"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Nastola DiscGolfPark

Lue rataluokituksista

Radan kuvaus

Pururadan yhteydessä sijaitseva 9-väyläinen, joka tarjoaa muutaman alamäkiliidätyksen avoimella viheriö-alueella.

Lue lisää

Ajankohtaista

Ei blogipostauksia.

Radan tiedot

  • Osoite

    Turrantie 4
    15550 Nastola


  • rata kartalla

  • Perustettu

    2016

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    9

  • Heittopaikat

    TeePad

  • Pinnanmuodot

    Mäkinen, paljon korkeuseroja

  • Opasteet

    TeeSign

  • Ratatyyppi

    Puistorata
    Metsärata

  • Ylläpito

    Satunnainen

  • Ratamestari

  • Suunnittelija

    Pasi Koivu

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Tulevat tapahtumat
  • Lähimmät jälleenmyyjät

Väyläkuvaukset

Nastola DiscGolfPark

Väylä 1

Pituus 72 metriä. Par 3

Väylä 2

Pituus 77 metriä. Par 3

Väylä 3

Pituus 112 metriä. Par 3

Väylä 4

Pituus 57 metriä. Par 3

Väylä 5

Pituus 174 metriä. Par 4

Väylä 6

Pituus 56 metriä. Par 3

Väylä 7

Pituus 71 metriä. Par 3

Väylä 8

Pituus 54 metriä. Par 3

Väylä 9

Pituus 136 metriä. Par 3

6 arvostelua radalle “Nastola DiscGolfPark

    Mukava 9-väyläinen rata. Parkkipaikalta pääsee suoraan ensimmäiselle väylälle ja rata on suunniteltu hyvin siirtyminen, vaikka väylien 3-5 välillä pientä sahaamista onkin. Väylät monipuolisia, tosin osa kohtuullisen lyhyitä. Väylän 5 pitkä liidätys on hieno ja onneksi maasto on avointa. Sopii niin enemmän kuin vähemmänkin pelanneelle heittäjälle. Korit erinomaiset, tiimatot vähän pienet. Radan kiertää nopeasti ympäri, joten ensimmäinen kierros tutustumiseen ja lämmittelyyn ja toisella sitten tulosta korttiin.

    Erinomainen uutuus Nastolassa!

    Väylät olivat erittäin monipuolisia. Vaikka tiimatot olivat hieman pieniä, niin pääasiallisesti vauhdinottoon on tilaa.

    Toivottavasti rataa käytetään aktiivisesti, jotta se voisi laajentua 18 väyläiseksi. Sitten useampi pidempi yli 100m väylä olisi paikallaan.

    Suosittelen toki jo nyt kaiken tasoisille!

    Uusi rata, ja koska DGP, voidaan pitää ihan itsestäänselvyytenä, että opasteet, tiit, korit ja sensellaiset ovat kunnossa. Ei tainnut olla mitään varsinaisia opasteita väylien välillä, muuta kuin korien pohjien nuolet, mutta useimmat tiit näkyivät edelliseltä korilta. Tiit kompaktit, mutta isommille ei suurta tarvetta.

    Itse väylät vaihtelevia, kolmosella ja vitosella hieno liidätys, ysilläkin saa heittää ihan kunnolla. Muuten pääosin tarkempaa ”neppailua”, mutta korkeuserojen takia ihan pelkkiä lähäreitä ei kaikilla lyhyilläkään väylillä ole. En tiedä minkälaisia suunnitelmia radalle jatkossa on, onko kyseessä joku kehitettävä projekti vaiko kunnan ”tossa toi nyt on, ei kosketa siihen seuraavaan kymmeneen vuoteen” -tyyppinen hankinta, mutta jotain pientä parannettavaa kyllä näkisin. Ykkösen tii on eri paikassa kuin kartassa, varmaankin ladun takia, en tiedä johtuuko siitä vai mistä, mutta jotenkin nuiva väylä. Kakkonen on pimeä, jos sieltä polulta joku vastaan tulee, ei kumpikaan näe toistaan ennen kuin kopsahtaa. Seiskassa ehkä häiritsee se, ettei koria näe, en tiedä muuttaisiko se väylää paljoakaan jos kori olisi sen verran lähempänä rinteen reunaa, että kori pilkistäisi (edes lippu katolla) tiille? Ysissä on vaaranpaikka, heitetään kuntopolkua pitkin alamäkeen ja puolessa välissä väylää on risteys jossa oikealta tulevia ei näe kunnolla. En tiedä mitä sille voisi tehdä, saako tuolla trimmata metsää, mutta muuten ehkä koko radan haastavin väylä, joten harmi olisi toisaalta sitä lyhentääkään.

    Nelonen ja kasi perusväyliä, vähän matkaa kuntopolkua ja sitten pisto sivulle metsään korille. Kutosen tarkka avaus ~2 metrin aukosta tuo hienosti sipulinkuorintaa mukaan, nimim. ”pirkku+tuplabogi kahdelta kierrokselta”.

    Kokonaisuutena ihan perushyvä rata, muutama hieno elementti, muutama heikompi kohta, mutta ennen kaikkea riittävän vaihteleva, ettei oikeastaan kahta samanlaista avausta ole.

    Parempi kuin Pajulahti, mutta ei vielä täydellinen. Radalta löytyy Suomen tasolla muutama todella hieno väylä, mutta radassa valitettavasti paistaa se, että pienelle alueelle on väkisin koitettu tunkea turvallisuudesta tinkimällä 9-väylän rata. Ykkösväylän kori on kolmosväylän avauspaikasta juuri ja juuri 10m päässä. Samoin kakkosväylän tii on pimeässä kulmassa ykköskorin vieressä. Edellämainituissa kommenteissa onkin sitten loput turvallisuusriskit. Muuten kyllä ihan hieno ja kelpo rata. Toivottavasti rataa muutettaisiin niin kanssapelaajille kuin lenkkeilijöillekin turvallisemmaksi tulevaisuudessa.

    Muutama ihan kiva väylä, mut kulku tapahtuu ristiin rastiin ja jos pelaajia on enemmän kuin kaksi samaan aikaan on jatkuvasti vaaratilanteita väylillä 1-5. Rata on helppo ja antaa aloittelijoille mukavaa pikku haastetta ja onnistumisen tunteita. Näin vähän pidempään pelanneelle -7 ekakerta jäi myös todennäköisesti viimeiseksi kerraksi.

    Loistava 9-väyläinen rata. Löytyy avointa, hieman tiukempaa, lyhyttä ja pitkää väylää ja korkeuseroja on käytetty hyvin. Erinomainen rata treenaamaan lähestymispeliä ja soveltuu varmasti loistavasti lajin aloittelijoille. Ainoana haittana on muutamat rinnakkain menevät väylät ja montun alhaalla oleva väylä, jonka voisi suojata esim pienellä verkolla, jolloin vaaratilanteilta vältyttäisiin.

Vastaa