14.08.2014 Väylällä 15 uusi korinpaikka 15. väylän korinpaikkaa siirrettiin ~15m eteenpäin. Par muuttuu samalla 3:een. Käykäähän ahkerasti pelailemassa, että korin ympäristö ... Lue lisää
19.07.2011 Uusia koreja – uusia väyliä Radalla tulee loppukesästä neljä uutta koria. Tämä tarkoittaa luonnollisesti sitä, että väyläluku nousee nykyisestä kahdestatoista ... Lue lisää
26.03.2010 Veikkolan frisbeegolfrata Veikkolan frisbeegolfrata on talkootyönä toteutettu metsärata joka sijaitsee Veikkolan urheilupuistossa, Kirkkonummella. Rata on ... Lue lisää
Surkeassa kunnossa oleva rata. Väyläopasteet puuttuvat käytännössä kaikilta väyliltä ja tiipaikat ovat hirvittävässä kunnossa. Ittse väylissä sinällää ei ole muuta vikaa kuin muutama vaarallinen tien / pururadan tms ylitys. Silti tuolla pelkää loukkaavansa itsensä pahasti jokaisella tiimatolla. 0/5.
Erittäin mukava metsärata. Monipuolisia väyliä ja paljon korkeuseroja. Ei vaadi väylien pituuden puolesta superkovaa kättä, mutta tarkkuus on tärkeää. Valitettavasti tiipaikat ja opasteet ovat kärsineet ja ensikertalaisen on parempi seurata ratakarttaa esimerkiksi puhelimestaan.
Uskomattomin ratauudistus mitä oon nähny. Ykkösestä tehty täysin pelikelvoton ja kori viety keskellä väylää nro 18. Väylällä 18 ei ole koria ollenkaan. Parin metrin levyisille metsäpilliväylille pistetty mandoportteja ja tuplasaaria ja opasteita ei käytännössä ollenkaan. 16 väylää löytyi, 2 mysteeriväylää mistä ei ollut kenelläkään radalla olleista tietoa.
Kävin eilen pelaamassa radan, erittäin mukava ja aloittelijalle haastava metsärata! Pari kommenttia radasta :
– Tämän saitin tuloskortti sekä väyläkuvaukset eivät ole enää ajan tasalla. Esim väylä 15 on nykyään Par3.
– Samoin ratakartta ei ole ajan tasalla, esim väylä 5 pelataan nykyään suoraan eikä voimakkaasti oikealle kaartavana (korin paikka ratakartassa väärin)
– Kehitysehdotuksena radan ylläpitäjille olisi se että olisiko koreille mahdollista saada numero minkä våylän kori on kyseeessä (esim korin lippuun tms). Tuolla radan keskivaiheilla on koreja aika paljon lähekkäin ja veikkaan että pelasin itse ainakin väylän 12 väärään koriin (kymppiväylän koriin kun huomasin sen alempana olevan korin vasta heitettyäni siihen kympin koriin).
Kokonaisuutena hyvä lisäys PK-seudun muuten tukkoisiin ratoihin! Kiitos radan ylläpitäjille!
Todella kiva rata! Helposti yksi parhaimpia missä olen käynyt. Ainoana miinuksena väylä 16, aivan liian tukossa puista. Heittopaikat voisi tietysti olla vähän paremmassa kunnossa, mutta ei se menoa haitannut.
Heittelin lävitse lokakuun lopun arkiaamun vesisateessa. Ihan yksin sai kulkea. Koska ensikertaa paikalla sai aluksi etsiä jo tovin aloituspaikkaa, mutta kyllä se 15 minuutin etsimisen jälkeen löytyi. Metsäilyä parhaimmillaan, vaihtoehtoisia heittoreittejä ja korkeuserojakin oli hyvin saatu. Vaikeaa kuitenkin oli ja ensiheittämällä jää pitkän matkaa ihannetuloksesta. Positiivista kuitenkin ja kesällä 2017 uudetta kertaa paremmalla kelillä ja valolla.
