"Kaikki Suomen frisbeegolfradat yhdessä paikassa."

Huuhkaala frisbeegolf

Radan kuvaus

Pellolta lähdetään, ja metsäretken jälkeen palataan pellolle. Vaihtoehtoiset heittopaikat yhtä väylää lukuunottamatta. On luotisuoraa puukäytävää, alamäkeä, mutkaa ja ylämäkeä.

Ajankohtaista

Radan tiedot

  • Osoite

    Imatrantie 731
    52200 Puumala


  • Rata kartalla

  • Perustettu

    2014

  • Korit

    DiscGolfPark-maalikori

  • Väylien määrä

    9

  • Heittopaikat

    Kumimatto

  • Pinnanmuodot

    Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja

  • Opasteet

    Ei

  • Ratatyyppi

    Peltorata
    Metsärata

  • Ylläpito

    Ei ylläpitoa

  • Ratamestari

  • Suunnittelija

    Juho Rantalaiho

  • Ilmainen/maksullinen

    ilmainen

  • Lisätietoja

  • Talvipelattavuus

    Ei tiedossa

Väyläkuvaukset

Huuhkaala frisbeegolf

Ratakartta

Väylä 1: Huuhkaala #1

Pituus 202 metriä. Par 4

Lyhyeltä tiiltä etäisyys 74m, par 3.

Väylä 2: Huuhkaala #2

Pituus 105 metriä. Par 3

Lyhyeltä tiiltä etäisyys 54m.

Väylä 3: Huuhkaala #3

Pituus 99 metriä. Par 3

Lyhyeltä tiiltä etäisyys 68m.

Väylä 4: Huuhkaala #4

Pituus 114 metriä. Par 3

Lyhyeltä tiiltä etäisyys 71m.

Väylä 5: Huuhkaala #5

Pituus 155 metriä. Par 4

Lyhyeltä tiiltä etäisyys 103, par 3.

Väylä 6: Huuhkaala #6

Pituus 70 metriä. Par 3

Lyhyeltä tiiltä etäisyys 55m.

Väylä 7: Huuhkaala #7

Pituus 113 metriä. Par 3

Lyhyeltä tiiltä etäisyys 76m.

Väylä 8: Huuhkaala #8

Pituus 63 metriä. Par 3

Väylä 9: Huuhkaala #9

Pituus 169 metriä. Par 4

Lyhyeltä tiiltä etäisyys 103m, par 3.

8 arvostelua radalle “Huuhkaala frisbeegolf

    Puumalan kunnassa Huuhkaalan kylässä Huuhkaala frisbeegolf. Pituutta radalla 9-väylää (1090m) ja BB2-luokitus. Kiekon perässä tuli käveltyä 3100m.

    Rata ei paljoa korkeuseroja sisältänyt pellolla ja metsässä kulkiessaan, joten kohtalaisen kevyestä ulkoilusta lähinnä kävi radan kiertäminen. Väylät olivat kolmen väylän osalta avoimia peltoväyliä, jossa heittotilaa oli vaikka muille jakaa. Metsäväylät olivat aika perusmetsäväyliä missä linjat korille löytyivät ihan hyvin, ei kovin monipuolisia, mutta heitettäviä kuitenkin. Paras väylä oli ehdottomasti väylä nro 7 mikä tarkkuutta vaativana, kauniina ja kisaratoihinkin soveltuna alamäkiväylänä oli timantti muiden väylien joukossa ja toki kaikki peltoväylät mahdollistivat kunnon liidätyksen.

    Mutta, jotta, että… ihan raivostutti heittää tuota umpisurkeaa kokonaisuutta! Peltoväylien heinikko oli täysin kirjaimellisesti minua vyötärölinjan yläpuolella. Heinien lisäksi muukin aluskasvillisuus, muun muassa nokkoset, oli niin tiheää, että heittäminen oli valtaisan suuri riski. Kaveri oli onneksi noheva spottaaja, jotta näki kummankin kiekon laskeutusmispaikat tarkasti, jotta pienen hakemisen jälkeen kiekot löytyivät kuin ihmeen kaupalla. Ei jaksa hitsi vie ymmärtää tuollaista ylläpidon totaalisvaltaista laiminlyöntiä, pahinta laatua mihin olen koskaan törmännyt. Metsäväylät oli vielä ihan ok, vaikka sielläkin kasvillisuutta voisi raivata, spottaaminen jokaisella väylällä todellakin pakollista!

