Pohjanlammen koulun ja koirapuiston väliin kesällä 2015 avattu yhdeksänväyläinen frisbeegolfrata.
Radalta puuttuu vielä väyläopasteet ja next tee -kyltit, mutta ratakartan avulla väylät löytyvät kyllä helposti.
Ensimmäinen väylä lähtee Graniitin parkkipaikan vierestä.
Lue lisää
Ei blogipostauksia.
Pohjanlahdentie 11
40520 Jyväskylä
2015
Amexpo
9
Tekonurmi
Tasainen, vähän korkeuseroja
Ei
Puistorata
Kuukausittainen
Jyväskylän liitokiekkoilijat
Jyväskylän liitokiekkoilijat
ilmainen
![]() |
Tänään
02/20
90%
Lumisadetta
Lumisadetta. Ylin lämpötila -5ºC. Tuuli NNW, nopeus 25−40 km/h. Lumisateen mahd: 90%. Lunta kertyy alle 2 cm.
|
![]() |
Huomenna
02/21
10%
Selkeää
Enimmäkseen selkeää. Ylin lämpötila -8ºC. Tuuli N, nopeus 10−15 km/h.
|
Pituus 90 metriä. Par 3
Pituus 39 metriä. Par 3
Pituus 37 metriä. Par 3
Pituus 61 metriä. Par 3
Pituus 60 metriä. Par 3
Pituus 60 metriä. Par 3
Pituus 55 metriä. Par 3
Pituus 66 metriä. Par 3
Pituus 70 metriä. Par 3
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Ihan kiva rata. Ei ole kovinkaan vaikea, vaan onnistuneilla perusheitoilla birdie on mahdollinen lähes jokaisella väylällä. Väylät on melko lyhyitä joten draivereita välttämättä tarvitse ollenkaan. Mun positiivissävytteiseen mielipiteeseen saattoi vaikuttaa se, että pelattiin rata syksyllä kun lehdet oli jo tippuneet ja kiekot löytyi helposti. Kesällä radalla saattaa olla hyvä mahdollisuus hävittää kiekot pajupusikkoon.
Mukavan lyhyt väylä, sopivan haastava vähån kokemattomammalle harrastajalle. Sopivan vaihtelevat avaukset, ei pelkkää kämmentä tai rystyä.
Yllätti erilaisuudellaan. Väylien vaikeustaso vaihtelee paljon. Saatanpa mennä jopa uudestaan:)
Pari todella hyvää väylää, mutta kokonaisuutena epämukava rata. Väylien reunoilla paikka paikoin todella tiheää pusikkoa ja kiekon karatessa väylältä saattaa joutua käyttämään useammankin heiton, että pääsee takaisin väylälle. Korilta ei opasteita seuraavalle väylälle ja ainoa opaste seuraavalle väylälle löytyykin väyläkuvauksesta heittopaikalta – tätä ei aina muistanut katsoa ja sitten oltiinkin välillä hukassa. Myös korit erittäin heikkolaatuiset; yhden kierroksen aikana sain pari pidempää puttia menemään korin läpi. Lisäksi maasto melkoista mutavelliä, olisi kumisaappaat pitänyt olla jalassa. Tästä radasta jäi paha maku.
Ihan hyvin tehtyjä väyliä, mutta todella mutaista ja vetistä kengät kastuvat varmasti. Ei opasteita seuraavalle väylälle. Joten kannattaa ottaa kuva ratakartasta heti alussa, jotta selviää seuraavalle väylälle.
Alus kasvillisuutta voisi hieman karsia. Reitti oli mutavelliä sateiden jälkeen. Siirtymät seuraavalle tiille hieman kadoksissa. Muuten ihan kelpo rata aloittelijoille. Pidempään heitelleille helpohko.
Helppo rata
Helpohko rata
Helppo rata, midareilla ja puttereilla pärjäsi mukavasti. Väylätkin mukavan vaihtelevia. Rataa sopii hyvin aloitelijalle tai jonkin verran heittäneelle. Siirtymät hyvän mittaisia. Yksi väylä jäi pelaamatta, kun kevyen liikenteen väylää laitettiin kuntoon kaivinkoneen voimalla. Maasto oli helppokulkuista, mutta mutainen. Kesäaikaan kiekon hukkaaminen pusikoihin todennäköistä. Tai sitten vain kannattaa pysyä väylällä.
Kaiken kaikkiaan mukava ja rento rata. Hyvät mahdollisuudet kiekon hukkaamiseen, mutta se johtuu enemmänkin maastosta kuin radan ylläpitämättömyydestä. Kannattaa siis käyttää toista pelaajaa spotterina ainakin avausheitoissa. Opasteiden ja tiimattojen osalta rata kyllä kaipaisi ylläpitoa, mutta tämä ei loppupeleissä itse golfaamista juurikaan haitannut, sillä varsinkin ratakartan avulla kaikki väylät oli helppo löytää. Tänne vielä joskus uudelleenkin.
Rata oli ihan jees. Tosiaan paikoitellen toista metriä heinikkoa eli jonkinlaista hukkaamisriskiä 😀 Myöskään ilman kännykässä olevaa ratakarttaa olisi varmaan jäänyt löytämättä melko moni väylä.
Kuokkalan frisbeegolfrata
Kävin kaupungin lähiliikuntasuunittelijan kanssa katsomassa muutokset. Kolme vanhaa väylää säilyy ja kaikissa muissa muutoksia.
Huomenna pe 8.6 Sovatekin miehet hommissa radalla.
Uusi väylä 8 pelattavissa huomisesta lähtien ja samalla vanhat väylät 7-9 lähtee pois.
Muut muutokset kesäkuun 2018 aikana ja uusi ratakartta sekä väyläoppaat kesän loppuun mennessä.
Näillä näkyminen rata säilyy Kuokkalassa tulevaisuudessakin ja ylläpidosta vastaa Sovatek.
Kuokkalan lähiliikuntapaikan rakentaminen alkaa ensi kesänä (2019) ja sen takia väylät 7-9 lähtevät pois.