En ole pariin vuoteen käynyt, mutta ainakin silloin vielä oli yksi suosikeistani. Väylät olivat vaihtelevia ja melko aloittelijakin jaksoi mukana. Ei tarvinnut rymytä puskissa, niin kuin joillakin radoilla.
Paikoin turhan tiheää, aloittelijoille todella haastava. Kun heitto kulkee niin todella mukava rata, metsässä suojassa tuulelta (ja pahimmalta sateeltakin).
Mukava metsärata. Haastetta riittää ja väylät ovat mukavan vaihtelevia. Osa tiipaikoista hieman muhkuraisia tai muuten elämää nähneitä. Merkkitorvet hyvä keksintö, tiille voisi laittaa huomautuksen että torven soidessa väylä vapaa?
Väylä 13 jotain käsittämätöntä, saareke jokseenkin pieni ja vieressä pururata… Väylän 16 suopohja myös paikoitellen haastava. Muuten melko hyvä kokonaisuus.
Rata on mukava, mutta…parilla väylällä olevat suojapuut estävät hyvänkin heiton. Yleisilme on siisti, vaikka rata vanha onkin. Rataa uudistettu jonkin verran, mikä parantaa samalla radan laatua. Kannattaa käydä heittämässä, mutta puuosumia luvassa.
Hyvä ja haastava rata. Vaihtelevan tasoiset teepaikat, suurimmaksi osaksi ihan hyvässä kunnossa. Muutamalla väylällä pari puuta liikaa omaan makuun, mutta menee näinkin.
Kyllä 6 väylä on 114m pitkä. uudet nykyaikaisesti mitatut väyläpituudet on disc golf scores sivuilla. Tännekin uusitaan kunhan keritään t VDGC RY MIikka.
Tiit olivat heikoin lenkki. Muutama betonilaatta maassa tai maton palanen. Lisäksi jotkin väylät tuntuivat olevan ilman ideaa, roiskitaan vain puiden sekaan. Paljon heitetään myös lenkkipolkujen yli. Ilmeisesti muutokset hakee vielä paikkaansa.
Yksin minunkin lempiradoistani. Väylä 13, joka heitetään jännästi kallion reunalta (tässä ehkä ainoa koko radan heikoin tee, pelkkä kallio) on timanttinen. Soveltuu ratana hyvin jos ei omaa taitoja draivata todella pitkiä heittoja ja jos tykkää metsäradoista, vaikkakin pari vähän pitempää väylää löytyykin. Melko hyvin suojattu kovalta tuulelta. Suosittelen lämpimästi.
Yksi miinus koreista, joista useammista puuttuu ”hattu”. Väritetty hattu helpottaa korin paikantamista ja näkemistä metsässä. Plussaa niiltä osin kun koriin laitettu pitkä keppi.
ELi, jos tykkää metsäradoista, on Veikkola aivan loistava!
Uudet korit tulee kevään ja kesän aikana vanhoen pannattomien korien tilalle. Pannattomat korit ovat virallisia koreja n.10 vuoden takaa ajalta jolloin pannallisia koreja ei ollutkaan. Korien uusiminen on arvokas projekti jota ei ihan helposti toteuteta, mutta olemme olleet hieman onnekkaita, kun paikalliset yritykset ovat hieman auttaneet joka mahdollistaa korien päivitykset.
Väylä 13 tii tulee jäämään kallipohjaiseksi (ehkä hieman koloja täytetään) ihan vaan muistuttamaan siitä, että rataa pyritty tekemään mahdollisimman paljon luonnonmukaisesti.
2003 tosiaan aloitettiin radan rakentaminen. Silloin rata oli 9-väyläinen (Nykyisistä väylistä; 3, 4 (oli ~20m lyhyempi) , 5, 6, 7, 13 (heitettiin tosin kallion alta, ei sieltä ylhäältä), 14, 15, ja 16.
Radan ensimmäisen version jälkeen mentiin pari vuotta tyhjäkäynnillä, eli lähinnä silloin tällöin käytiin vain vähän siivoilemassa ja pari vuotta ratamestari hoiti sitä hommaa yksinkin.
