ja näin. 2-väylällä iso riski vippasta kiekko veteen. Muutoinkin väylä kummallinen, sillä, jos suoralla heitolla yrität ja vähän kääntää oikealle, niin vesi kutsuu armotta. Vasemmalta lähestyttäessä hieman varman päälle, niin lyhtypylväät kupuineen vaaravyöhykkeellä. 3-väylä vaatisi ihan ehdottomasti rollerisuojauksen, sillä väylällä iso riski jotta kiekko rollaa veteen korin takaista rinnettä pitkin. 4-väylä taas oli vedetty suon viereen… suon. Jep! Itikka-aikaan paikka on 100% itikkamagneetti! Ei hyvä. Mutta viereiseen suohon helppo oma kiekkonsa vippasta ja sieltä ei sitä pois sitten enää saa. En ymmärrä miksi tuokin väylä on pitänyt rakentaa?

    En tiedä… rata on varsin tuore, joten se ehkä vielä jollain tavoin kehittyy jatkossa. Opastusjärjestelmä oli surkea ja sitä kaikkein kipeimmin toivoisi korjattavan. Väylätkään ei kokonaisuutena mitään erityisen hohdokasta tekemistä tarjoilleet. Ei rata minun makuuni, ei ollenkaan…

    2/5

Vastaa