"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Laakspohja Disc Golf Course

Lue rataluokituksista

Radan kuvaus

Laakspohja DGC sijaitsee Lohjalla Lempolan kaupunginosassa, Lempolan kauppapuiston välittömässä läheisyydessä heti Lehmijärventien alussa. Rata on 18-väyläinen metsärata joka tarjoaa väyliä aina noin 40-220 metrisiin leiskautuksiin. Myös korkeuseroja on mukavasti tarjolla. Radalta on hiljattain kaadettu puita ja samassa yhteydessä muutamaa väylää on muokattu. Tervetuloa heittämään, T : Lohjan Liitokiekkoilijat Ry.

Lue lisää

Ajankohtaista

Ei blogipostauksia.

Radan tiedot

  • Osoite

    Lehmijärventie 1
    08500 Lohja


  • rata kartalla

  • Perustettu

    2015

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    18

  • Heittopaikat

    Tekonurmi

  • Pinnanmuodot

    Mäkinen, paljon korkeuseroja

  • Opasteet

    Itsetehdyt opasteet

  • Ratatyyppi

    Metsärata

  • Ylläpito

    Kuukausittainen

  • Ratamestari

    Perttu Niitynpää

  • Suunnittelija

    Lohjan Liitokiekkoilijat ry hallitus

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

    Harjoituskorit

  • Tulevat tapahtumat
  • Lähimmät jälleenmyyjät

Paikallissää

Selkeää
Perjantai 05/26 0%
Selkeää
Enimmäkseen selkeää. Alin lämpötila 5ºC.
Mahdollisesti sadetta
Huomenna 05/27 40%
Mahdollisesti sadetta
Iltapäivällä sadekuuroja. Ylin lämpötila 11ºC. Tuuli SSE, nopeus 10−15 km/h. Sateen mahd: 40%.

Väyläkuvaukset

Laakspohja Disc Golf Course

Väylä 1: 1.

Pituus 125 metriä. Par 4

128m par4. Oikealle kaartava ja muutaman metrin nouseva väylä. Avaus mäen laelle ja tarkka lähestyminen kapean ”puuportin” läpi. Kori sähkölinjan alla. Varo ettei avaus karkaa joko kakkosväylä pöheikköön tai vasemmalle Lehmijärventielle.

Väylä 2: 2.

Pituus 49 metriä. Par 3

Lyhyt helpohko par3. Montun reunalta avaus montunpohjalle joko kevyenä putterihyssenä tai upsilla.

Väylä 3: 3.

Pituus 128 metriä. Par 4

Pitkä ränni nousevaa polkua pitkin ylös asti ja kevyesti vasemmalle metsään. Ei niin helppo nelonen.

Väylä 4: 4.

Pituus 98 metriä. Par 3

Onnistuneella oikean käden rystyhyssellä pääsee kupille. Tiiauspaikan alussa kapeahko kohta joten tarkkuutta vaaditaan.

Väylä 5: 5.

Pituus 75 metriä. Par 3

Hiekkamontun yläreunaa, sähkölinjaa pitkin myötäilevä,  haastava väylä. Jos avaus onnistuu, on helpohko kolmonen, jos ei niin korttiin voi tulla vaikka kuinka monta plussaa. Vasemmalla nimittäin on puuviidakko.

Väylä 6: 6.

Pituus 210 metriä. Par 4

Radan pisin väylä. Saa heittää täysiä. Parin heiton jälkeen ohitetaan 1930- luvun kivirappuset (rinteessä. vanha mäkihyppyrinne) ja kohta ollaankin korilla. Varokaa korin takana olevaa polkua. Lenkkeilijöitä/hevosia havaittu.

Väylä 7: 7.

Pituus 90 metriä. Par 3

Jyrkän, hyvin jyrkän nousun jälkeen hieman lyhempi väylä. Oikeakätiset heittää rystyllä antsan joka leijailee korille.

Väylä 8: 8.

Pituus 52 metriä. Par 3

Lyhyt väylä, putterilla tai midarilla kupille ja pirkko sisään.

Väylä 9: 9.

Pituus 114 metriä. Par 3

Ensin noin 50 m suoraan ja sitten noin 70 m korille. Pommihyssellä jonkun huhuillaan päässeen avauksella korin juureen. Mando alussa.

Väylä 10: 10.

Pituus 75 metriä. Par 3

Kymppi on mukava suora metsäränni. Mukavalla avauksella (jos puunjumalat suovat) pääsee lähellä kuppia ja voikin jo kokeilla kakkosella sisään. Toki statistiikka kertoo suuresta vaihtelusta.

Väylä 11: 11.