Viikkokisoja ollaan nyt pelattu vasta kaksi kesää. Samalla ollaan muutenkin vähän aktivoitu ja perustuttu RY radan kunnossapitämistä tukemaan
Yksi omista lempiradoista. Hienosti haastetta kapeilla väylillä ja loistava mahdollisuus treenata tarkkuutta. Par 5 reiällä 16 antaa parikin eri reitti vaihtoehtoa. Kuumalla säällä mukava heitellä puiden seassa varjossa. Ja jos tuulisella säällä haluaa välttää tuulisia ratoja on Veikkola erinomainen vaihtoehto.
Täysin sokkona mentiin kun tiillä ei ole väyläkuvia. Muutama kiva väylä, melkein kaikki tiit aivan kamalia. Radan tiedoissa lukee että tekonurmitiit, mutta betonilta heitettiin melkein kaikki. Muutama matto oli, mutta nekin pääasiassa huonoja. Korejakin oli varmaan viittä erilaista ja osa näytti itsetehdyiltä.
Paremman puutteessa menee, mutta ei tämä nyt tätä päivää ole.
Kiitos palautteesta. Väyläkuvaukset ovat työn alla, tiipaikkoja tullaan parantamaan, koreja tullaan uusimaan kun rahatilanne sen sallii (yksikään ei ole itsetehty vaan n.10 vuotta vanhoja Meresmaalta ostettuja, terveiset sinne). Mutta kiva saada lyttäys radasta noinkin korkea arvoiselta vaikuttajalta. Tämä varmasti nostaa mielialaa ja yhteisöllisyyden tunnetta.
Surkeassa kunnossa oleva rata. Väyläopasteet puuttuvat käytännössä kaikilta väyliltä ja tiipaikat ovat hirvittävässä kunnossa. Ittse väylissä sinällää ei ole muuta vikaa kuin muutama vaarallinen tien / pururadan tms ylitys. Silti tuolla pelkää loukkaavansa itsensä pahasti jokaisella tiimatolla. 0/5.
Erittäin mukava metsärata. Monipuolisia väyliä ja paljon korkeuseroja. Ei vaadi väylien pituuden puolesta superkovaa kättä, mutta tarkkuus on tärkeää. Valitettavasti tiipaikat ja opasteet ovat kärsineet ja ensikertalaisen on parempi seurata ratakarttaa esimerkiksi puhelimestaan.
Uskomattomin ratauudistus mitä oon nähny. Ykkösestä tehty täysin pelikelvoton ja kori viety keskellä väylää nro 18. Väylällä 18 ei ole koria ollenkaan. Parin metrin levyisille metsäpilliväylille pistetty mandoportteja ja tuplasaaria ja opasteita ei käytännössä ollenkaan. 16 väylää löytyi, 2 mysteeriväylää mistä ei ollut kenelläkään radalla olleista tietoa.
Kartta ei pidä paikkansa, väyläopasteita ei ole, eikä väyliä lyödy. Ilman paikalllista opasta aika lailla ajan hukkaa lähteä tänne samoilemaan.
”Metsäilyä parhaimmillaan”, lainatakseni Eerolan Mikaelia. Ai, ai I like it! Olihan radalla pieniä ”outouksia”, mutta ei haitannut yhtään.
Kävin eilen pelaamassa radan, erittäin mukava ja aloittelijalle haastava metsärata! Pari kommenttia radasta :
– Tämän saitin tuloskortti sekä väyläkuvaukset eivät ole enää ajan tasalla. Esim väylä 15 on nykyään Par3.
– Samoin ratakartta ei ole ajan tasalla, esim väylä 5 pelataan nykyään suoraan eikä voimakkaasti oikealle kaartavana (korin paikka ratakartassa väärin)
– Kehitysehdotuksena radan ylläpitäjille olisi se että olisiko koreille mahdollista saada numero minkä våylän kori on kyseeessä (esim korin lippuun tms). Tuolla radan keskivaiheilla on koreja aika paljon lähekkäin ja veikkaan että pelasin itse ainakin väylän 12 väärään koriin (kymppiväylän koriin kun huomasin sen alempana olevan korin vasta heitettyäni siihen kympin koriin).