    Imatrantieltä ei ollut minkäänlaista opastetta radalle ja vaikka p-paikka oli aivan ison tien varressa, niin p-paikka ja ratakartta tuli eteen hyvin hämyisesti ja yllättäen. Ei noin, ei ollenkaan. Heittopaikkaopasteita ei ollut yhtään kappaletta ja suurin osa next tee -kylteistä loisti poissaolollaan. Vaikka suht lyhyet siirtymät olikin, niin karttaa sai vähän väliä lukea. Korien nuolet ohjasivat jotenkin sinnepäin, jotta missä seuraava väylä mahdollisesti on. Heittopaikat olivat jonkinmoista kumimattoa mikä täyttää tietyn päällystetyn heittopaikan kriteeristön, ihan nippa nappa kelvolliset. 8-väylän heittopaikka oli väärinpäin heittosuuntaan verrattuna. Infokartta A4-kokoinen kulahtanut viritelmä p-paikan rakennukset päädyssä.

    7-väylän hienouden lisäksi parasta antia olivat laadukkaat dgp-korit, jotka tosin homehtuivat tuolla kelvottomalla radalla aivan turhaan.

    En tiedä… jos peltoväylät niitettäisiin enemmän kuin kerran kesässä (niitetäänkö edes niin usein?), niin rata olisi todella kiva rata maalaistunnelmaa henkivässä ympäristössä maalaistalon pelloilla ja lähimetiköissä. Nyt ei paljoa napannut havaintoja tehdä, kun nokkosten, heinien ja ties minkä seassa sai kahlata liian monta väylää. Jos tarkka kaveri/spotteri ei olisi ollut mukana, niin kirosanoja olisi lennellyt ennätysmäärä ja kiekot hukkuneet, tuskin olisin yksin pelannut kierrosta loppuun.

    Jep! Älkää missään nimessä eksykö koskaan tälle radalle! Todellista tuuria sattua juuri heinien niiton jälkeen ja sitä ei metsäväylillä tehdä varmasti koskaan… Tämä on yksi surullisimmista esimerkeistä siitä, että miten surkealla ylläpidolla voidaan täysin pilata periaatteessa ihan kelvollinen rata.

    1/5 ( muutoin tulisi 0/5, mutta 7-väylä oli oikeasti hieno, siitä edes jotain pinnoja )

    Nyt oli rata ok kunnossa. Pelto oli leikattu ja samoin metsässä väylät karsittu. Heitto paikat liukkaat kun oli vähäb sateista. Lisää pelaajia niin tallautuu metsään enemmän polkuja. Kiitos radan tekijöille, tullaan uudelleen kun tullaan uudestaan mökille.

    Väylät oli kivoja, mutta piti jättää rata kesken koska metsässä oli vaikea liikkua (pelkkää ryteikköä) eikä mitään polkuja missään. Hyttysiä ja paarmoja niin ettei eteensä nähnyt.

    Pieni askel on päästy eteenpäin vuoden aikana ja samalla kaksi taaksepäin. Tiipaikat on tehty, mutta ei vaihtoehtotiitä. Väyläkuvaukset puuttuvat kokonaan, joten kännykkää sai selata aina tiipaikalla. Väylät ovat päässeet metsittymään pahasti, joten raivausta pitäisi tehdä. Kiekkoja joutui etsimään useamman kerran korkeasta heinikosta. Rata on jäänyt heikolle ylläpidolle ja hyvät discatcherin korit menevät tällaisissa paikoissa hukkaan. Hyvälle radalle olisi potentiaalia, mutta ilman työtä se ei tuonne ilmaannu. Yksi kiekko jäi väylän yksi heinikkoon lähelle oikella olevaa vajaa.

    Rata on vielä totaalisen keskeneräinen. Koko rata on alustaltaan, joko todella pitkään heinää tai lievästi sanottuna heikosti hoidettua metsäväylää. Avauspaikat ovat kaikki
    keskeneräisiä. Millään väylällä ei ollut väyläkarttaa ja seitsemällä avauspaikalla yhdeksästä oli vain kehikko ja matto rullalla. Sieltä sai sitten arpoa mistä heittää ja minne. Tällä sivulla näkyy, että rata olisi avattu 2014, mutta ei se kyllä sitä ole vieläkään! Täällä väitetään myös, että väylillä olisi kaksi tiitä, pitempi ja lyhyempi. Lyhyempiä ei oltu vielä alettu edes rakentamaan. Kertokaa toki, jos ensi kesään mennessä rata on aikuisten oikeasti pelattavassa kunnossa.

Vastaa