Pituus 79 metriä. Par 3

Ratamestarin erikoinen. Ensin heitetään suoraan noin 40 metriä ja ylitetään pirunpelto. Tämän jälkeen väylä droppaa kolmisen metriä ja sitten vasemmalle puurinkulan sisälle.

Väylä 12: 12.

Pituus 153 metriä. Par 4

Erittäin hieno oikealle kaartava ja harjunrinnettä alas laskeva liidätys. Väylällä puita joten pahan kimmokkeen jälkeen voit löytää kiekkosi ties mistä, jos löydät ollenkaan.

Väylä 13: 13.

Pituus 90 metriä. Par 3

Sitten heitetään takaisin alhaalta ylös viistosti harjunrinnettä pitkin. Kori hieman ennen isoa kiveä.

Väylä 14: 14.

Pituus 195 metriä. Par 5

"Leuanvetotankojen" vieressä olevalta tiiltä paiskataan suorahko metsäväylä. Kori vasemmalla kivien päällä.

Väylä 15: 15.

Pituus 65 metriä. Par 3

Suora metsäpilli, tarkalla avauksella kipolle.

Väylä 16: 16.

Pituus 59 metriä. Par 3

16. Lyhyt väylä, kori kiven päällä. Korille pääsee kolmellakin eri tavalla.

Väylä 17: 17.

Pituus 108 metriä. Par 3

108m oikealle kaartava väylä. Huom mando. Kori kiven päällä

Väylä 18: 18.

Pituus 203 metriä. Par 4

Radan päättää toisiksi pisin, yli 200 metrinen väylä. Tilaa riittää oikean käden hysselle, mutta myös fore/antsaväylää löytyy. Puuhasardia tarjolla.

20 arvostelua radalle “Laakspohja Disc Golf Course

    Lämpimästi suosittelen kaikista vaikeista mäntymetsä radoista pitäville,jotka nauttivat kiekon liidättämisestä alamäkeen tukkimäntyjen sekaan. Upeita koripaikkoja ,jotka tarjoavat mahdollisuuden todellisiin jännä putteihin. Heittoalustat vielä työn alla ja opasteet joten varaudu etsimään heittopaikkoja 🙂 mutta hieno rata kuntoilijalle joka ei pelkää hiekkaa kengissä.

    Hei

    Tämä ei ole arvostelu radasta vaan lähinnä info muille vastaaville pelaajille kuten itse. Luin edellisen arvostelun ja päättelin että rata on valmis. Hyppäsin autoon ja ajoin 100 km paikalle huomatakseni että kaikki tiit puuttuvat ja muutama väyläkin on raivaamatta. Väyliä ei meinannut löytää edes ratakartan kanssa suunnistaen jne. Rata ei todellakaan ole heittokunnossa! Kyllä tästä vielä hyvä tulee, mutta tässä vaiheessa sanoisin että rata on suljettu. Ja näin omana mielipiteenä sanon että korit pitäisi pystyttää aivan viimeisenä kun kaikki muu on jo valmista. Jäisi talkoolaisillekin rauhda tehdä töitä kun ei tarvitse miettiä sataako kiekkoja niskaan.

    Eilen oli Porista päin asiaa Lohjalle niin kävimme kurkkaamassa radan, luulin kanssa että rata on jo heittokunnossa.
    Eilen heittopaikat eivät olleet vielä kunnossa, korit olivat jo paikalla ja muutenkin karsittu väyliä. Mielenkiintoinen rata tulee.

    Kaverini Puskaputtaajista heitti 18. väylällä midarilla helpon näköisen eaglen, putti oli alle 10m, tämä olikin ainut väylä mikä käytiin kokeilemassa kerran, eli ehkä ei ihan par 5 ole.

    Nyt kun meidänkin cityyn ihan kunnon rataa ovat suunnitelleet on oma into lajiin herännyt uudelleen. Tänään piti käydä katsastamassa että missä kuosissa rata on.

    Pakko sanoa, että paljon siellä on vielä työtä tehtävänä ennen kun rata on heittokunnossa. Tiit ja opasteet puuttuvat kaikki ja varmasti osaa väylistäkin tulisi raivata. Koreja näin itse aika monta jo (en kiertänyt koko rataa läpi kun ei kiekkoja ollut mukana) paikoillaan, mikä on osaltaan jopa harmi.

    En tiedä onko oma kartanluku taito huono vai onko osaan väylistä tehty muutoksia mutta ainakin 18 väylän lähelle oli ilmestynyt toinenkin kori mikä ei voi olla mitenkään tuo kartassa mainittu 13 kun on tyyliä 60-70m päässä?