Kokonaisuutena hyvä lisäys PK-seudun muuten tukkoisiin ratoihin! Kiitos radan ylläpitäjille!
Todella kiva rata! Helposti yksi parhaimpia missä olen käynyt. Ainoana miinuksena väylä 16, aivan liian tukossa puista. Heittopaikat voisi tietysti olla vähän paremmassa kunnossa, mutta ei se menoa haitannut.
Heittelin lävitse lokakuun lopun arkiaamun vesisateessa. Ihan yksin sai kulkea. Koska ensikertaa paikalla sai aluksi etsiä jo tovin aloituspaikkaa, mutta kyllä se 15 minuutin etsimisen jälkeen löytyi. Metsäilyä parhaimmillaan, vaihtoehtoisia heittoreittejä ja korkeuserojakin oli hyvin saatu. Vaikeaa kuitenkin oli ja ensiheittämällä jää pitkän matkaa ihannetuloksesta. Positiivista kuitenkin ja kesällä 2017 uudetta kertaa paremmalla kelillä ja valolla.
En ole pariin vuoteen käynyt, mutta ainakin silloin vielä oli yksi suosikeistani. Väylät olivat vaihtelevia ja melko aloittelijakin jaksoi mukana. Ei tarvinnut rymytä puskissa, niin kuin joillakin radoilla.
Paikoin turhan tiheää, aloittelijoille todella haastava. Kun heitto kulkee niin todella mukava rata, metsässä suojassa tuulelta (ja pahimmalta sateeltakin).
Mukava metsärata. Haastetta riittää ja väylät ovat mukavan vaihtelevia. Osa tiipaikoista hieman muhkuraisia tai muuten elämää nähneitä. Merkkitorvet hyvä keksintö, tiille voisi laittaa huomautuksen että torven soidessa väylä vapaa?
Väylä 13 jotain käsittämätöntä, saareke jokseenkin pieni ja vieressä pururata… Väylän 16 suopohja myös paikoitellen haastava. Muuten melko hyvä kokonaisuus.
Rata on mukava, mutta…parilla väylällä olevat suojapuut estävät hyvänkin heiton. Yleisilme on siisti, vaikka rata vanha onkin. Rataa uudistettu jonkin verran, mikä parantaa samalla radan laatua. Kannattaa käydä heittämässä, mutta puuosumia luvassa.
Hyvä ja haastava rata. Vaihtelevan tasoiset teepaikat, suurimmaksi osaksi ihan hyvässä kunnossa. Muutamalla väylällä pari puuta liikaa omaan makuun, mutta menee näinkin.
pelattava metsärata, metsäradat eivät ole suosikkejani mutta täällä puidenvälissä on vähän väylän tapaistakin ja muutama mieleenjäävä väyläkin on.
Hieno metsärata!
Kyllä 6 väylä on 114m pitkä. uudet nykyaikaisesti mitatut väyläpituudet on disc golf scores sivuilla. Tännekin uusitaan kunhan keritään t VDGC RY MIikka.
Onko niin, että väylä 6 on virallisesti 114m pitkä?
Todella mukava metsärata, mutta tuurilla on liian suuri osuus kyseisellä radalla.
Erittäin hieno metsärata. Jokaisessa väylässä ideaa.
Tiit olivat heikoin lenkki. Muutama betonilaatta maassa tai maton palanen. Lisäksi jotkin väylät tuntuivat olevan ilman ideaa, roiskitaan vain puiden sekaan. Paljon heitetään myös lenkkipolkujen yli. Ilmeisesti muutokset hakee vielä paikkaansa.
Yksin minunkin lempiradoistani. Väylä 13, joka heitetään jännästi kallion reunalta (tässä ehkä ainoa koko radan heikoin tee, pelkkä kallio) on timanttinen. Soveltuu ratana hyvin jos ei omaa taitoja draivata todella pitkiä heittoja ja jos tykkää metsäradoista, vaikkakin pari vähän pitempää väylää löytyykin. Melko hyvin suojattu kovalta tuulelta. Suosittelen lämpimästi.
