"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Sulkavan frisbeegolfrata

Lue rataluokituksista

Radan kuvaus

Sulkavan frisbeegolfrata on 18-väyläinen metsärata, joka tarjoaa paljon lyhyitä metsäpillejä ja pari vaikeahkoa liidätysväylää.

Lue lisää

Ajankohtaista

Ei blogipostauksia.

Radan tiedot

  • Osoite

    Etelätuvantie 4
    58700 Sulkava


  • rata kartalla

  • Perustettu

    2014

  • Korit

    Muu

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    Betonilaatat

  • Pinnanmuodot

    Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Ei ylläpitoa

  • Ratamestari

  • Suunnittelija

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Tulevat tapahtumat
  • Lähimmät jälleenmyyjät

Väyläkuvaukset

Sulkavan frisbeegolfrata

Väylä 1

Pituus 69 metriä. Par 2

Väylä 2

Pituus 121 metriä. Par 3

Väylä 3

Pituus 139 metriä. Par 3

Väylä 4

Pituus 59 metriä. Par 2

Väylä 5

Pituus 68 metriä. Par 2

Väylä 6

Pituus 53 metriä. Par 2

Väylä 7

Pituus 59 metriä. Par 2

Väylä 8

Pituus 60 metriä. Par 3

Väylä 9

Pituus 63 metriä. Par 2

Väylä 10

Pituus 81 metriä. Par 3

Väylä 11

Pituus 50 metriä. Par 2

Väylä 12

Pituus 39 metriä. Par 2

Väylä 13

Pituus 61 metriä. Par 3

Väylä 14

Pituus 80 metriä. Par 3

Väylä 15

Pituus 114 metriä. Par 3

Väylä 16

Pituus 78 metriä. Par 3

Väylä 17

Pituus 80 metriä. Par 2

Väylä 18

Pituus 72 metriä. Par 3

3 arvostelua radalle “Sulkavan frisbeegolfrata

    Rata ei välttämättä sovellu kovakätisille heittäjille, jotka haluavat päästä kiskomaan kunnolla. Ainoastaan pari väylää tarjoaa tätä iloa. Muut ovat suht kapeata metsäväylää pienillä korkeuseroilla. Metsäpohja on varsin mukavaa ja siirtymät lyhyitä. Taitaa olla nopein 18 väyläinen, mitä olen kiertänyt. Aikaa meni 40-45 minuuttia ainoastaan. Itselleni sopii lähestymispituiset heitot ja tekniikka, joten radasta jäi kyllä hyvä maku.

    Tulee käytyä Sulkavalla vuosittain, joten oli kiva kun oli tullut rata, mutta rata ei tällä hetkellä tarjonnut hyvää mieltä.
    Suurin miinus tulee, jopa älyttömistä, Par2 väylistä. Olen yli 40 rataa Suomessa kiertänyt, ja Par2 väyliä on ollut maksimissaan 2kpl samalla radalla, TÄÄLLÄ NIITÄ ON _YHDEKSÄN_. 80m Par2 on aivan käsittämätöntä. Eikä radan Par2 väylissä ollut mitään logiikkaa, sillä aukeella olevat Par3:t ovat varmasti usealle helpompia. Par2 väylät kertovat vain huonosta ratasuunnittelusta/-suunnittelijasta.
    Radan A-taso ei täyty miltään muulta osin, kuin korien määrältä.

    Muutamia huomioita:
    *Tiipaikat olivat nenäliinan kokoiset betonilaatat. Olisi hyvä saada toinen tai jopa kolmaskin laatta vielä nykyisten taakse.
    *Opasteet oli ja ne ajoivat asiansa.
    *Rata oli yksinkertainen ja seuraava kori näkyi lähes aina tiipaikalle. Parilla väylällä tosin olisin toivonut korkeaa lippua/näkyvää keppiä korin katolle. Muistaakseni väylät 10 ja 11. Väylältä 9 kaataisin pari puuta.
    *Siirtymät olivat lyhyitä, parilla väylällä ei tosin uskaltanut heittää ennen kuin seuraavalta tiipaikalta oli lähdetty eteenpäin.
    *Korit ovat Amexpon koreja, tai ainakin identtisen näköisiä. Niiden hieman vanhempien kokoharmaiden näköisiä.
    *Onnistuneella ja tarkalla heitolla metsässä et saa kuin Par tuloksen.

    Tällä hetkellä arvosanaksi tulisi ~1.5/5, mutta jätän arvosanan antamisen myöhemmäksi. Tiedän että uudet radat vielä muuttuvat ja niin uskon täälläkin tapahtuvan. Sillä seuraavilla vinkeillä radasta saisi paljon paremman:
    *Lähtekää siitä näkökulmasta, että jokainen väylä on Par3. Suurimmat osat Par2:sta voi muuttaa suoraa Par3. Mikäli pelkäätte että tuntuu liian helpolle, niin kerron että ei ole. Pelaajan palkitseminen birdiellä ei ole väärin tuossa metsässä tarkan heiton heittäneelle.
    *Jos väylä tuntuu suoraan muunnoksesta liian helpolle, niin kokeilkaa korin siirtämistä johonkin suuntaan(esim. väylä 4:n kori?)/tekemällä mando tai porttimando. Tiedän monen pelaajan mieluummin pelaavan väylän ”pakotetulla” mandolla, kuin Par2:na.
    *Pidentäkää tiipaikkoja
    *Lisätkää ne pari merkkiä vaikeasti havaittaville koreille

    Radalla on tapahtunut sitten viime arvostelun. Kyseessä siis heitettävä perushelppo 18-väyläinen rata. Tässä vielä joitakin huomioita radasta:
    * Ensimmäisen väylä saari aivan turha.
    * Väylät 2 ja 3 hyviä.
    * Väylästä 4 eteenpäin lyyempiä väyliä, mutta metsään tehdyt OB-rajat ovat aivan turhia.
    * Osittain väylät kulkevat vastakkain niin lähellä toisiaan, että heittäjän tulee olla varovainen.
    * Viimeiset 4 väylää olivat taas vähän pidempiä ja hyvin suunniteltuja.
    * Heittopaikat edelleen liian pieniä betonilaattoja.
    * Par-lukemat ovat nyt järkevät.

    Rataa on siis kehitetty ja suunta on hyvä. Kannattaa käydä heittämässä läpi.

Vastaa