    Radasta tulee varmasti hyvä kunhan se saadaan valmiiksi, mutta rata ei siis ole heittokunnossa! Aikaisintaan elokuussa luulisin, että siellä voi kisata.

    Myönnän etten ole kovin suuri metsäratojen ystävä.
    Puita on harvassa, mutta ne on keskellä väylää. Eli kun heittää hyvänkin heiton väylää pitkin, niin osuu se matkalla vähintään kerran puuhun. Puita on vain niin paljon että saa nähdä tuleeko radasta mitään. Väylä 5 on inhottavasti harjun reunalla, niin että jos kiekko lähtee rollimaan niin on syvällä ties missä tehtaan pihalla. Loppupään väyliä ei kannata edes heittää numerojärjestyksessä, väylät ei olleen muutenkaan mielestäni hyvin suunniteltuja.

    Tosin hyviäkin metsäratoja on, kuten kirkkonummi.
    Laakspohjassa on kuitenkin tilaa ja sopiva hiekkapohjainen maaperä ja siksi potenttiaalia vaikka mihin, mutta vaatisi muutaman väylän uudelleen suunnittelua ja paljon metsätöitä.

    Kiitos kommenteista. Radan puut ovat haasteellisia, mutta pysyvät toistaiseksi siellä, koska niitä ei saa kaataa. Alue on yksityisen maanomistajan omistuksessa ja radan väylät on pyritty suunnittelemaan mm. omistajan toiveita kunnioittaen. Myös tämä tuo haasteita väyläsuunnitteluun.

    Pieniä muutoksia toki radalle voidaan tehdä, mutta tarkoitus olisi pelata rataa ensin ainakin tämä vuosi loppuun jolloin ratapohjat muokkaantuvat jne.

    Sääli jollei radalla voi tehdä harvennuksia, sillä sitä jäi hieman kaipaamaan. Useammalla väylällä heitin avauksen vain korin yleiseen suuntaan ja sen jälkeen toivottiin, että osuisi johonkin rakoon… harvemmin osui. Potentiaalia hyvälle radalle olisi, mutta aika kaukana ollaan vielä. 5. väylä ihmetytti… Vasemmalle kaartava väylä jyrkästi vasemmalle viettävässä rinteessä, jossa puustoa on pirun tiheässä…. Ainoa suurempi aukko on korin kohdalla ja se aukko jatkuukin sitten koko rinteen mitalla.

    Rata erinomaisella sijainnilla. Pusikkoja ja aika monta puuta vielä pois niin alkaa väylät erottua. Väylällä 5 jäljistä päätellen heitetty isoja lukemia. Rolleilta vaikea välttyä.
    Potentiaalia löytyy kunhan metsurit on käyneet harjulla.

    Rata on täysin pelattavissa, heittopaikat ja korit kunnossa. Koreista löytyy opaste seuraavan väylän suuntaan. Osa väylistä kaipaa karsimista, jotta heitto perustuisi myös taitoon eikä tuuriin. AA1 luokitus on hieman yläkanttiin koska väylät eivät selkeästi ole valmiita.

    Tukkoista vielä monella väylällä ja sitä väylää ei oikeastaan ole. Toivottavasti puita kaadetaan lisää kun jotain oli jo kaadettu. Muutamia kyllä eeppisen hienoja väyliä ja todella helppo par 5 väylä. Toivottavasti kori siirtyisi pidemmälle tehden tästä rehellisen par vitosen. Ei tarvi mennä toista kertaa jos harvennuksia väylämalleihin tule.

    Keväällä bongattu ja muutama väylä odotti metsäkoneen toimia. Väylät hyvin suunniteltuja rata kokonaisuudessaan miellyttävä. Ehdottomasti kannattaa käydä heittämässä useampaakin kertaan. Viimeinen väylä timanttia!

    Tänää klo 21-23. ei ketään muuta radalla:):):) viime vuonna viimeks kävin ja jäi fiilis et potentiaalia löytyy mutmutmut tuleekohan täst ikinä mitää?? Ja nyt sit, huhhuh, se potentiaali on tosiaankin käytetty hyväksi:):) Jes!! Super siisti rata kaikin puolin! Vihdoinkin! Kiitos!

    Perus metsärata. Tappavia korkeusvaihteluita, joskin kyseessä on harjun päällä/molemmilla puolilla oleva rata… Teknisempänä heittäjänä kaipasin hieman haasteellisempia väyliä, nyt useimmat olivat avoimia ja melko suoria. Kasvusto ja metsäolosuhteet toimivat hyvin ja pidemmillä väylillä riitti heitettävää.

Vastaa