Yksi miinus koreista, joista useammista puuttuu ”hattu”. Väritetty hattu helpottaa korin paikantamista ja näkemistä metsässä. Plussaa niiltä osin kun koriin laitettu pitkä keppi.
ELi, jos tykkää metsäradoista, on Veikkola aivan loistava!
Uudet korit tulee kevään ja kesän aikana vanhoen pannattomien korien tilalle. Pannattomat korit ovat virallisia koreja n.10 vuoden takaa ajalta jolloin pannallisia koreja ei ollutkaan. Korien uusiminen on arvokas projekti jota ei ihan helposti toteuteta, mutta olemme olleet hieman onnekkaita, kun paikalliset yritykset ovat hieman auttaneet joka mahdollistaa korien päivitykset.
Väylä 13 tii tulee jäämään kallipohjaiseksi (ehkä hieman koloja täytetään) ihan vaan muistuttamaan siitä, että rataa pyritty tekemään mahdollisimman paljon luonnonmukaisesti.
Yllätyin nähdessäni perustamisvuoden olevan 2003. Millainen rata silloin oli, entä järjestettiinkö silloin jotain viikkokisoja tai muita?
2003 tosiaan aloitettiin radan rakentaminen. Silloin rata oli 9-väyläinen (Nykyisistä väylistä; 3, 4 (oli ~20m lyhyempi) , 5, 6, 7, 13 (heitettiin tosin kallion alta, ei sieltä ylhäältä), 14, 15, ja 16.
Radan ensimmäisen version jälkeen mentiin pari vuotta tyhjäkäynnillä, eli lähinnä silloin tällöin käytiin vain vähän siivoilemassa ja pari vuotta ratamestari hoiti sitä hommaa yksinkin.
Viikkokisoja ollaan nyt pelattu vasta kaksi kesää. Samalla ollaan muutenkin vähän aktivoitu ja perustuttu RY radan kunnossapitämistä tukemaan
*aktivoiduttu
Onko ne valkoiset isot nuolet ”mandoja” vai kertoo vain missä suunnassa kori on? Esim. väylä 12 (Muistelisin, että 2 nuolta ennen koria).
Kysymys takas… Kuvastahan sen näki 🙂
Yksi omista lempiradoista. Hienosti haastetta kapeilla väylillä ja loistava mahdollisuus treenata tarkkuutta. Par 5 reiällä 16 antaa parikin eri reitti vaihtoehtoa. Kuumalla säällä mukava heitellä puiden seassa varjossa. Ja jos tuulisella säällä haluaa välttää tuulisia ratoja on Veikkola erinomainen vaihtoehto.
Täysin sokkona mentiin kun tiillä ei ole väyläkuvia. Muutama kiva väylä, melkein kaikki tiit aivan kamalia. Radan tiedoissa lukee että tekonurmitiit, mutta betonilta heitettiin melkein kaikki. Muutama matto oli, mutta nekin pääasiassa huonoja. Korejakin oli varmaan viittä erilaista ja osa näytti itsetehdyiltä.
Paremman puutteessa menee, mutta ei tämä nyt tätä päivää ole.
Kiitos palautteesta. Väyläkuvaukset ovat työn alla, tiipaikkoja tullaan parantamaan, koreja tullaan uusimaan kun rahatilanne sen sallii (yksikään ei ole itsetehty vaan n.10 vuotta vanhoja Meresmaalta ostettuja, terveiset sinne). Mutta kiva saada lyttäys radasta noinkin korkea arvoiselta vaikuttajalta. Tämä varmasti nostaa mielialaa ja yhteisöllisyyden tunnetta.
Mukavan vaihtelevat väylät ja sopivasti myös korkeuseroja. Muutama todella kapea ja vaativa metsäväylä.
Loistava metsärata joka tarjoaa haastetta aloittelijasta aktiiviin.